MOBILE EDUCATIONAL APPLICATIONS IN MODERN EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2018.1-2.361Keywords:
mobile studies, mobile educational additions, mobile technologies, educational processAbstract
Founding for raising of this problem, the new infomedia of students, changing approaches in higher education, related to introduction of the Bologna process, serves, in schools, with introduction of inclusive education, and also level of development of the modern informative system in educational space. In the article the role of mobile educational additions is determined in an educational process. Description to the concept "mobile education" is given. Experience is analysed from the study of mobile education. Presented advantages and defects of portable devices. The technical and social problems of the use of gadgets are extracted. In the article it is possible to find recommendations and advantages of gadgets from the employees of UNESCO. Described methods of realization of mobile studies. Offered to the review of requirement for mobile educational additions. Introduction of mobile teaching applications in an educational process does not conflict with general-didactic principles, and vice versa makes accessible them more, realized and effective.Downloads
References
Горбатюк Р. М. Мобільне навчання як нова технологія вищої освіти [Электронный ресурс] / Р. М. Горбатюк, Ю. Й. Тулашвілі. // Науковий вісник Ужгородського національного університету. – 2013. – №27 - С. 31-34. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvuuped_2013_27_10
Дендев Б. Информационные и коммуникационные технологии в образовании / под ред.: Б. Дендева. – М.: ИИТО ЮНЕСКО, 2013. – 320 с.
Мобильное обучение. Обучение на мобильных устройствах: прошлое, настоящее и будущее [Электронный ресурс] — URL: http://apptractor.ru/mLearning/
Рекомендации по политике в области мобильного обучения [Электронный ресурс] — URL: http://iite.unesco.org/pics/publications/ru/files/3214738.pdf
Aarsland Trond “Utvikling av læringsmiljø for nettbasert undervisning ved hjelp av IKT”, Master thesis IDI, NTNU
Mobiledu and Widsets for China. [Электронный ресурс] — URL: http://mobiled.uiah.fi/?p=67
References
Horbatyuk, R. M. (n.d.). Mobilʹne navchannya yak nova tekhnolohiya vyshchoyi osvity [Mobile learning as a new technology of higher education]. Naukovyy visnyk Uzhhorodsʹkoho natsionalʹnoho universytetu. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvuuped_2013_27_10 (ukr).
Dendev, B. (2013). Informatsyonnye y kommunykatsyonnye tekhnolohyy v obrazovanyy [Information and communication technologies in education]. IITE UNESCO. (rus).
Mobylʹnoe obuchenye. Obuchenye na mobylʹnykh ustroystvakh: proshloe, nastoyashchee y budushchee [Mobile learning. Learning on mobile devices: the past, present and future ]. (n.d.). Retrieved from http://apptractor.ru/mLearning/ (rus).
Rekomendatsyy po polytyke v oblasty mobylʹnoho obuchenyya [4. Recommendations on policies for mobile learning]. UNESCO. Retrieved from http://iite.unesco.org/pics/publications/en/files/3214738.pdf (rus).
Aarsland Trond "Utvikling av læringsmiljø for nettbasert undervisning ved hjelp av ICT", Master thesis IDI, NTNU
Mobile and Widsets for China. (n.d.). Retrieved from http://mobiled.uiah.fi/?p=67
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Освітологічний дискурс
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.