ФОРМУВАННЯ ТА РОЗВИТОК ТЕХНІЧНОЇ ТВОРЧОСТІ УЧНІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ (НА ПРИКЛАДІ ХІМІЇ)
Ключові слова:
ІКТ, ВНЗ, Microsoft IT Academy, ITA, компетентність, КУБГАнотація
У дослідженні розглядаються теоретико-методичні засади формування та розвитку технічної творчості з хімії учнів загальноосвітніх навчальних закладів (рівень стандарту). Методика формування технічної творчості учнів з хімії базується на принципі єдності урочної та позаурочної технічної діяльності учнів. Виокремлено етапи формування технічної творчості: первинне формування технічних умінь і навичок, вдосконалення та їх застосування. Дидактичними умовами ефективного формування технічної творчості є: створення високого рівня мотивації та рефлексії учнів; домінування продуктивних методів навчання хімії; організація активної співпраці вчителя та учнів на уроках та позаурочних заняттях.Завантаження
Посилання
Вивюрский В. Я. О дифференцированном подходе к формированию экспериментальных умений / В. Я. Вивюрский // Химия в шк. – 1984. – №2. – С. 52-54.
Гончаренко С. Український педагогічний словник / Семен Гончаренко; гол. ред. С. Головко. – К. : Либідь, 1997. – 376 с.
Енциклопедія освіти / Академія пед. наук України; гол. ред. В. Г. Кремень. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.
Жук Ю. Забезпеченість кабінетів біології та хімії засобами навчання / Юрій Жук // Біологія і хімія в шк. – 2004. – №3. – С.48-51.
Зайцев О. С. Пути формирования творческого химического мышления / О. С. Зайцев // Журнал ВХО им. Д. И. Менделеева. – 1983. – №5. – С.35-40.
Зламанюк Л. Мотивація до навчання як умова розвитку творчого мислення учнів / Людмила Зламанюк // Біологія і хімія в сучас. шк. – 2013. – №2. – С.10-13.
Лашевська Г. Саморобні засоби проведення хімічного експерименту ужиткового характеру / Галина Лашевська // Біологія і хімія в шк. – 2006. – №2. – С.42-44.
Максимов О. С. Формування технічного мислення у процесі навчання природничих предметів: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора пед. наук : спец. 13.00.01 "Теорія та історія педагогіки" / О. С. Максимов. – К., 1996. – 49 с.
Моляко В. А. Психология решения школьниками творческих задач / В. А. Моляко. – К. : Рад. шк., 1083. – 94 с.
Начкина Л. В. Организация деятельности учащихся при изготовлении самодельных приборов / Л. В. Начкина, Г. В. Винокурова, О. С. Зайцев // Химия в шк. – 1991. – №6. – С.65-67.
Полосин В. С. О некоторых методических подходах к организации химического эксперимента / В. С. Полосин // Химия в шк. – 1988. – №5. – С.62-63.
Різванов А. К. Хімічний експеримент у школі: методичний посібник / А. К. Різванов. – Харків : Веста : Вид-во «Ранок», 2002. – 128 с.
Рубинштейн С. Л. О мышлении и путях его исследования / С. Л. Рубинштейн. – М. : Изд-во АПН РСФСР, 1958. – 147 с.
Талызина Н. Ф. Управление процессом усвоения знаний / Н. Ф. Талызина. – М. : Изд во МГУ, 1984. – 245 с.
Хуторской А. В. Практикум по дидактике и методикам обучения / А. В. Хуторской. – СПб. : Питер, 2004. – 267 с.