Якісна середня освіта, заснована на компетентісному підході: питання та труднощі

Автор(и)

  • David Royle

Анотація

Так звані компетенції студентів 21 століття активно обговорюються вже протягом декількох років. Цьому сприяє зростаюча цікавість до результатів PISA та їхня порівняльна цінність для освітніх систем, що мають на меті покращення та підвищення своєї ефективності. Однак менш зрозумілим є те, що шкільні системи мають охоплювати й такий спосіб досягнення поставлених за мету компетенцій, як, наприклад, внесення необхідних змін до програм професійної підготовки вчителів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

David Royle

Education Consultant

Посилання

Ananiadou, K. and M. Claro, «21st Century Skills and Competences for New Millennium Learners in OECD Countries», OECD, 2009.

Barber, Michael and Mourshed, Mona, How the world’s best performing school systems come out on top, McKinsey and Company, September 2007.

Barber, Michael, Chijioke, Chinezi and Mourshed, Mona, How the world’s most improved school systems keep getting better, McKinsey and Company, September 2007.

Belasco, J. A., Teaching the elephant to dance, Plume, 1991.

CBI, Working Towards your Future, March 2011.

CBI/EDI, Building for growth: business priorities for education and skills, May 2011

Delors, Jacques et al, Learning: the Treasure Within, Chapter 4 The Four Pillars of Education, UNESCO, 1996.

European Communities, European Reporton the Quality of School Education Sixteen Quality Indicators, 2001, http://ec.europa.eu/education/policies/educ/indic/rapinen.pdf

Eyre, D., Room at the Top, Inclusive education for high performance, Policy Exchange, 2011.

Gardner, Howard, 5 Minds for the Future, Harvard Business Press, 2006, 2008.

Hanushek, et al., The High Cost of Low Educational Performance, OECD, 2010.

Human Rights Education in the School Systems of Europe, Central Asia and North America: A Compendium of Good Practice, OSCE Office for Democratic Institutions and Human Rights (ODIHR), Warsaw 2009.

O’Brien, N., How technology and online learning could revolutionise British schools, Daily Telegraph, 22 April 2011, http://blogs.telegraph.co.uk/news/neilobrien1/100084470/how-technology-andonline-learning-could-radicalise-british-schools/

Schleicher, Andreas, The case for 21st century learning, Andreas Schleicher, OECD Yearbook, 2011, extracted from http://www.oecdobserver.org/news/fullstory.php/aid/3403/The_case_for_21st_century_learning.html

Trilling, B. and Fadel, C., 21st Century Skills, Learning for Life in our Times, Jossey-Bass, 2009.

UNESCO, Education for All Goals, http://www.unesco.org/new/en/education/themes/leading-the-internationalagenda/education-for-all/efa-goals/; http://www.unescobkk.org/education/efa/efagoals/quality-education/

UNICEF, Defining Quality in Education, A paper presented by UNICEF at the meeting of The International Working Group on Education Florence, Italy June 2000.

Wagner, T., The Global Achievement Gap: Why Even Our Best Schools Don't Teach the New Survival Skills Our Children Need-And What We Can Do About It, Basic Books, 2008.

APEC Education Reform Symposium in Xi'an, China, 2008: http://hrd.apec.org/index.php/EDNET_Symposium

Assessment of 21st Century Skills: http://atc21s.org/

Cedefop (glossary): http://www.cedefop.europa.eu/EN/Files/4064_en.pdf

Center for Research on Educational Testing, Japan: http://www.cret.or.jp/e/index.php

Confederation of British Industry: http://www.cbi.org.uk

Department of Education, England: http://www.education.gov.uk/

European Commission (education): http://ec.europa.eu/education/index_en.htm

Lisbon Council:http://www.lisboncouncil.net/

McKinsey:http://www.mckinsey.com/

Ministry of Education Republic of Korea: http://english.mest.go.kr/enMain.do

Ministry of Education, Finland:http://www.minedu.fi/OPM/?lang=en

Ministry of Education, New Zealand: http://www.minedu.govt.nz/

Ministry of Education, Singapore: http://www.moe.gov.sg/

National Council for Curriculum and assessment, Dublin: http://www.ncca.ie/en/Curriculum_and_Assessment/Post-Primary_Education/Senior_Cycle/Key_Skills/

OECD:http://www.oecd.org/home/0,2987,en_2649_201185_1_1_1_1_1,00.html

Partnership for 21st Century Skills: http://www.p21.org/; resources website: http://www.p21.org/route21/

Policy Exchange: http://www.policyexchange.org.uk/research_areas/education.cgi

RSA Opening Minds: http://www.rsaopeningminds.org.uk/

School of One: http://schoolofone.org/; http://www.huffingtonpost.com/arthur-e-levine/the-school-of-one-thesch_b_288695.html

UNESCO:http://www.unescobkk.org/education/efa/efa-goals/qualityeducation/

Welsh Assembly Government: http://wales.gov.uk/topics/educationandskills/schoolshome/curriculuminwales/keyskills/?lang=en

Downloads


Переглядів анотації: 497

Опубліковано

2014-01-12

Як цитувати

[1]
D. Royle, «Якісна середня освіта, заснована на компетентісному підході: питання та труднощі», OD, вип. 2 (4), с. 62–91, Січ 2014.

Номер

Розділ

Мистецька освіта