CONCEPTUAL FRAMEWORK OF THE FORMATION OF FUTURE ELEMENTARY SCHOOL TEACHERS’ SUBJECT COMPETENCE IN THE STUDY OF ANATOMY AND PHYSIOLOGY
Keywords:
subject competence, anatomy and physiology, professional training, future elementary school teachersAbstract
The paper provides theoretical and methodological foundations of the formation of future elementary school teachers’ subject competence in the study of anatomy and physiology as the basis for future elementary school teachers’ health protective activities, and application of health protecting technologies.
Downloads
References
Берулава Г. А. Инновационная сетевая парадигма обучения и воспитания студентов в условиях современного информационного пространства // Вестник Университета Российской академии образования. – 2010. – № 3. – С. 10 –20.
Єфімова В. М. Підготовка майбутніх учителів природничих дисциплін до використання здоров’язбережувальних технологій у професійній діяльності : теорія та методика : [монографія]. – Сімферополь : Сонат, 2011. – 442 с.
Кремень В. Сучасний навчальний процес як синергетична система // Освітні реформи: місія, дійсність, рефлексія : монографія / за ред. Василя Кременя, Тадеуша Левовицького, Віктора Огневюка, Світлани Сисоєвої. – К.: ТОВ Видавниче підприємство „Едельвейс”, 2013. – С. 21-46.
Мондич О. В. Особливості підготовки вчителів початкової школи до професійної діяльності у сучасних умовах // Проблеми освіти: Наук. зб. / Інститут інноваційних технологій і змісту освіти МОН України. – 2014. – Випуск № 79. – С. 102-106.
Осипова С. И. Фундаментальное образование для «цифрового поколения» / С. И. Осипова, Ю. А. Терещенко, Л. В. Климович // Современные проблемы науки и образования . 2012. №5. URL: http://cyberleninka.ru/article/n/fundamentalnoe-obrazovanie-dlya-tsifrovogo-pokoleniya (дата обращения: 07.12.2015).
Хайрутдинова Р. Р. Современные проблемы профессиональной подготовки учителя начальных классов в вузе и пути их решения / Хайрутдинова Резеда Рафаилевна // Теория и практика общественного развития . 2013. №11. URL: http://cyberleninka.ru/article/n/sovremennye-problemy-professionalnoy-podgotovki-uchitelya-nachalnyh-klassov-v-vuze-i-puti-ih-resheniya (дата обращения: 22.01.2016).
Хуторской А.В. Практикум по дидактике и современным методикам обучения. – СПб.: Питер, 2004. – 541 с. (Серия "Учебное пособие").
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Educological discourse
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.