ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ СВІДОМОСТІ УСПІШНОЇ ОСОБИСТОСТІ ЯК СКЛАДНИК СУЧАСНОЇ ОСВІТИ ТА ВИХОВАННЯ

Автор(и)

  • Alla Kurinaya КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР http://orcid.org/0000-0002-6605-8606
  • Dmitriy Frolov КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР http://orcid.org/0000-0002-4539-9903

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2019.3-4.253267

Ключові слова:

формування, успішна особистість, екологічна свідомість, освіта, екологічна освіта, виховання, екологічна особистість, екологія слова

Анотація

статті розглядаються основні аспекти формування екологічної свідомості успішної особистості в умовах дошкільної, шкільної та позашкільної освіти. Оскільки формування базових ціннісних орієнтацій припадає на період дошкільної та шкільної освіти, вбачається актуальним розвиток у дитини екологічної свідомості як однієї із головних компонентів успішної особистості.
Крім цього, важливу роль відіграють позашкільні заклади та родинне середовище, зокрема батьківські моделі комунікативно-діяльнісної поведінки, які слугують готовими прикладами поведінки для особистостей в період їх формування. Шкільний курс природничих та гуманітарних дисциплін допомагає учням усвідомити значення природи для суспільства, зрозуміти, що природа – основне джерело задоволення життєвих й духовних потреб людини, усвідомити необхідність відповідального ставлення до неї.
У статті автори звертають увагу на розвиток ціннісних орієнтацій успішної особистості засобами екологічного виховання: набуття школярами досвіду правильно, критично оцінювати свою поведінку в природі, вчинки інших людей, обирати лінію чи модель комунікативно-діяльнісної поведінки, що відповідає законам Людства, Природи та Суспільства.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Alla Kurinaya, КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри дидактики та методик навчання природничо-математичних дисциплін

Dmitriy Frolov, КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР

кандидат сільськогосподарських наук, старший викладач
кафедри дидактики та методик навчання природничо-математичних дисциплін

Посилання

Anisimova, T.V. (2002), Stanovlenie ekologicheskoy kulturyi buduschego uchitelya v uchebno-vospitatelnom protsesse v vuze : dis. … kand. ped. nauk: 13.00.01. Moskva. 143 s. Lorents, E. Efekt metelika (matematika). URL: https://uk.wikipedia.org /wiki/Efekt_metelika_(matematika) (data zvernennya : 14.01.2019). Osnovi ekologiyi : Pidruchnik / Oliynik Ya.B., Shischenko P.G., Gavrilenko O.P. K. : Znannya. 558 s. Homa, O., LIba O. (2018), Formuvannya kompetentnostey u molodshih shkolyarIv v kontekstI suchasnih osvItnIh reform. OsvItologIchniy diskurs. 2018. №1-2 (20-21). S. 291-302. doi: http://dx.doi.org/10.28925/2312-5829.2018.1-2.9123. Husainov, Z.A. (2005), Osnovyi formirovaniya ekologicheskoy kulturyi uchaschihsya. Innovatsii v obrazovanii. №2. S. 66-72.

TsIlI stalogo rozvitku : predstavnitstvo OON v UkraYinI. URL: http://sdg.org.ua/ua/ (data zvernennya : 14.01.2019). Yasvin, V.A. (2000), Psihologicheskoe modelirovanie obrazovatelnyih sred. Psihologicheskiy zhurnal. TOM 21, № 4. S. 79-88

Downloads


Переглядів анотації: 324

Опубліковано

2019-10-17

Як цитувати

[1]
A. Kurinaya і D. Frolov, «ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ СВІДОМОСТІ УСПІШНОЇ ОСОБИСТОСТІ ЯК СКЛАДНИК СУЧАСНОЇ ОСВІТИ ТА ВИХОВАННЯ», OD, вип. 3-4, с. 253–267, Жов 2019.

Номер

Розділ

Інновації в освіті