OSVITOLOGICAL CHARACTERISTICS OF FORMATION FACTORS PSYCHOLOGICAL COMPONENT IN TRAINING FUTURE SPECIALISTS

Authors

  • Tatiana А. Savrasova-V'un Borys Grinchenko Kyiv University

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2016.3.14151

Abstract

The article presents the factors that influence the formation of the psychological component in the training of future specialists. Characterized essence of the psychological component of professional competence of future specialists. When covering the position of scientists to determine the factors of formation of psychological components of the professional training of future specialists. Identify and analyze the content of the main factors of the formation of the psychological component in the training of future specialists.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Tatiana А. Savrasova-V'un, Borys Grinchenko Kyiv University

PhD in psychological, deputy director for research and teaching social and humanitarian work

References

Власенко В. В. Вчителі – учні : психологія взаємних оцінних ставлень / В. В. Власенко. – К., 1995. – 58 с.

Городяненко В. Г. Соціологія. Підручник / В. Г. Городяненко. – Київ : Видавничий центр «Академія», 2003. – 544 с.

Карамушка Л. М. Формування конкурентоздатної управлінської команди (на матеріалі діяльності освітніх організацій). Монографія / Л. М. Карамушка, О. А. Філь. – К. : Фірма «ІНКОС», 2007. – 268 с.

Костюк Г. С. Навчально-виховний процес і психічний розвиток особистості / Г. С. Костюк. – К., 1986. – 609 с.

Мерзон Е. Е. Образовательная среда как фактор формирования профессиональной компетентности студентов педагогического вуза / Е. Е. Мерзон // Молодой ученый. – 2011. – №10. Т.2. – С. 170-172.

Пачковський Ю. Ф. Соціоекономічне знання в соціологічному вимірі : монографія / Ю. Ф. Пачковський, І. В. Городняк. – Львів : Львів. нац. ун-т ім. Івана Франка, 2007. – 171 с.

Пиралова О. Ф. Теоретические основы оптимизации обучения профессиональным дисциплинам в условиях современного технического вуза : монография / О. Ф. Пиралова // М.: Изд-во «Академия Естествознания» – 2011.– 195 с.

Плугина М. И. Акмеологическая концепция профессионального становления преподаватeлей высшей школы : автореф. дис. …док. псих. наук : 19.00.13 / М. И. Плугина. – М. : 2009. – 58 с.

Поясок Т. Б. Зміст психолого-педагогічної підготовки фахівців фінансово-економічного профілю / Т. Б. Поясок // Неперервна професійна освіта : теорія і практика : Науково-методичний журнал. – 2001. – Випуск 3. – С.105-110.

Стахова О.О. Мотиви вибору професії як психологічний механізм розвитку професійної самосвідомості майбутнього вчителя початкових класів / О. О. Стахова // Ґенеза буття особистості : зб. наук. праць ІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (19-20 грудня 2011 р.). – 2011. – С. 330-334.

Троценко Н. Є. Психолого-педагогічні характеристики процесу професійного самовдосконалення / Н. Є. Троценко // Вісник Черкаського університету : зб. наук. пр. / гол. ред. А. І. Кузьмінський. – Черкаси : ЧНУ, 2010. – Вип. 183. – Сер. Педагогічні науки. – С. 93–97.

Федорченко В. К. Педагогіка туризму / В. К. Федорченко, Н. А. Фоменко, М. І. Скрипник, Г. С. Цехмістрова. – К. : Видавничий дім «Слово», 2004. – 296 с.

Cheetham G. Towards a holistic model of professional competence / G. Cheetham, G. Chivers // Journal of European Industrial Training. – 1996. – Vol. 20. – Р.20 – 30. – DOI : 10.1108/03090599610119692.

Downloads


Abstract views: 343

Published

2016-11-08

How to Cite

[1]
Savrasova-V’un T. А., “OSVITOLOGICAL CHARACTERISTICS OF FORMATION FACTORS PSYCHOLOGICAL COMPONENT IN TRAINING FUTURE SPECIALISTS”, OD, no. 3(15), pp. 141–151, Nov. 2016.

Issue

Section

Trends in the Development of Modern Education