ДЕЯКІ КАТЕГОРІЇ ДИДАКТИКИ ЧЕРЕЗ ПРИЗМУ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2018.1-2.3846Ключові слова:
дидактика позашкільної освіти, компетентнісний підхід, модернізація змісту освіти, позашкільна освітаАнотація
Автор проводить думку, що деякі категорії дидактики за своєю сутністю лише опосередковано відображають сучасний характер явищ і процесів, що відбуваються в позашкільній освіті. Їх зміст не дозволяє аргументувати ствердження щодо нової місії позашкільної освіти, як соціальної інституції, яка здійснює свій вагомий внесок в процеси соціалізації особистості, творчий розвиток індивіда та закладає підвалини щодо його самореалізації в умовах інформаційного суспільства, що постійно оновлюються. Автор наголошує, що частина категоріального апарату дидактики, як невід’ємної складової педагогіки, має постійно поповнюватись новими висновками, без яких неможливо описати нові теорії чи методики навчання. На його думку, низка таких категорій, як: учні, навчання, навчально-виховна діяльність, навчально-виховний процес, викладання, потребують додаткового трактування з точки зору сучасних концептуальних засад розвитку позашкільної освіти. Лише нове тлумачення їх змістовності дозволить чітко сформулювати концептуальні основи сучасної позашкільної освіти ХХІ століття.
Завантаження
Посилання
Жебровський О. Позашкільна освіта у вимірі ХХІ століття URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2011_12_7 (дата звернення 03.12.2017).
Закон України «Про освіту» URL: https://ru.osvita.ua/legislation/law/2231/
Закон України «Про позашкільну освіту» // Офіційний вісник України. – 2000. – № 29. – С. 3.
Оптимізація виховного потенціалу позашкільного навчального закладу: колективна монографія / В. В. Вербицький та ін. Київ. 191 с.
Сорока Т., Струганець Б. Актуалізація можливостей позашкільної освіти в соціалізації підлітка. Наукові записки. Серія: педагогіка. — 2016. — № 2. URL:
http://pedagogica.tnpu.edu.ua/%D1%81%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%BA%D0%B0-%D1%82-%D0%BF-%D1%81%D1%82%D1%80%D1%83%D0%B3%D0%B0%D0%BD%D0%B5%D1%86%D1%8C-%D0%B1-%D0%B2/ (дата звернення 21.02.2018).
Сущенко Т. І. Основы внешкольной педагогики: Пособие для классных руководителей, педагогов внешкольных учреждений. Минск : Бел. Навука, 2000. С. 221.
REFERENCES
Zhebrovskyi O. Pozashkilna osvita u vymiri ⅩⅪ stolittia [Out-of-school education in the 21st century] URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2011_12_7 (data zvernennia 03.12.2017).
Zakon Ukrainy «Pro osvitu» [Law of Ukraine "On Education"]URL: https://ru.osvita.ua/legislation/law/2231/
Zakon Ukrainy «Pro pozashkilnu osvitu» [Law of Ukraine "On Extracurricular Education"]// Ofitsiinyi visnyk Ukrainy. – 2000. – # 29. – S. 3.
Optymizatsiia vykhovnoho potentsialu pozashkilnoho navchalnoho zakladu[Optimization of the educational potential of an out-of-school educational institution]: kolektyvna monohrafiia / V. V. Verbytskyi ta in. Kyiv. 191 s.
Soroka T., Struhanets B. Aktualizatsiia mozhlyvostei pozashkilnoi osvity v sotsializatsii pidlitka. [Actualization of opportunities of extracurricular education in teenager socialization] Naukovi zapysky. Seriia: pedahohika. — 2016. — # 2. URL: http://pedagogica.tnpu.edu.ua/%D1%81%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%BA%D0%B0-%D1%82-%D0%BF-%D1%81%D1%82%D1%80%D1%83%D0%B3%D0%B0%D0%BD%D0%B5%D1%86%D1%8C-%D0%B1-%D0%B2/ (data zvernennia 21.02.2018).
Sushhenko T. І. Osnovy vneshkol'noj pedagogiki [Fundamentals of extracurricular pedagogy]: Posobie dlja klassnyh rukovoditelej, pedagogov vneshkol'nyh uchrezhdenij. Minsk : Bel. Navuka, 2000. S. 221.
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Освітологічний дискурс
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.