THE PROBLEM OF CATEGORICAL DETERMINATION FOR OSVITOLOGIYA

Authors

  • Valerii O. Riabenko Київський університет імені Бориса Грінченка

Keywords:

training for intercultural communication, intercultural communication, professional readiness, multicultural background

Abstract

This article analyzes the deep, extremely common (categorical) factors that led to the appearance and features of a new scientific field research education system – for Education. The peculiarities of the modern era that cause the transition to a new cognitive paradigm, which dominates anthropological, antropokreatyvna methodology that removes (synthesizes) a materialnotehnolohichnyy, information and sotsiokomunikatyvnyy approaches. The author hypothesizes that the basis of formation, systematic and interdisciplinary character and future evolution for Education is ontological and epistemological development categorical way a number of social production, the highest and most universal form of which is the production of man and its most important component – the education system.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Белл Д. Социальные рамки информационного общества // Новая технократическая волна на Западе. М., 1986. – 330 с.

Белл Д. Грядущее постиндустриальное общество. М., 1999. – 782 с.

Огнев’юк В. О. Багатомірна людина. Епоха трансформацій. Освіта / Розвиток особистості в умовах трансформаційного суспільства: матер. Міжнарод. наук.-практ.конф., 13 груд. 2012 р. / М-во осв. і науки, молоді та спорту України, Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, Благод. фонд сприян. розв. осв. ім. Б. Грінченка; [редкол. : В. О. Огнев’юк, Л. Л. Хоружа, О. В. Безпалько, Н. М. Віннікова]. – К.: Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2012 – 448 с. – С. 7 – 15.

Пруель Н.А. Производительное потребление образования в гражданском обществе // Инновации и образование. Сборник материалов конференции. Серия «Symposium», выпуск 29. СПб.: Санкт-Петербургское философское общество, 2003. – С. 174 – 178.

Сисоєва С. О. Освіта і особистість в умовах постіндустріального світу: монографія / С. О. Сисоєва. – Хмельницький: ХГПА, 2008. – 324 с. – С.7 – 16.

Сисоєва С. О. Освіта як об’єкт дослідження / С. О. Сисоєва // Шлях освіти: науково-методичний журнал. – К.: Міністерство освіти і науки України, Національна академія педагогічних наук України, Асоціація працівників гімназій і ліцеїв України. – 2011. – № 2 – 48 с. – С. 5 – 11.

Слободчиков В.И. Инновации в образовании: основания и смысл / В.И. Слободчиков // Исследовательская работа школьников : науч.-метод. журн. - М., 2004. – № 3. – С. 5-12.

Тоффлер Э. Третья волна. М.: ООО "Фирма "Издатетьство ACT", 1999. – 776 с.

Drucker P.F. Post-Capitalist Society. — Oxford Butterworth: Heinemann, 1993. – 468 р.

Downloads


Abstract views: 289

Published

2015-10-13

How to Cite

[1]
V. O. Riabenko, “THE PROBLEM OF CATEGORICAL DETERMINATION FOR OSVITOLOGIYA”, OD, no. 4(12), pp. 195–206, Oct. 2015.

Issue

Section

Загальний розділ