Особливості організаційно-виховної практики в дистанційному форматі (на прикладі кафедри Освітології та інноваційної педагогіки ХНПУ імені Г. С. Сковороди)
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829/2024.4.12Ключові слова:
організаційно-виховна практика, дистанційне навчання, цифрові застосунки, віртуальні загони, дитячі заклади оздоровлення та відпочинку, кафедраАнотація
Нова українська школа потребує нового вчителя — умотивованого дієвого агента освітніх перетворень, дослідника і творця, зорієнтованого на професійне й особистісне зростання протягом життя, готового до імпровізації та експериментування. Найвагоміший вплив на формування професійної майстерності такого вчителя в процесі педагогічної освіти має педагогічна практика. Вона є невід’ємною та важливою ланкою в професійному становленні здобувачів вищої освіти, а її проходження — провідний етап у практичному застосуванні отриманих теоретичних знань. Зважаючи на виклики сьогодення заклади вищої освіти потребують перегляду форм, змісту та засобів педагогічної організаційно-виховної практики. Важливими тенденціями української освіти є застосування цифрових застосунків (Сanva, Рeardeck, Genial, Emaze, Fiverr Logo Design, Wix Logo Maker, Looka, Quizalize, Kahoot, JeopardyLabs, FlipQuiz, Learningapps, Rebus) та створення власного кейсу засобів. У статті проаналізовано досвід кафедри освітології та інноваційної педагогіки Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди на прикладі підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальностей 014.04 Середня освіта (Математика), 014.06 Середня освіта (Хімія), 014.08 Середня освіта (Фізика), 014.09 Середня освіта (Інформатика) у вимушеному дистанційному форматі. Розкрито її мету, наведено перелік цифрових застосунків для активної взаємодії із здобувачами, результативність виконання завдань та приклади використання застосунків. Проаналізовано конкретні інструменти та сервіси, зокрема і штучного інтелекту, для застосування в освітньому процесі. Окреслено, що проблема організації педагогічних практик є актуальною й потребує методологічного дослідження та практичної апробації застосунків, вивчення особливостей їх роботи в дистанційному форматі навчання.
Завантаження
Посилання
Barna, M. M., Barna, L.S. (2021). Special features of the methodology of conducting practical training in the module ‘Botany. Anatomy and Plant Morphology’ in conditions of distance learning. Proceedings of the 3rd International Scientific and Practical Conference ‘Training Future Teachers of Physics, Chemistry, Biology and Natural Sciences in the Context of the Requirements of the New Ukrainian School’. Ternopil, 116– 119 [in Ukrainian].
Boichuk, Yu. D., Boiarska-Khomenko, A. V., Dotsenko, S. O. (2021) Formation of Digital Competence of Future Teachers: Experience of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. Didactics: Chernihiv, pp. 7–13 [in Ukrainian]. https://zenodo.org/doi/10.5281/zenodo.5547046
Boiarska-Khomenko A. V. (2024) Tsyfrovi zastosunky v orhanizatsii pedahohichnoi praktyky v umovakh dystantsiinoho navchannia [Digital Аpplications in the Organization of Pedagogical Practice in the Conditions of Distance Learning]. Science and Education in the Research of Young Scientists: coll. theses of 3rd AllUkrainian Scientific Conference, Kharkiv, pp. 15–20 [in Ukrainian]. https://dspace.hnpu.edu.ua/server/api/core/bitstreams/17b0c91f-5998-45c2-aeea-f080c6a461dc/content
Boiarska-Khomenko, A. V., Vasylieva, S. O. (2024). Organizational and Educational Pedagogical Practice in Children’s Health and Recreation Facilities. Kharkiv, 100 p. [in Ukrainian].
Blyzniuk, T. (2021). Tsyfrovi instrumenty dlia onlain i oflain navchannia: navchalno-metodychnyi posibnyk [Digital Tools for Online and Offline Learning: educational and methodological guide]. Ivano-Frankivsk: Prykarpattia National University named after Vasyl Stefanyk: 64 p. ISBN 978-966-640-499-5 [in Ukrainian].
Vorovka, M. I., & Protsenko, A. A. (2020). Pedahohichna praktyka yak zasib formuvannia profesiinoi maisternosti vchytelia v umovakh reformuvannia osvity [School Practice (traineeship) as a Way of Forming Professional Teaching Skills in the Context of the Educational Reforms]. Pedagogy of Сreative Personality Formation in Higher and Secondary Schools: zb. nauk. pr., Zaporizhzhia: KPU, 69 (2), 57–62 [in Ukrainian].
Kazakova, N. V. (2005). Orhanizatsiino-metodychni zasady pedahohichnoi praktyky maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly v umovakh stupenevoi pidhotovky [Organizational and Methodological Principles of Pedagogical Practice of Future Primary school teachers in the conditions of graduate training]. Extended abstract of candidate’s thesis, Kyiv [in Ukrainian].
Ryabovol, L. T. (2021b). Pedagogical Practice: Organization and implementation in the conditions of distance learning. «Modern Education: Methodology, theory, practice»: collection of materials of the 4th All-Ukrainian Scientific and Practical Conference (with international participation), Dnipro, pp. 203–208 [in Ukrainian].
Nalyvaiko, O., Vakulenko, A., & Zemlin, U. (2020). Features of Forced Quarantine Distance Learning. Scientific Notes of the Pedagogical Departament, (47), 78–87 [in English].
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Освітологічний дискурс

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.