Школа майбутнього. Нова швецька національна реформа середньої освіти
Анотація
У статті висвітлена ідея школи майбутнього, описують різні аспекти нової швецької реформи середньої освіти. Особливу увагу приділено опису 5Qs моделі, що об‘єднує в собі обов‘язкові та багатоаспектні ознаки, що відсутні в інших моделях.Завантаження
Посилання
Biggs, J. (2003), Teaching for Quality Learning at University, 2nd ed., SRHE/Open University Press.
Driscoll, C., Wicks, D. (1998), "The customer-driven approach in business education: a possible danger?", Journal of Education for Business, Vol. 74 No.1, pp.58-61.
Douglas, J., Douglas, A., and Barnes, B. (2006) Measuring student satisfaction at a UK university, Quality Assurance in Education, Vol. 14, N. 3, pp. 251-267.
Government offices of Sweden (2011), Swedish national reform programme, Europe 2020 – EU:s strategy for smart, sustainable and inclusive growth 2011.
Lundgren, U. (2011), A School for the Future - the ideas underlying the reform of upper-secondary education in Sweden, National Agency for Education.
Zamora, O., and Escoriza, J. A. (2007), Aspiring Customer Satisfaction, Växjö University, Sweden.
Zineldin, M.( 2006a), The quality of health care and patient satisfaction: and exploratory investigation of the 5Qs Model, International Journal of Health Care Quality Assurance, Vol. 19, No.1, pp. 60-92.
Zineldin, M., Akdag, H., and Vasicheva V. (2011) , Assessing Quality in Higher Education: New Criteria for Evaluating Students’ atisfaction; Quality in Higher Education Journal, Issue 17(2) (July).