Формування іншомовної комунікативної компетентності майбутніх офіцерів ЗСУ за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2024.2.8

Ключові слова:

навчальні стратегії, іншомовна комунікативна компетентність, майбутні офіцери ЗСУ, ICT

Анотація

У статті розглядається використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) при формуванні навчальних стратегій у процесі оволодіння іноземною мовою з метою створення, адаптації та ефективного застосування навчальних ресурсів, які сприяють формуванню іншомовної комунікативної компетенції у майбутніх офіцерів Збройних Сил України. Встановлено, що запропоновані стратегії підвищують якість освіти за рахунок високого рівня достовірності та інформаційної актуальності, формують стійку позитивну мотивацію до формування та розвитку комунікативної іншомовної  компетентності як у офіційній, так і в неформальній обстановці, сприяють створенню ситуації успіху. Результати дослідження щодо впровадження ІКТ у систему мовної підготовки офіцерів ґрунтуються на досвіді викладання дисциплін «Іноземна мова» та «Іноземна мова за професійним спрямуванням» на освітньо-кваліфікаційному рівні бакалавр курсантам 27 спеціальності «Автомобільний транспорт». у Національній академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного. Основними методами дослідження у статті є аналіз джерел та опис емпіричного досвіду впровадження засобів ІКТ у зміст курсів.

У статті також окреслено особливості впровадження ІКТ у процес вивчення іноземних мов, визначено дидактичні можливості зазначених технологій, що полягають  у підвищенні ефективності освітнього процесу, створенні більш наочних і цікавих занять, забезпеченні миттєвого зворотного зв’язку, посиленні мотивації та пізнавальної діяльності студентів, залучення до участі більш пасивних студентів, активізації розумових здібностей студентів, розвитку їхнього абстрактного та логічного мислення, сприянні індивідуалізації та інтенсифікації навчання шляхом самостійної роботи з цифровими ресурсами. Зроблено висновок, що завдяки персоналізації, доступності, довірі, гнучкості, продуктивності та інтерактивності формування та активне використання студентами навчальних стратегій з використанням різноманітних ІКТ у процесі вивчення мови є сприятливим для набуття іншомовної компетентності.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Allen, I. E., Seaman, J. (2016). Online report card: Tracking online education in the United States. Massachusetts: Babson Survey Research Group.

Bozkurt, A., Sharma, R. C. (2020). Emergency remote teaching in a time of global crisis due to CoronaVirus pandemic. Asian Journal of Distance Education, 15(1), 1-6. https://doi.org/10.5281/zenodo.3778083 (eng).

Hussin, A. A. (2018). Education 4.0 made simple: Ideas for teaching. International Journal of Education & Literacy Studies, 6(3), 92-98. https://doi.org/10.7575/aiac.ijels.v.6n.3p.92 (eng).

Kademiia, M., Vizniuk, I., Polishchuk , A., Dolynnyi, S. Vitrova, L. (2022). Vykorystannia shtuchnoho intelektu u vyvchenni inozemnoii movy zdobuvachamy osvity.[Using Artificial Inteligence in Learning Foreign Language by Students]. Suchasni informatsiini tekhnolohiii ta innovatsiini metodyky navchannia v pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiia, teoriia, dosvid, Problemy. [Modern Information Technologies and Innovatitive Educational Methodologies in Training of Professionals: Methodology, Theory, Experience, Challenges]. 153-163. https://doi.org/10.31652/2412-1142-2022-63-153-163 (ukr).

Ramalingam, S., Yunus, M.M., Hashim, H. (2022). Blended Learning Strategies for Sustainable English as a Second Language Education: A Systematic Review. Sustainability, 14, 11-27. https://doi.org/10.3390/su14138051 (eng).

Razak, N. A., Alakrash, H., & Sahboun, Y. (2018). English language teachers’ readiness for the application of technology towards fourth industrial revolution demands. Asia-Pacific Journal of Information Technology and Multimedia, 7(2), 89-98. dx.doi.org/10.17576/apjitm-2018-0702(02)-08 (eng).

Révayová, E. (2022). Specifics of Teaching Foreign Languages for the Military: Analysis within the Armed Forces Academy in Slovakia. The Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes, 10(3), 365-376. https://doi.org/10.22190/JTESAP2203365R (eng).

Rudnik, Y. (2023). The use of Augmented Reality and Virtual Reality Technologies in Teaching Foreign Languages. Educological discourse, 1(40), 165-183. https://doi.org/10.28925/2312-5829.2023.110 (eng).

Sovhar, O. (2021): Using ICT to Form Foreign Language Communicative Competence of Future Armed Forces Officers. Information Technologies and Learning Tools. 85(5) 53-69. https://doi.org/10.33407/itlt.v85i5.4442 (eng).

Tadeyeva, М., Kupchyk, L., Litvinchuk, А. (2021). Zastosuvannia zasobiv IKT dlia formuvannia navchalnykh i komunikatyvnykh stratehii pid chas vyvchennia inozemnoii movy u nemovnykh zakladakh vyshchoii osvity [The use of ICT tools for the formation of learning and communication strategies in the foreign language classroom in non-language institutions of higher education], ITLT, 81(1), 272-284. https://doi.org/10.33407/itlt.v81i1.3099 (ukr).

Udovychenko, L., Kuzminets, N., Stadnik, O., Kosharna, N., Petryk, L. (2021). The use of blended learning technology in the training for students of pedagogical specialties. Revista on line de Política e Gestão Educacional, 25(3), 2258-2271. https://doi.org/10.22633/rpge.v25i3.15958 (eng).

Wen, K.Y.K., Hua, T.K.( 2020). ESL Teachers’ Intention in Adopting Online Educational Technologies during COVID-19 Pandemic. Journal of Education and E-Learning Research, 7, 387-394. https://doi.org/10.20448/journal.509.2020.74.387.394 (eng).

Yulinetskaya, Y., Babii, O., Stepnenko, A., Pashkovskyi, M. (2021). Implementing ICT into Language and Law Classroom to Develop Law Students’ Communicative Competence.” ITLT, 81 (1) 143-156. https://doi.org/ 10.33407/itlt.v81i1.3282 (eng).

Опубліковано

2024-06-28

Як цитувати

[1]
O. Sovhar, «Формування іншомовної комунікативної компетентності майбутніх офіцерів ЗСУ за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій», OD, вип. 45, вип. 2, Чер 2024.

Номер

Розділ

Теорія і практика професійної освіти