ОСВІТНЯ МОДЕЛЬ У ШВЕЦІЇ: ДЕМОКРАТИЧНІ ЗАСАДИ ТА ОСОБИСТІСНА ОРІЄНТАЦІЯ

Автор(и)

  • Olga Nezhyva Київський національний торгівельно-економічний університет

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2019.1-2.229241

Ключові слова:

освіта, система освіти, реформа, університет, Швеція

Анотація

У статті автор розглядає особливості формування і розвитку системи освіти у Швеції. Також автор показує основні чинники, що мали вагоме значення при сприянні розвитку демократичної освіти та шляхи її вдосконалення. При цьому аналізується особливості сучасної стратегії розвитку швецької системи освіти з урахуванням сьогоденної демократизації суспільства. Також показано, що історія вищої освіти в Швеції бере початок у XV столітті з існуванням двох університетів: Уппсальський університет і Лундський університет, які були єдиними вищими навчальними закладами у Швеції протягом століть.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Olga Nezhyva, Київський національний торгівельно-економічний університет

доктор філософських наук, доцент кафедри

сучасних європейських мов

Посилання

Andrén C-G. Visioner, vägval och verkligheter. Svenska universitet och högskolor i utveckling efter 1940. Lund: Nordic Academic Press, 2013. 288 p.

Bauer M., Askling B., Marton S. and F. Marton Transforming Universities: Changing patterns of governance, structure and learning in Swedish higher education. London: Jessica Kingsley, 1999. 320 p.

Fägerlind I., & Strömqvist G. Reforming higher education in the Nordic countries – studies of change in Denmark, Finland, Iceland, Norway and Sweden. International Institute for Educational Planning, UNESCO, 2004. 268 p. URL: http://unesdoc.unesco.org/images/0013/001390/139015e.pdf (дата звернення: 12.11.2018).

Kim L. Massification in a uniform system of higher education – The Swedish dilemma”. In Reforming higher education in the Nordic countries – studies of change in Denmark, Finland, Iceland, Norway and Sweden. UNESCO: International Institute for Educational Planning, 2004. pp. 34-67.

Mikael Börjesson, Dennis Beach, Nina Haltia, Jón Torfi Jónasson, Access and stratification in Nordic higher education. A review of cross-cutting research themes and issues. Journal Education Inquiry. 2018. Volume 9 (1). pp. 142-154. https://doi.org/10.1080/20004508.2018.1429769

Scott John C. The Mission of the University: Medieval to Postmodern Transformations. The Journal of Higher Education. Vol. 77. № 1. Special Issue: Moving into the Next 75 Years (Jan.-Feb., 2006). pр. 1-39.

Vabø A. & J. Wiers-Jenssen Internationalisation, Diversification and Quality in Higher Education. Thementeil «Diversität und Internationalisierung der Hochschulbildung», Zeitschrift für Pädagogik. 5/2014. 2014. URL: https://www.beltz.de/fileadmin/user_upload/Jahresregister2014.pdf (дата звернення: 17.11.2018).

Vabø A. & P. O. Aamodt Nordic Higher Education in Transition. Structuring Mass Higher Education. The Role of Elite Institutions. Palfreyman & Tapper (eds.). New York: Routledge, 2008. pp. 320- 335.

Downloads


Переглядів анотації: 303

Опубліковано

2019-03-21

Як цитувати

[1]
O. Nezhyva, «ОСВІТНЯ МОДЕЛЬ У ШВЕЦІЇ: ДЕМОКРАТИЧНІ ЗАСАДИ ТА ОСОБИСТІСНА ОРІЄНТАЦІЯ», OD, вип. 1-2, с. 229–241, Бер 2019.

Номер

Розділ

Компаративістика у сфері освіти