INTERDISCIPLINARY LINKS IN THE FORMING OF METHODICAL COMPETENCE OF FUTURE MUSIC TEACHERS

Authors

  • Larysa A. Teriaieva Університетський коледж Київського університету імені Бориса Грінченка, циклова комісія музики і хореографії

Keywords:

coordination, educational institution, interaction, organization, organizational and pedagogical activity, social pedagogue

Abstract

Article is devoted to the formation of methodical competence of future music teachers through the use of interdisciplinary connections in the study of discipline «Choral Conducting». By sharing information and interdisciplinary integrated communication deepened, summarizes the knowledge and skills both in choral conducting, and related disciplines that promotes the formation of methodical competence of future teachers of music.

Study materials are the basis for an adjustment in the content of the curriculum and updating on the basis of interdisciplinary connections, as well as for optimizing the learning process with choral conducting training.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Максимова В.Н. Межпредметные связи в процессе обучения, Москва, Просвещение, 1988.

Олексюк О.М. Музична педагогіка: навчальний посібник. - К. Освіта України, 2013. – С. 211- 223.

Тарарак Н.Г. Міжпредметні зв’язки вокально-хорових дисциплін у процесі фахової підготовки майбутнього вчителя музики. Теорія та методика навчання та виховання: зб. наук. праць /Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди.– Харків: «ОВС», 2004. – Вип. 12. – С. 95-100.

Федорова В.Н. Межпредметные связи естественнонаучных дисциплин / В.Н.Федорова, Д.М.Кирюшкин, Москва, 1972.

Downloads


Abstract views: 436

Published

2015-04-10

How to Cite

[1]
L. A. Teriaieva, “INTERDISCIPLINARY LINKS IN THE FORMING OF METHODICAL COMPETENCE OF FUTURE MUSIC TEACHERS”, OD, no. 2(10), pp. 264–273, Apr. 2015.

Issue

Section

Загальний розділ