ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ В РАМКАХ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ: ІСТОРИЧНІ АСПЕКТИ СТАНОВЛЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2020.2.1Ключові слова:
історичні аспекти, компетентнісний підхід, компетентність, компетенція, навчання, особистість, формування особистостіАнотація
У статті розглянуто історію впровадження методів компетентнісного підходу у навчанні для розвитку особистісних якостей індивіда, кращого розуміння основних положень підходу та його реалізації. Підготовка всесторонньо розвиненого, здатного до самовдосконалення через самоосвіту конкурентноспроможного фахівця в сучасних умовах та постійно зростаючих вимогах роботодавців вимагає використання методів компетентнісно-орієнтовного підходу навчання, які дозволяють майбутньому спеціалісту застосовувати свої знання на практиці та приймати рішення в різноманітних нестандартних життєвих професійних ситуаціях.
Завантаження
Посилання
• Бібік Н. М. Компетентнісний підхід: рефлексивний аналіз застосування. Компетентнісний підхід в сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики [під заг. ред. О. В. Овчарук]. К.: «К.І.С.», 2004. С. 47–52.
• Бояцис Р. Компетентный менеджер. Модель эффективной работы. М.: изд-во: ГИППО, 2008. 340 с.
• Зимняя И. А. Ключевые компетенции – новая парадигма результата образования. Высшее образование сегодня. 2003. №5. C. 34–42.
• Константинов Н. А., Медынский Е. Н., Шабаева М. Ф. История педагогики. М.: Просвещение, 1982. 447с.
• Локшина О.І. Компетентнісний підхід в сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи. Компетентнісний підхід в сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики [під заг. ред. О. В. Овчарук]. К.: «К.І.С.», 2004.С. 25–32.
• Овчарук О. В. Результати емпіричних досліджень серед педагогічної громадськості щодо перспектив запровадження компетентнісного підходу до вітчизняного змісту освіти. Компетентнісний підхід в сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики [під заг. ред. О. В. Овчарук]. К.: «К.І.С.», 2004. С. 57–63.
• Паращенко Л. І. Технологія формування ключових компетентностей у старшокласників: практичні підходи. Компетентнісний підхід в сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики [під заг. ред. О. В. Овчарук]. К.: «К.І.С.», 2004. С. 71–84.
• Пометун О. І. Теорія та практика послідовної реалізації компетентнісного підходу в досвіді зарубіжних країн. Компетентнісний підхід в сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики [під заг. ред. О. В. Овчарук]. К.: «К.І.С.», 2004. С. 15–24.
• Пометун О. Компетентнісний підхід - найважливіший орієнтир розвитку сучасної освіти. Рідна школа. 2005. №1. С. 65–69.
• Равен Джон. Компетентность в современном обществе. Выявление, развитие и реализация. М.: «Когито-Центр», 2002. 396 с.
• Разуваева Т. А. Компетентностный подход к образованию: краткий теоретический анализ. Вестник КГУ им. Н.А. Некрасова. 2010. № 1. С. 266–269.
• Савченко О. Я. Уміння вчитися як ключова компетентність загальної середньої освіти. Компетентнісний підхід в сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики [під заг. ред. О. В. Овчарук]. К.: «К.І.С.», 2004. С. 33–44.
• Спенсер. Л., Спенсер С. Компетенции на работе. Модель максимальной эффективности работы. Пер. с англ. А. Яковенко М.: HIPPO, 2005. 384 с.
• Трубачева С. Е. Умови реалізації компетентнісного підходу в навчальному процесі. Компетентнісний підхід в сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики [під заг. ред. О. В. Овчарук]. К.: «К.І.С.», 2004. С. 51–56.
• Хомский Н. Язык и мышление. М., 1972 (англ. 1968). 196 с.
References
• Bibik, N. M. (2004). Kompetentnisnyi pidkhid: refleksyvnyi analiz zastosuvannia [Competency Approach: Reflexive analysis of application Kompetentnisnyi pidkhid v suchasnii osviti: svitovyi dosvid ta ukrainski perspektyvy: Biblioteka z osvitnoi polityky. [pid zah. red. O. V. Ovcharuk]. K.: «K.I.S.», 47–52
• Boyacis, R. (2008). Kompetentnyj menedzher. Model effektivnoj raboty [Competent manager. Model of effective work.]: M.: izd-vo: GIPPO, 340 (rus).
• Homskij, N. Yazyk i myshlenie [Language and thinking]: M., (angl. 1968), 1972, 196.
• Konstantinov, N. A., Medynskij E. N., SHabaeva M. F. (1982). Istoriya pedagogiki [History of Pedagogy]: M.:Prosveshchenie, 447
• Lokshyna, O. I. (2004). Monitorynh rivniv dosiahnen kompetentnostei: innovatsiini pidkhody [Monitoring the levels of competency achievement: innovative approaches]: Kompetentnisnyi pidkhid v suchasnii osviti: svitovyi dosvid ta ukrainski perspektyvy: Biblioteka z osvitnoi polityky .[pid zah. red. O.V. Ovcharuk]. K.: «K.I.S.», 25–32
• Ovcharuk, O. V. (2004). Rezultaty empirychnykh doslidzhen sered pedahohichnoi hromadskosti shchodo perspektyv zaprovadzhennia kompetentnisnoho pidkhodu do vitchyznianoho zmistu osvity [Results of empirical research among the pedagogical community on the prospects of introducing a competent approach to the national content of education]: Kompetentnisnyi pidkhid v suchasnii osviti: svitovyi dosvid ta ukrainski perspektyvy: Biblioteka z osvitnoi polityky. [pid zah. red. O.V. Ovcharuk]. K.: «K.I.S.», 57–63
• Parashchenko, L. I. (2004). Tekhnolohiia formuvannia kliuchovykh kompetentnostei u starshoklasnykiv: praktychni pidkhody [Technology of formation of key competences in high school students: practical approaches]: Kompetentnisnyi pidkhid v suchasnii osviti: svitovyi dosvid ta ukrainski perspektyvy: Biblioteka z osvitnoi polityky. [pid zah. red. O.V. Ovcharuk]. K.: «K.I.S.», 71–84
• Pometun, O.I. (2004). Teoriia ta praktyka poslidovnoi realizatsii kompetentnisnoho pidkhodu v dosvidi zarubizhnykh krain [Theory and practice of consistent implementation of the competence approach in the experience of foreign countries]: Kompetentnisnyi pidkhid v suchasnii osviti: svitovyi dosvid ta ukrainski perspektyvy: Biblioteka z osvitnoi polityky. [pid zah. red. O.V. Ovcharuk]. K.: «K.I.S.», 15–24
• Pometun, O. (2005). Kompetentnisnyi pidkhid - naivazhlyvishyi oriientyr rozvytku suchasnoi osvity [Competency approach is the most important benchmark for the development of modern education]. Ridna shkola. №1. 65–69
• Raven, Dzhon Kompetentnost v sovremennom obshestve. Vyyavlenie, razvitie i realizaciya [Competence in modern society. Identification, development and implementation]:M.: «Kogito-Centr», 2002, 396
• Razuvaeva, T. A. (2010). Kompetentnosnyj podhod k obrazovaniyu: kratkij teoreticheskij analiz [Competency-based approach to education: a brief theoretical analysis]: Vestnik KGU im. N.A. Nekrasova. № 1, 266–269
• Savchenko, O. I. (2004). Uminnia vchytysia yak kliuchova kompetentnist zahalnoi serednoi osvity [Ability to learn as a key competency of general secondary education]: Kompetentnisnyi pidkhid v suchasnii osviti: svitovyi dosvid ta ukrainski perspektyvy: Biblioteka z osvitnoi polityky. [pid zah. red. O. V. Ovcharuk]. K.: «K.I.S.», 33–44
• Spenser, L., Spenser S. (2005). Kompetencii na rabote. Model maksimalnoj effektivnosti raboty [Competencies at work. Model of maximum work efficiency]: Per. s angl. A. Yakovenko M.: HIPPO, 384
• Trubacheva, S. E. (2004). Umovy realizatsii kompetentnisnoho pidkhodu v navchalnomu protsesi [Conditions for implementation of the competence approach in the educational process]: Kompetentnisnyi pidkhid v suchasnii osviti: svitovyi dosvid ta ukrainski perspektyvy: Biblioteka z osvitnoi polityky. pid zah. red. O. V . Ovcharuk. K.: «K.I.S.», 51–56
• Zimnyaya, I. A. (2003). Klyuchevye kompetencii – novaya paradigma rezultata obrazovaniya [Key competencies – a new paradigm of education outcome]: Vysshee obrazovanie segodnya. №5, 34–42
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Освітологічний дискурс

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.