(Не)доцільність проведення рівневих тестів з англійської мови у вітчизняних ЗВО

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829/2025.2.7

Ключові слова:

рівневий тест, англійська мова, заклади вищої освіти, (не) доцільність проведення рівневого тесту, SWOT-аналіз

Анотація

Питання проведення рівневого тесту з англійської мови (placement tests) у вітчизняних закладах вищої освіти є предметом активних дискусій. Основне його призначення — визначити рівень володіння англійською мовою та сформувати академічні групи студентів з приблизно однаковим рівнем для подальшого вивчення англійської мови за професійним спрямуванням у закладі вищої освіти. Однак на практиці виникає чимало викликів і проблем, що потребують вирішення. Тому метою статті є всебічне висвітлення цієї проблеми задля з’ясування доцільності чи недоцільності його проведення.

Авторами було здійснено аналіз ступеню наукового опрацювання проблеми у зарубіжному та вітчизняному науковому середовищі. Виявлено, що проблема перебуває в колі наукових інтересів зарубіжних дослідників, які фокусують увагу на методиках розроблення подібних тестів, їх об’єктивності та надійності, структурі. На жаль, питання дослідження доцільності проведення такого діагностичного тесту в українському контексті залишається недостатньо вивченим.

Для об’єктивного висвітлення проблеми авторами було застосовано SWOT-аналіз, який дозволив визначити сильні і слабкі сторони проведення рівневого тесту, його можливості та загрози. Результати аналізу засвідчують, що проведення рівневого тесту з англійської мови для визначення рівня англомовної компетентності студентів-першокурсників має низку переваг і водночас недоліків як для студентів, так і для викладачів.

Враховуючи комплексність питання та обмеженість наукового дослідження в Україні, необхідне подальше всебічне вивчення доцільності проведення рівневих тестів з англійської мови. Важливим є залучення до обговорення зацікавлених сторін, зокрема студентів та викладачів закладів вищої освіти, з метою формування обґрунтованого рішення щодо (не)доцільності рівневих тестів з англійської мови у закладах вищої освіти.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Al-Adawi, S., & Al-Balushi, A. (2016). Investigating Content and Face Validity of English Language Placement Test Designed by Colleges of Applied Sciences. English Language Teaching, 9(1), 107–121 [in English]. https://doi.org/10.5539/elt.v9n1p107

Bachman, L., & Palmer, A. (2022). Language Assessment in Practice: Developing language assessments and justifying their use in the real world. Oxford: Oxford University Press [in English]. https://doi.org/10.7916/D8CV4HB8

Bernhardt E. B., Rivera R. J., & Kamil M. L. (2004). The Practicality and Efficiency of Web-Based Placement Testing for College-Level Language Programs. Foreign Language Annals, 37(3), 356–365 [in English].

Brown, J. D. (1989). Improving ESL placement tests using two perspectives. TESOL Quarterly, 23(1), 65–83 [in English]. https://doi.org/10.2307/3587508

Cvilikaitė, J., & Zutkienė, L. D. (2024). Is the English Proficiency Level Always Reflected in Placement Tests? International Linguistics Research, 7(1) [in English]. https://doi.org/10.30560/ilr.v7n1p1

Dick, K. (2023). Why is It Important to Learn a Foreign Language? [in English]. https://surl.li/peqfil

Hille, K., & Cho, Y. (2020). Placement Testing: One test, two tests, three tests? How many tests are sufficient? Sage Journal, Language Testing, 37(3), 453–471 [in English]. https://doi.org/10.1177/0265532220912412

Holster, T. A., & Lake, J. (2012). Developing an Academic English Program Placement Test: A pilot study. Second Language Acquisition. Language Testing [in English]. https://surl.li/eozmgl

Johnson, R. C., & Riazi, A. M. (2017). Validation of a Locally Created and Rated Writing Test Used for Placement in a Higher Education EFL Program. Assessing Writing, 32, 85–104 [in English].

Kopchak, Yu., Lobunets, T., & Lukovskyi, R. (2024). SWOT-analiz yak vazhlyvyi instrument u rozrobtsi stratehii biznesu. [SWOT Analysis as a Crucial Tool in Business Strategy Development]. Ekonomika ta suspilstvo / Economics and Society, 61(2024) [in Ukrainian]. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-61-146

McDonald, S. (2020). The Importance of Placement Testing. Clarity English Blog [in English]. https://blog.clarityenglish.com/the-importance-of-placement-testing/

MON Ukrainy. (2023). Metodychni rekomendatsii shchodo zabezpechennia yakisnoho vyvchennia, vykladannia ta vykorystannia anhliiskoi movy u zakladakh vyshchoi osvity Ukrainy. [Methodological recommendations aimed at ensuring quality teaching, learning and use of English in higher education institutions of Ukraine]. Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy.[Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine] [in Ukrainian]. https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0898729-23#Text

Oboviazkovoiu umovoiu vstupu v universytety stane B1 zi znannia anhliiskoi. [B1 English proficiency will become a mandatory requirement for university admission]. (2019). Osvitoriia: novyny. [Osvitoria: news] [in Ukrainian]. https://surl.li/xzxlmf

Downloads


Переглядів анотації: 32

Опубліковано

2025-07-22

Як цитувати

[1]
С. Бабушко і Л. Соловей, «(Не)доцільність проведення рівневих тестів з англійської мови у вітчизняних ЗВО», OD, вип. 49, вип. 2, с. 76–83, Лип 2025.

Номер

Розділ

Теорія і практика професійної освіти