ПРОФЕСІЙНІ РОЛІ ВИКЛАДАЧА ВИЩОЇ ШКОЛИ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2019.1-2.141160

Анотація

У статті розглядаються особливості професійних ролей викладача вищої школи у підготовці майбутніх фахівців (на прикладі вчителя біології та здоров’я людини). Наведено особливості індивідуальної роботи викладача-тьютора зі студентом; функції викладача-модератора та викладача-фасілітатора у груповій роботі; робота із майбутніми фахівцями викладача-куратора у позааудиторний час. Запропоновано види тьюторства та структурні елементи тьюторського супроводу, модерації, фасілітації, функції куратора. Зазначені дані опитування щодо ефективності застосування викладачем нових професійних ролей серед майбутніх фахівців. 

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Васильева Л. М. Педагогические условия повышения квалификации кураторов студенческой группы в колледже: автореф. дис….канд. пед.наук. Ставрополь, 2004. 23 с.

Гибадуллина Ю. М., Доронина Н. А., Ниязова А. А. Трансформация ролей педагога в условиях формального, неформального и информального образования Современные проблемы науки и образования. 2013. № 6. URL: https://www.science-education.ru/ru/article/view?id=11224 (дата звернення 01.12.2018).

Дрыгина О. А. Способы взаимодействия субъектов педагогического процесса. Социосфера. Педагогика и наука. 2014. № 4. С. 85–88.

Іваницька О. С. Еразмус + координатор як тьютор та ментор в умовах зростання академічної мобільності у ЗВО України. Science Rise: Pedagogical Education. 2018. № 5 (25). С. 14–18. DOI: https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.134545

Кононенко О. І. Довідник куратора. Одеса: Удача, 2013. 55 с.

Малихін О. В., Павленко І. Г., Лаврентьєва О. О., Матукова Г. І. Методика викладання у вищій школі : навчальний посібник . Сімферополь : Дайфі, 2011. 270 с.

Нагорна Н. В., Дану А. А. Основні вимоги до сучасного вчителя біології. Науковий часопис НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 16. Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики: зб. наук. пр. 2017. Вип. 28. С. 151–155.

Настенко Л. Тьюторство як прогресивна технологія індивідуалізації освіти у вищій школі. Гуманітарна освіта в технічних вищих навчальних закладах. 2010. С. 259–269.

Основы деятельности тьютора в системе дистанционного образования: Специализированный учебный курс / Щенников С. А., Теслинов А. Г., Чернявская А. Г. и др. Москва: ООО «Дрофа», 2006. 591 с.

Петрусевич А. А., Лоренц В. В. Организация педагогического сопровождения в работе учителя-тьютора, учителя-фасилитатора, учителя-модератора. Практика современного образования: Учебное пособие. Омск, 2012. URL: http://svyatik.org/svarka-77309.html (дата обращения 01.12.2018).

Романова С. Роль куратора академічної групи у виховному процесі у вищих технічних закладах освіти. Рідна школа. 2005. № 6. С. 36–39.

Стрига Е. В. Ролі викладача вищого навчального закладу. Наука і освіта. 2013. № 5. С. 48–50.

Черкасова И. И. Технологии сопровождения и поддержки деятельности студента в контексте изменения педагогического мышления преподавателя. Вестник Челябинского государственного педагогического университета. 2013. № 3. С. 171–181.

Huh J., Marmor R., Jiang X. Lessons Learned for Online Health Community Moderator Roles: A Mixed-Methods Study of Moderators Resigning From WebMD Communities. Journal of medical Internet research. 2016. № 18 (9). P. 247. DOI: 10.2196/jmir.6331

Lepper M. R, Woolverton M. The wisdom of practice: lessons learned from the study of highly effective tutors. Aronson J. (Ed.). Improving Academic Achievement. New York: Academic, 2002. P. 135–158.

Lessard S., Bareil C., Lalonde L., Duhamel F., Hudon E., Goudreau J., Lévesque L. External facilitators and interprofessional facilitation teams: a qualitative study of their roles in supporting practice change. Implementation Science. 2016. № 11. P. 97. DOI: 10.1186/s13012-016-0458-7

Wood W. B., Tanner K. D. The Role of the Lecturer as Tutor: Doing What Effective Tutors Do in a Large Lecture Class. CBE – Life Sciences Education. 2012. № 11 (1). P. 3–9. DOI: 10.1187/cbe.11-12-0110

References

Vasil'eva, L. M. (2004). Pedagogicheskie uslovija povyshenija kvalifikacii kuratorov studencheskoj gruppy v kolledzhe[Pedagogical conditions of advanced training of curators of the student group in college]: Candidates thesis. Stavropol', Russia (rus).

Gibadullina, Ju. M., Doronina, N. A., Nijazova, A. A. (2013). Transformacija rolej pedagoga v uslovijah formal'nogo, neformal'nogo i informal'nogo obrazovanija [Transformation of teacher's roles in terms of formal, non-formal and informal education] Sovremennye problemy nauki i obrazovanija. URL: https://www.science-education.ru/ru/article/view?id=11224 (rus).

Drygina, O. A. (2014). Sposoby vzaimodejstvija sub"ektov pedagogicheskogo processa.[Ways of interaction of subjects of the pedagogical process] Sociosfera. Pedagogika i nauka, 4, 85–88 (rus).

Ivanycjka, O. S. (2018). Erazmus + koordynator jak tjjutor ta mentor v umovakh zrostannja akademichnoji mobiljnosti u ZVO Ukrajiny[Erasmus + coordinator as a tutor and mentor in the conditions of increasing academic mobility in the ZOO of Ukraine]. Science Rise: Pedagogical Education, 5 (25), 14–18. DOI: https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.134545 (ukr).

Kononenko, O. I. (2013). Dovidnyk kuratora[Curator's Guide]. Odesa, Ukraine: Udacha (ukr).

Malykhin, O. V., Pavlenko, I. Gh., Lavrentjjeva, O. O., Matukova, Gh. I. (2011). Metodyka vykladannja u vyshhij shkoli [Teaching method in high school:] : navchaljnyj posibnyk. Simferopolj, Ukraine: Dajfi (ukr).

Naghorna, N. V., Danu, A. A. (2017). Osnovni vymoghy do suchasnogho vchytelja biologhiji [Basic requirements for a modern biology teacher]. Naukovyj chasopys NPU im. M. P. Draghomanova. Serija 16. Tvorcha osobystistj uchytelja: problemy teoriji i praktyky: zb. nauk. pr., 28, 151–155 (ukr).

Nastenko, L. (2010). Tjjutorstvo jak proghresyvna tekhnologhija indyvidualizaciji osvity u vyshhij shkoli.[ Teutorstvo as a progressive technology of individualization of education in higher education] Ghumanitarna osvita v tekhnichnykh vyshhykh navchaljnykh zakladakh, 259–269 (ukr).

Shhennikov, S. A., Teslinov, A. G., Chernjavskaja, A. G., Benkovskij, M. Ya., Verbickij, A. A., Gavrilova, E. L. … Sergeeva, T. A. (2006). Osnovy dejatel'nosti t'jutora v sisteme distancionnogo obrazovanija [Fundamentals of tutor activity in the system of distance education]: Specializirovannyj uchebnyj kurs. Moscow, Russia: OOO «Drofa» (rus).

Petrusevich, A. A., Lorenc, V. V. (2012). Organizacija pedagogicheskogo soprovozhdenija v rabote uchitelja-t'jutora, uchitelja-fasilitatora, uchitelja-moderatora. [Organization of pedagogical support in the work of teacher-tutor, teacher-facilitator, teacher-moderator] Praktika sovremennogo obrazovanija: Uchebnoe posobie. Omsk, Russia. URL: http://svyatik.org/svarka-77309.html (rus).

Romanova, S. (2005). Rolj kuratora akademichnoji ghrupy u vykhovnomu procesi u vyshhykh tekhnichnykh zakladakh osvity.[ The role of the curator of an academic group in the educational process in higher technical educational institutions.] Ridna shkola, 6, 36–39 (ukr).

Strygha, E. V. (2013). Roli vykladacha vyshhogho navchaljnogho zakladu.[ Roles of a teacher of higher education] Nauka i osvita, 5, 48–50 (ukr).

Cherkasova, I. I. (2013). Tehnologii soprovozhdenija i podderzhki dejatel'nosti studenta v kontekste izmenenija pedagogicheskogo myshlenija prepodavatelja.[ Technology support and support for student activities in the context of changes in the teacher's pedagogical thinking] Vestnik Cheljabinskogo gosudarstvennogo pedagogicheskogo universiteta, 3, 171–181 (rus).

Huh, J., Marmor, R., Jiang, X. (2016). Lessons Learned for Online Health Community Moderator Roles: A Mixed-Methods Study of Moderators Resigning From WebMD Communities. Journal of medical Internet research, 18 (9), 247. DOI: 10.2196/jmir.6331 (eng).

Lepper, M. R., Woolverton, M. (2002). The wisdom of practice: lessons learned from the study of highly effective tutors. In: Aronson J. (Ed.). Improving Academic Achievement (pp. 135–158). New York, USA: Academic (eng).

Lessard, S., Bareil, C., Lalonde, L., Duhamel, F., Hudon, E., Goudreau, J., Lévesque, L. (2016). External facilitators and interprofessional facilitation teams: a qualitative study of their roles in supporting practice change. Implementation Science, 11, 97. DOI: 10.1186/s13012-016-0458-7 (eng).

Wood, W. B., Tanner, K. D. (2012). The Role of the Lecturer as Tutor: Doing What Effective Tutors Do in a Large Lecture Class. CBE – Life Sciences Education, 11 (1), 3–9. DOI: 10.1187/cbe.11-12-0110

Downloads


Переглядів анотації: 644

Опубліковано

2019-03-21

Як цитувати

[1]
«ПРОФЕСІЙНІ РОЛІ ВИКЛАДАЧА ВИЩОЇ ШКОЛИ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ», OD, вип. 1-2, с. 141–160, Бер 2019.

Номер

Розділ

Тенденції розвитку сучасної освіти