Розвиток критичного мислення на заняттях з іноземної мови
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2024.113Ключові слова:
критичне мислення, артспілкування, стратегії, судження, міркування, оцінювання, прийняття рішень, розв’язання проблемАнотація
У статті розглядаються теоретичні та практичні аспекти розвитку критичного мислення на заняттях з іноземної мови. Проаналізовано деякі техніки формування критичного мислення. Надані деякі практичні завдання, що використовуються для оволодіння критичним мисленням на заняттях з англійської мови, а саме під час тренування навичок читання, аудіювання, письма та усного мовлення.
Метою статті є аналіз теоретичних і практичних аспектів розвитку критичного мислення на заняттях з іноземної мови, прийомів формування критичного мислення та вправ практичного спрямування. Обґрунтовуються стратегії, що застосовуються для покращення критичного мислення.
Представлені основні факти щодо історичного шляху критичного мислення, починаючи з ідей Сократа, Платона та Арістотеля, продовжуючи представниками ренессансу. Сучасні публікації філологів і науковців Джона Хьюджіса, Пола Даммета (2019); Пейгена Кастало, Крістена Лі (2017); Д. Сміта, Д. Пілогітіса (2020) та інших спрямовані на те, щоб навчити учнів мислити критично та ефективно спілкуватися.
Надається декілька дефініцій поняття «критичне мислення».
Щоб бути ефективним у критичному мисленні, аналізується, як структурувати весь процес навчання. Наступні стратегії, які ми можемо застосувати, щоб покращити критичне мислення (вміння задавати критичні запитання, вироблення звички глибоко тлумачити питання, практика відповідати на складні питання, практика прийняття рішень лише після їх належної оцінки, навчання застосовувати мислення для аналізу та вирішення реальних життєвих завдань, тощо) аналізуються у статті.
Розглянуто основні етапи підготовки викладача до проведення занять з іноземної мови шодо розвитку критичного мислення студентів. Також представлено досвід навчання студентів критично мислити, використовуючи різноманітні практичні вправи з читання, аудіювання, письма.
Критичне мислення включає складові навички аналізу аргументів, висновків за допомогою індуктивного чи дедуктивного міркування, судження чи оцінки, а також прийняття рішень чи вирішення проблем. Під час побудови оцінювання критичного мислення викладачі повинні використовувати відкриті завдання, «автентичні» проблемні контексти, які вимагають від студентів вийти за рамки переказу раніше вивченої інформації.
Є потреба у обговоренні типів практичних вправ та нових прийомів розвитку та опанування критичного мислення на заняттях з іноземної мови.
Завантаження
Посилання
Bailin, S. (2002). Critical thinking and science education. Science & Education, 11(4), 361–375.
Caroline Krantz, Julie Norton. Navigate/Coursebook (B1 Pre-intermediate). – Oxford University Press, 2015. 199 p.
Christen Li (2017). 21st Century Communication: Listening, Speaking and Critical Thinking. National Geographic learning. Cengage Learning. 184 p.
Fatmawati, A., Zubaidah, S. & Sutopo Mahanal (2019). Critical thinking, creative thinking, and learning achievement: How they are related. Journal of Physics: Conference Series, IOP Publishing, 1417 (1). 127 p.
John Hughes, & Paul Dummett (2019). Critical Thinking in ELT: A Working Model for the Classroom. National Geographic. 158 p.
Paul, R. W. & Elder, L. (2006). Critical thinking: The nature of critical and creative thought. Journal of Developmental Education, 30(2), 34–35.
Simon Bradley, & Nicole Price (2016). Proven Strategies To Improve Decision Making Skills, Increase Intuition And Think Smarter! CreateSpace Independent Publishing Platform. 106 p.
Smith, G., & Peloghitis, J. (2020). Critical thinking and debiasing: Experimentation in academic writing course. In P. Clements In P. Clements, A. Krause & R. Gentry (Eds.), Teacher efficacy, learner agency (pp. 443–450). Tokyo: JALT. https://doi.org/10.37546/ JALTPCP2019-51
Terno, C., O. (2009). Krytychne myslennia — suchasnyi vymir suspilstvoznavchoi osvity. Zaporizhzhia: Prosvita. 268 s.
Tiahlo, A. V. (1999). Krytychne myslennia, problema svitovoi osvity XXI stolittia. Kharkiv: Instytut vnutrishnikh sprav. 285 s.
Willingham, D. T. (2007). Critical thinking: Why is it so hard to teach? American Educator, 8–19.
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Освітологічний дискурс
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.