НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН ПІДГОТОВКИ МАГІСТРІВ МЕДИЦИНИ: ЗМІНИ В ПРОЕКТУВАННІ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2019.3-4.220239Ключові слова:
вища медична освіта, магістри медицини, навчальні плани, формування професійної компетентностіАнотація
Педагогічне проектування освітнього процесу є основним з важелів удосконалення підготовки фахівців у вищій школі. Особливу увагу в цьому аспекті слід звертати на навчальний план спеціальності, який задає головні вектори освітньої траєкторії здобувачів освіти та надає можливості для реалізації завдань освітніх програм щодо формування компетентностей. В статті проаналізовано основні відмінності навчального плану підготовки магістрів медицини від попередньої версії – навчального плану підготовки спеціалістів за спеціальністю «Лікувальна справа», та встановлено головні риси структури навчальних планів підготовки лікарів у Польщі на прикладі Варшавського медичного університету та Медичного коледжу Ягелонського університету. На основі зіставлення та проведеного аналізу спрогнозовано можливі наступні зміни у проєктуванні навчальних планів підготовки магістрів спеціальності «Медицина» у закладах вищої освіти (ЗВО) України згідно з основними тенденціями у європейському просторі вищої освіти.Завантаження
Посилання
Annienkova, I.P. (2011), Kriteriji i pokaznyki jakosti osvity u vnz [Criteria and indicators of education in higher education institutions]. Science and education, 8, 4-7 (ukr).
Batievska, T.V. (2012), Proektuvannja navchalnogo processu majbutnih fahivciv jak pedagogichna problema [Projecting the educational process of future specialists as a pedagogical problem]. Pedagogical sciences, 54, 64-69 (ukr).
Bulakh. I.Ye. (2018), Pospishajemo rozumno [Make haste intelligently]. Medical education, 2, 14-17 (ukr).
Zimenkovskyj, B.S., Gzhegotskyj M.R., Solonynko I.I., Radchenko O.M., Strilchuk L.M. (2018), Suchasni osoblyvosti paradygmy medychnoji osvity v Ukrajini [Modern peculiarities of medical education paradigm in Ukraine]. Medical education, 2, 61-64 (ukr).
Sas, N.M. (2013), Vykorystannja proektnoji organizaciji navchalnogo procesu ta upravlinnja dijalnistju vyshchyh navchalnyh zakladiv [The use of project organization of the educational process and the management of institutes of higher education]. The origins of pedagogical skill, 11, 300-305 (ukr).
Turkot, T.I., Konoval O.A. (2013), Pedagogika ta psyhologija vyschoji shkoly [Pedagogy and Psychology of higher edukation]: Kherson, Ukraine: Oldi-Plus, 466 (ukr).
Khomenko, K.P. (2015), Porivnjalnyj analiz pidgotovky likariv u Poljshchi ta Ukrajini [Comparative analysis of preparation of physicians in Poland and Ukraine]. Pedagogical sciences: theory, history, innovation technology, 8 (52), 226-233 (ukr).
Filonenko, M.M. (2016), Proektuvannja navchalnyh zanjatj u systemi vyshchoji medychnoji osvity na osnovi kompetentnisnogo pidhodu [Design of educational studies in higher medical education based on the competence approach]. Medical education, 1, 47-49 (ukr).
Iaremenko, O.B., Fedkov D.L., Dobrianskyi D.V., Dudka P.F., Ilnytskyi R.I., Tarchenko I.P., Meliksetyan A.V. (2018), Zmina format provedennja lekcijnyh zanjat dla studentiv-medykiv novogo pokolinnja [Changing the format of lecture classes for new generation medical students]. Medical education, 4, 117-120 (ukr).
Barrow, M., McKimm J., Samarasekera D.D. (2010), Strategies for planning and designing medical curricula and clinical teaching. South-East Asian Journal of Medical Education, no. 1 (4), 2-8 (eng).
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Освітологічний дискурс
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.