Огляд додатків для розвитку логічного мислення дітей молодшого шкільного віку

Автор(и)

  • Іван Гаман аспірант кафедри теорії та історії педагогіки Київський університет імені Бориса Грінченка вул. Левка Лук'яненка,13-Б 04212, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0003-2990-521X

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2023.23

Ключові слова:

мобільні додатки, інформаційні технології, технології інтерактивного навчання, цифрова грамотність, інформаційне суспільство, мобільне навчання, M-learnin

Анотація

В статті освітлюється проблема розвитку логічного мислення учнів молодшого шкільного віку за допомогою використання цифрових технологій, а саме, мобільних додатків. Проведено загальний огляд популярних мобільних додатків, що сприяють продуктивному розвитку логічного мислення учнів молодшого шкільного віку. Проаналізовано як саме мобільні додатки впливають на навчальну діяльність учнів, а також, яке місце займають мобільні додатки на сучасному етапі розвитку інформаційних технологій. Розглянуто ступінь популярності мобільних додатків та рівень їх розвитку. Проаналізовано як саме мобільне навчання (M-learning) впливає на розвиток пізнавальної діяльності учнів. Розглянуто та охарактеризовано переваги та недоліки мобільного навчання в освіті. Представлено деякі додатки, що можуть застосовуватися під час навчання.

Проаналізовано мобільні додатки, з низькими технічними вимогам, що  є потужним інструментом для вивчення цифрових технологій, які використовуються у світі та виводять освіту на новий рівень, забезпечуючи продуктивне засвоєння необхідних знань.

В статті висвітлено мобільні додатки, які  мають потенціал вплинути на розвиток логічного мислення. Досліджено, як додатки дозволяють дітям розв’язувати логічні завдання, головоломки, ігри, які, безпосередньо впливають на розвиток критичного та просторового мислення, тренують пам’ять та увагу, розвивають моторику руху.

Розглянуто як мобільні додатки  розширюють можливості вчителя та слугують чудовим інструментом для розвитку та вдосконалення вмінь учнів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Bilous, V. V. (2018). Mobiljni navchaljni dodatky v suchasnij osviti [Mobile learning applications in modern education]. Osvitologhichnyj dyskurs, 1-2 (20-21), 353-362.

Vlasij, O., Dovgy`j, O. (2019). Osobly`vosti rozvy`tku logichnogo my`slennya uchniv za umov informaty`zaciyi suspil`stva. Girs`ka shkola ukrayins`ky`x karpat, 92-97. http://surl.li/gucvp

Ghorbatjuk, R. M. (2013). Mobiljne navchannja jak nova tekhnologhija vyshhoji osvity. Naukovyj visnyk Uzhghorodsjkogho nacionaljnogho universytetu, 27, 31-34. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvuuped_2013_27_10

Kisil, Ya.V. (2015). Mobil`ne navchannya yak zasib udoskonalennya. Navchal`no vy`xovnogo procesu. Novitni informacijno-komunikacijni texnologiyi v osviti, 154-156. http://dspace.pnpu.edu.ua/bitstream/123456789/5169/1/Kisil.pdf

Ostapjovs`ka, I., Laskevy`ch, O. (2018). Formuvannya logichnogo my`slennya molodshy`x shkolyariv zasobamy` pozaklasnoyi roboty` z informaty`ky. Pedagogichny`j chasopy`s Voly`ni, 1(8). http://surl.li/guesn

Rashevska, N. V. (2011). Mobilni informatsiino-ko-munikatsiini tekhnolohii navchannia vyshchoi matematyky studentiv vyshchykh tekhnichnykh navchalnykh zakladiv [Mobile information and communication technologies for teaching higher mathematics to students of higher technical educational institutions] : avtoref. dys. ... kand. ped. nauk. https://lib.iitta.gov.ua/704188/1/dis_rashevska.pdf

Agah, Tugrul Korucu, & Ayse. Alkan. (2011). Differences between m-learning (mobile learning) and e-learning, basic terminology and usage of m-learning in education. Gazi University, Ankara, Turkey. pp. 1925-1930 https://u.to/zgD2Gw

Demir, K., & Akpinar, E. (2018). The effect of mobile learning applications on students' academic achievement and attitudes toward mobile learning. Malaysian Online Journal of Educational Technology, 6(2), 48–59. https://eric.ed.gov/?id=EJ1174817

Haghparast, Mahboobeh, Nasaruddin, Fariza, & Abdullah, Noorhidawati. (2014). Cultivating Critical Thinking Through E-learning Environment and Tools: A Review. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 129. 527-535. 10.1016/j.sbspro.2014.03.710.

Ontuganova, Sh., & Zhapbarov, A. (2021). Formation of logical thinking and speech skills of elementary class student. http://surl.li/guezo

Sharples, M., Taylor, J. (2005). Towards a Theory of Mobile Learning p. 9. https://www.cin.ufpe.br/~mlearning/intranet/mlearning/Sharples%20Theory%20of%20Mobile.pdf

Vaiopoulou, J., Papadakis, S., Sifaki, E., Kalogiannakis, M., & Stamovlasis, D. (2023). Education and Information Technologies. pp. 2547–2578. http://surl.li/glnuk

Ristiana, M.G., Suryadi, D., & Cahya E. (2020). Logical thinking skills of primary school teachers. Journal of Physics: Conference Series. http://surl.li/gucil

Tárraga-Sánchez, María de los Ángeles, Ballesteros-García, María del Mar, & Migallón, Héctor. (2023). Teacher-Developed Computer Games for Classroom and Online Reinforcement Learning for Early Childhood. Education Sciences. p. 3. http://surl.li/glpbq

The State of Mobile in (2022): How to Succeed in a Mobile-First World As Consumers Spend 3.8 Trillion Hours on Mobile Devices. https://www.appannie.com/en/insights/market-data/state-of-mobile-2022/

Downloads


Переглядів анотації: 111

Опубліковано

2023-06-29

Як цитувати

[1]
І. Гаман, «Огляд додатків для розвитку логічного мислення дітей молодшого шкільного віку », OD, вип. 2(41), с. 37–56, Чер 2023.

Номер

Розділ

Дошкільна та початкова освіта