Використання систем управління навчанням в освітньому процесі: доцільність та переваги
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2024.2.5Ключові слова:
системи управління навчанням, відкрите програмне забезпечення, змішане навчання, Claroline, Moodle, ILIAS, вища освіта, інформаційно-освітнє середовищеАнотація
У статті зосереджено увагу на застосуванні сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у освітньому процесі. Зважаючи на те, що технології постійно і стрімко розвиваються, викладачі вищих навчальних закладів, ідучи в ногу з часом, використовують їх у своїй професійній діяльності. Зокрема, чільне місце у структурі інформаційно-освітнього середовища посідають системи управління навчанням (LMSs – Learning Management Systems). Метою статті є обґрунтування доцільності використання LMSs у освітньому процесі та виділення низки переваг, якими наділені LMSs. У ході дослідження автор конкретизує значення поняття система управління навчанням (LMS); аналізує структуру LMS-системи; наводить причини використання відкритого програмного забезпечення (OSS – open-source software). Детально охарактеризовані економічні, технологічні, педагогічні та філософські причини. Виділено переваги застосування LMSs, зокрема Moodle, Claroline та ILIAS, в навчальному процесі. Claroline допомагає викладачам готувати онлайн-вправи, публікувати мультимедійний контент тощо. Moodle – модульне об’єктивно-орієнтоване динамічне навчальне середовище. Ця система орієнтована на організацію взаємодії між студентом і вікладачем. ILIAS – вільне програмне забезпечення, що підтримує функції управління контентом, уможливлює підготовку онлайн-вправи тощо. Зазначено, що LMSs забезпечують авторизацію учасників освітнього процесу, надають їм доступ до матеріалів уроку, уможливлюють оцінювання навчальних досягнень студентів. Інтерактивні онлайн ресурси допомагають вчителю організовувати онлайн-навчання та змішане навчання, підвищують якість та результативність освітнього процесу. Підтримуючи цю ідею, педагоги готують навчальні матеріали представлені у вигляді презентацій, текстів, відео, та аудіо, і розміщують їх у LMS-системі. Студенти отримують онлайн-доступ до матеріалів курсу. З огляду на вищезазначене, висновки статті підтверджують думку про те, що системи управління навчанням, перебуваючи в авангарді останніх технологічних досягнень, задовольняють вимоги як студентів так і педагогів у контексті взаємодії у віртуальному навчальному середовищі.
Завантаження
Посилання
Akay, E., Eylem Koral Gumusoglu (2020) The impact of learning management systems on students’ achievement in language exams. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE. Volume: 21 Number: 4 Article 12. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1321353
Awang, N. Bt, Mohamad Yusof B Darus (2012) Evaluation of an Open Source Learning Management System: Claroline. Procedia - Social and Behavioral Sciences, Volume 67, Pages 416-426 https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.11.346
Balogh, B., Turčáni, M. (2011) Possibilities of Modelling Web-based education using IF-THEN rules and Fuzzy Petri Nets in LMS. A. Abd Manaf et al. (Eds.): ICIEIS 2011, Part I, CCIS 251, pp. 93–106. Springer-Verlag Berlin Heidelberg 2011. DOI: 10.1007/978-3-642-25327-0_9
Bradley, V. M. (2021) Learning Management System (LMS) use with online instruction. International Journal of Technology in Education (IJTE), 4(1), 68-92. https://doi.org/10.46328/ijte.36
Cao, T. X. L. (2023) Benefits and challenges of using LMS in blended learning: Views from EFL teachers and students at a Vietnamese public university. International Journal of TESOL & Education, 3(3), 78–100. https://doi.org/10.54855/ijte.23335
Cavus, N. (2015) Distance learning and learning management systems. Procedia – Social and Behavioral sciences, Volume 191. pp. 872-877. DOI: 10.1016/j.sbspro.2015.04.611
Cavus, N., Momani, A. M. (2009) Computer aided evaluation of learning management systems. Procedia – Social and Behavioural Sciences, 1(1), 426-430. DOI:10.1016/j.sbspro.2009.01.076
Daar G.F., Supartini N.L., Ni Made Ayu Sulasmini, Kadek Ayu Ekasani, Denok Lestari, Ida Ayu Gayatri Kesumayathi (2023) Students’ Perception of the Use of Learning Management System in Learning English for Specific Purpose During the Pandemic: Evidence From Rural Area in Indonesia. Journal of Language Teaching and Research (JLTR), Vol.14, 3. DOI: https://doi.org/10.17507/jltr.1402.16
Gördeslioğlu N.G., Yüzer T. E. (2019) Using LMS and Blended Learning in Designing a Course to Facilitate Foreign Language Learning. KnE Social Sciences, pp. 10-25. DOI:10.18502/kss.v3i24.5164
MacHado Garcia, C., & Thompson, K. (2005) The Adoption of Open Sources within Higher Education in Europe and a Dissemination Case Study. TOJDE, 6(1), 34-51. URL: https://strathprints.strath.ac.uk/4052/
Multazam M. N., Korompot C. A., Munir Munir (2022) Benefits and Difficulties in Using Learning Management System (LMS) in Paragraph Writing Class: A Study of a Lecturer’s and Her Students’ Perception. Journal of Excellence in English Language Education, Volume 1, No. 1. URL: https://ojs.unm.ac.id/JoEELE/article/view/31230
Müller, C. (2012) Experiences and evaluation of a blended learning concept for learning Chinese in higher education. Procedia – Social and Behavioral Sciences 34 (2012), pp.158 – 163. doi: 10.1016/j.sbspro.2012.02.032
Salahuddin, A.(Dr), Ajmal, F. (Dr), Dr. Saira (2020) Effectiveness of Learning Management System for Teaching English Language at Higher Education Level. Sir Syed Journal of Education & Social Research (SJESR), Vol. 3, Issue 4. DOI: https://doi.org/10.36902/sjesr-vol3-iss4-2020(1-9) (accessed December 12, 2023)
Shumeiko, N., Mandáková A. (2023) E-learning technologies and teaching business English in a blended learning environment. Proceedings of the VI International Scientific Practical Internet Conference "Modern tendencies of teaching foreign languages in the world," (Sumy, Ukraine, November 30, 2023), Sumy, Ukraine, pp. 130-133.
Shumeiko, N, Krajčovičová, L. (2023) Testing vocabulary and grammar: online techniques. In: 5th Annual Conference on Current Foreign Languages Teaching Issues in Higher Education. pp. 157–161. NTUU “KPI named after I.Sikorsky,” Ukraine. URL: https://ela.kpi.ua/bitstream/123456789/57594/1/View_on_academic_mobility_through_modern_demands.pdf#page=158
Turnbull D., Chugh R., & Luck J. (2023). Learning management systems and social media: a case for their integration in higher education institutions. Research in Learning Technology, Volume 31. https://doi.org/10.25304/rlt.v31.2814
Veluvali, P., Surisetti, J. (2022) Learning Management System for Greater Learner Engagement in Higher Education – A Review. Higher Education for the Future. Volume 9, Issue 1, pp. 107-121. https://doi.org/10.1177/23476311211049855
Woods, R., Baker, J. D., & Hopper, D. (2004) Hybrid structures: Faculty use and perception of web-based courseware as a supplement to faceto-face instruction. Internet and Higher Education, 7, pp. 281-297. DOI:10.1016/j.iheduc.2004.09.002
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Освітологічний дискурс

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.