ІНСТИТУТ УНІВЕРСИТЕТУ: МИНУЛЕ, СЬОГОДЕННЯ, МАЙБУТНЄ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2019.3-4.3547

Ключові слова:

вища освіта, університет, модель університету, трансформація, соціокультурний вимір

Анотація

У запропонованій статті розглянуте питання феномену середовища, інтелектуального центру, в якому відбувається розвиток та підготовка особистостей та соціуму до змін – інститут університету.Інститут - як організована система соціальних ролей, яка є постійним і значним елементом суспільства, і яка зосереджується на основних потребах і функціях людини. Висвітлюються моделі університету в історичній ретроспективі, зокрема модель дослідницького університету В. Гумбольдта, наполеонівська та ньюманівська. Розглядаються погляди науковців на моделі університетської освіти з перспективою пошуку умов та сприяння їх реалізації задля успішної діяльності сучасного університету у новому столітті знань. Робиться акцент на важливості гуманітарного складника освіти, обмеження якого приведе до незворотніх наслідків в майбутньому розвитку суспільства.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Zoriana Hnativ, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка

кандидат філософських наук, доцент доцент кафедри методики музичного виховання і диригування, докторант кафедри педагогіки

Посилання

Andrushchenko V. (2014), Universytetska osvita: dynamika sotsiokulturnykh zmin / V.Andrushchenko Fenomenun iversytetu v konteksti «suspilstvaznan»: monohrafiia (rukopys) / V.P. Andrushchenko, I.M. Predborska, Ye.A. Pinchuk, I.V. Stepanenkotain.]. K. 256 s.

Humboldt V. (2002), Pro vnutrishniu ta zovnishniu orhanizatsiiu vyshchykh naukovykh zakladiv u Berlini / Vilhelm fon Humboldt // Ideia universytetu. Antolohiia. Lviv : Litopys. S. 25-34.

Zadonskaia Y. (2002), Ystoryia razvytyia unyversytetskoho obrazovanyia [Elektronnyi resurs]. Rezhym dostupa: http://ideashistory.org.ru/pdfs/ a29.pdf. S. 141-148.

Kviiek M. (2009), Universytet i derzhava: vyvchennia hlobalnykh transformatsii / M. Kviiek; per. z anhl. T. Tsymbala K. : Takson. 380 s.

Niumen D. (2002) Ideia Universytetu / Dzhon H. Niumen // Ideia Universytetu: Antolohiia / Uporiad.: M. Zubrytska, N. Babalyk, 3. Rybchynska; vidp. red. M. Zubrytska. Lviv: Litopys, 2002. 304 s. S.37 - 64.

Orteha-y-HassetKh (2005), Myssyia unyversyteta / Kh.Orteha-y-Hasset; per. s ysp. M.N. Holubevoi; red. perevoda A.M. Korbut; podobshch. red. M.A. Husakovskoho. Mn.: BHU. 104 s.

Panchenko L. (2013), Filosofska refleksiia idei universytetu v suchasnomu suspilstvi / L. Panchenko // VisnykKhark. nats. ped. un-tuim. H.S. Skovorody: Filosofiia. Vyp. 40 (1). S. 114-125.

Rzhevska A. (2009), Modeliy evropeiskoho universytetu v konteksti sohodennia / A. Rzhevska // Visn. Luhan. nats. un-tu imeni Tarasa Shevchenka: Pedahohichni nauky. № 23. Ch. I. S. 149 - 155.

Sovsun I. (1995), Ideia universytetu ta ii istorychni metamorfozy / I. Sovsun [Elektronnyiresurs]. Rezhym dostupu:https://medium.com/@inna.sovsun

Unyversytet I na porohe treteho tыsiacheletyia (1995), «Lomonosov−94»: Dokladы y tezysы vыstuplenyi. Sektsyy, semynary, kruhlye stoly: materyaly Mezhdunarodnoho konhressa «Unyversytetы n aporohe treteho tыsiacheletyia: problemy edynstva y mnohoobrazyia» (Lomonosov-94) / red. O.V. Dolzhenko [y dr.]. M.: [b.y.]. 188 s.

Chenchzhan Tszou (2016), Geneza universytetu yak sotsiokulturnoho fenomenu /Ch. Tszou // Filosofski obrii. № 35. S.174-183.

Jonasson Jon Torfi (2008), Inventing Tomorrow’s University. Whoisto Takethe Lead? – Bononia University Press. 160 p.

Pawlowski Krzysztof (2004), Rediscovering higher educationin Europe. Bucharest : UNESCO-CEPES. 146 p.

Downloads


Переглядів анотації: 398

Опубліковано

2019-10-17

Як цитувати

[1]
Z. Hnativ, «ІНСТИТУТ УНІВЕРСИТЕТУ: МИНУЛЕ, СЬОГОДЕННЯ, МАЙБУТНЄ», OD, с. 35–47, Жов 2019.

Номер

Розділ

Філософія та історія освіти