ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ СВІДОМОСТІ УСПІШНОЇ ОСОБИСТОСТІ ЯК СКЛАДНИК СУЧАСНОЇ ОСВІТИ ТА ВИХОВАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2019.3-4.253267Ключові слова:
формування, успішна особистість, екологічна свідомість, освіта, екологічна освіта, виховання, екологічна особистість, екологія словаАнотація
статті розглядаються основні аспекти формування екологічної свідомості успішної особистості в умовах дошкільної, шкільної та позашкільної освіти. Оскільки формування базових ціннісних орієнтацій припадає на період дошкільної та шкільної освіти, вбачається актуальним розвиток у дитини екологічної свідомості як однієї із головних компонентів успішної особистості.
Крім цього, важливу роль відіграють позашкільні заклади та родинне середовище, зокрема батьківські моделі комунікативно-діяльнісної поведінки, які слугують готовими прикладами поведінки для особистостей в період їх формування. Шкільний курс природничих та гуманітарних дисциплін допомагає учням усвідомити значення природи для суспільства, зрозуміти, що природа – основне джерело задоволення життєвих й духовних потреб людини, усвідомити необхідність відповідального ставлення до неї.
У статті автори звертають увагу на розвиток ціннісних орієнтацій успішної особистості засобами екологічного виховання: набуття школярами досвіду правильно, критично оцінювати свою поведінку в природі, вчинки інших людей, обирати лінію чи модель комунікативно-діяльнісної поведінки, що відповідає законам Людства, Природи та Суспільства.
Завантаження
Посилання
Anisimova, T.V. (2002), Stanovlenie ekologicheskoy kulturyi buduschego uchitelya v uchebno-vospitatelnom protsesse v vuze : dis. … kand. ped. nauk: 13.00.01. Moskva. 143 s. Lorents, E. Efekt metelika (matematika). URL: https://uk.wikipedia.org /wiki/Efekt_metelika_(matematika) (data zvernennya : 14.01.2019). Osnovi ekologiyi : Pidruchnik / Oliynik Ya.B., Shischenko P.G., Gavrilenko O.P. K. : Znannya. 558 s. Homa, O., LIba O. (2018), Formuvannya kompetentnostey u molodshih shkolyarIv v kontekstI suchasnih osvItnIh reform. OsvItologIchniy diskurs. 2018. №1-2 (20-21). S. 291-302. doi: http://dx.doi.org/10.28925/2312-5829.2018.1-2.9123. Husainov, Z.A. (2005), Osnovyi formirovaniya ekologicheskoy kulturyi uchaschihsya. Innovatsii v obrazovanii. №2. S. 66-72.
TsIlI stalogo rozvitku : predstavnitstvo OON v UkraYinI. URL: http://sdg.org.ua/ua/ (data zvernennya : 14.01.2019). Yasvin, V.A. (2000), Psihologicheskoe modelirovanie obrazovatelnyih sred. Psihologicheskiy zhurnal. TOM 21, № 4. S. 79-88
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Освітологічний дискурс
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.