ДИФЕРЕНЦІАЦІЯ ЗАВДАНЬ ПРИ ФОРМУВАННІ ГРАФІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ КОМП’ЮТЕРНО-ОРІЄНТОВАНИМИ ЗАСОБАМИ НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2022.18Ключові слова:
графічна компетентність, графічні редактори, диференційовані завдання, індивідуальне навчально-дослідне завдання, індивідуальний підхід, кресленики, підготовка майбутніх учителів трудового навчання та технологій, підставка під телефон, комп'ютерно-орієнтовані засоби навчанняАнотація
Запропоновано застосування диференційованих завдань при виконанні креслеників деталей (виробів) комп’ютерно-орієнтованими засобами для індивідуального навчально-дослідного завдання (ІНДЗ). Пропонується виконання конструкторської документації на деталі (вироби) у програмі КОМПАС-3D (CorelDraw). Описано проведення пошукового дослідження для виявлення труднощів та подальшої зацікавленості студентів 1-го та 2-го курсів при виконанні ІНДЗ. Встановлено, що студенти не лише зацікавленні у виконанні завдань такого типу, але й прагнуть вносити зміни (корективи) у кресленики за власним бажанням. Зазначено, що застосування диференційованих завдань при виконанні креслеників деталей (виробів) комп’ютерно-орієнтованими засобами сприяє врахуванню індивідуальних особливостей студентів та реалізації індивідуального підходу до них. Обґрунтовано, що диференційовані завдання повинні враховувати особливості комп’ютерно-орієнтованого засобу навчання, з яким працюють студенти, а також рівень їх володіння даною програмою. Запропоновано виконати поділ ІНДЗ на два блоки: основний – виконання побудови кресленика за інструкцією; додатковий – виконання додаткових 2-х завдань. Запропоновано завдання додаткового блоку – «Внести зміни у конструкцію підставки» і «Виконати узор, емблему або логотип на деталі (деталях) виробу». Описано сутність додаткових завдань. Зазначено специфіку виконання кожного із додаткових завдань.
Завантаження
Посилання
Бойчук В. М. Теоретичні і методичні основи художньо-графічної підготовки майбутнього вчителя технологій: автореф. дис. … доктора педагогічних наук: 13.00.04 / Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України. Київ, 2017. 48 с.
Ботвинников А. Д., Ломов Б. Ф. Научные основы формирования графических знаний, умений и навыков школьников. Москва:Педагогика,1979. 256 с.
Гаврищак Г., Уруський А. Формування графічної компетентності здобувачів вищої освіти засобами комп’ютерно-орієнтованих технологій Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка. Тернопіль, 2021. № 1. С. 6–13. https://doi.org/10.25128/2415-3605.21.1.1
Гаврищак Г. Р. Дидактичні умови реалізації індивідуального підходу до учнів у процесі вивчення креслення в загальноосвітній школі: автореф. дис. на здоб. наук. ступ. канд. пед. наук: 13.00.02 / Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. Київ, 2004. 20 с.
Гуревич Р. С., Гаркушевський В. С., Цвілик С. Д. Графічна підготовка майбутніх учителів технологій і креслення в умовах інформатизації освітнього процесу. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 5: Педагогічні науки: реалії та перспективи. Київ, 2016. Вип. 54. С. 50–56.
Курач М. С., Нищак І. Д. Особливості навчання майбутніх учителів технологій художньому проектуванню засобами комп’ютерної графіки. Науковий вісник Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії ім. Тараса Шевченка. Серія: Педагогіка. 2017. Вип. 8. С. 33–41. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvkogpth_2017_8_6. (дата звернення: 10.01.2022).
Обух О. С. Педагогічні умови реалізації індивідуального підходу до учнів 5–6 класів у процесі проектування та виготовлення виробів із текстильних матеріалів засобами інформаційних технологій: автореф. дис… канд. пед. наук : 13.00.02 / Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. Київ, 2007. 20 с.
Сидоренко В. К., Щетина Н. П. Інтеграційний підхід до графічної підготовки вчителя трудового навчання. Трудова підготовка в закладах освіти. 2001. № 4. С. 36–39
Терещук Г. В. Индивидуализация трудового обучения: дидактический аспект / под ред. В. А. Полякова. Ин-т ПСМ РАО. Москва: 1993. 200 с.
Улич А. І. Структура та зміст графічної компетентності вчителя трудового навчання. Наукові записки Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. Серія : Педагогічні науки. 2021. Вип. 198. С. 223–226. URL: https://pednauk.cuspu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/1059/988 (дата звернення: 15.12.2021).
Уруський А. В. Методика реалізації індивідуального підходу до навчання старшокласників за технологічним профілем: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. Київ, 2016. 20 с.
Цідило І. М. Дидактичні умови індивідуалізації трудового навчання учнів 8–9 класів засобами інформаційних технологій: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. Київ, 2006. 20 с.
Черемісіна Т. О. Методика індивідуалізованого навчання майбутніх вчителів технологій конструюванню швейних виробів: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.02 / Укр. інж.–пед. акад. Харків, 2013. 20 с.
Юсупова М. Ф. Застосування нових інформаційних технологій в графічній підготовці студентів вищих навчальних закладів: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02 / Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. Київ, 2002.
Boichuk V. M. (2017) Teoretychni i metodychni osnovy xudozhno-grafichnoyi pidgotovky majbutnogo vchytelya texnologij [Theoretical and Methodological Foundations of Art andGraphic Training of Future Teachers of Technology]: avtoref. dys… doktora pedagogichny`x nauk: 13.00.04 / Instytut pedagogichnoyi osvity i osvity doroslykh NAPN Ukrayiny. Kyiv, 2017. (ukr)
Botvinnikov A. D., Lomov B. F. Nauchnye osnovy formirovanija graficheskih znanij, umenij i navykov shkolnikov [Scientific bases of formation of graphic knowledge, abilities and skills of pupils]. Moskva: Pedagogika,1979. 256 p. (rus)
Havryshhak H., Uruskyi А. (2021) Formuvannya grafichnoyi kompetentnosti zdobuvachiv vyshhoyi osvity zasobamy komp'yuterno-oriyentovanyx технологій [Formation of graphic competence of the higher education seekers by means of computer-oriented technologies]. Naukovi zapysky Ternopilskogo nacionalnogo pedagogichnogo universytetu imeni Volodymyra Gnatyuka. Ser. Pedagogika. Ternopil, № 1. С. 6–13. https://doi.org/10.25128/2415-3605.21.1.1 (ukr)
Havryshhak H. R. (2004) Dydaktychni umovy realizaciyi indyvidualnogo pidxodu do uchniv u procesi vyvchennya kreslennya v zagalnoosvitnij shkoli [Didactical conditions of individual approach’s realization to pupils during studying of technical drawing in the school]: avtoref. dys. na zdob. nauk. stup. kand. ped. nauk: 13.00.02 / Nats. ped. un-t im. M. P. Dragomanova. Kyiv. (ukr)
Hurevych R. S., Harkushevskyi V. S., Tsvilyk S. D. (2016) Hrafichna pidgotovka maibutnikh uchyteliv texnologii i kreslenia v umovakh informatyzatsii osvitnoho protsesu [Graphic training of future teachers of technology and drawings due to the informatization of the educational process]. Chasopys NPU imeni M. P. Dragomanova. Seriia 5: Pedagogichni nauky: realii ta perspektyvy. Kyiv. Vyp. 54. P. 50–56. (ukr)
Kurach M. S. Nyshch I. D. (2017) Osoblyvosti navchannya majbutnix uchyteliv texnologij xudozhnomu proektuvannyu zasobamy kompyuternoyi grafiky [Features of the artistic design education of future teachers of technologies by computer graphics]. Naukovyj visnyk Kremeneczkoyi oblasnoyi gumanitarno-pedagogichnoyi akademiyi im. Tarasa Shevchenka. Seriya: Pedagogika. Vyp. 8. P. 33–41. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvkogpth_2017_8_6. (data zvernennya: 10.01.2022)
Obukh O. S. (2007). Pedaghoghichni umovy realizaciji indyvidualjnogho pidkhodu do uchniv 5-6 klasiv u procesi proektuvannja ta vyghotovlennja vyrobiv z tekstyljnykh materialiv [Pedagogical conditions of realization of an individual approach to pupils of 5-6 classes in the process of designing and manufacturing of products from textile materials]: avtoref. dys. na zdob. nauk. stup. kand. ped. nauk: 13.00.02 / Nats. ped. un-t im. M. P. Dragomanova. Kyiv. (ukr)
Sydorenko V. K., Shchetyna N. P. Integraciinyi pidxid do hrafichnoi pidgotovky vchytelia trudovoho navchania [Integration approach to graphic training of a teacher of labor education]. Trudova pidgotovka v zakladakh osvity. 2001. № 4. P. 36–39. (ukr)
Tereshchuk G. V. Individualizacija trudovogo obuchenija: didakticheskij aspekt [Individualization of labor training: didactic aspect] / pod. red. V. A. Poljakova. In-t PSM RAO. Moskva: 1993. 200 p. (rus)
Ulych A. I. (2021) Struktura ta zmist grafichnoyi kompetentnosti vchytelya trudovogo navchannya [Structure and content of graphic competence of a teacher of labor training]. Naukovi zapy`sky Centralnoukrayinskogo derzhavnogo pedagogichnogo universytetu imeni Volodymyra Vynnychenka. Seriya: Pedagogichni nauky. Vyp. 198. P. 223–226. URL: https://pednauk.cuspu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/1059/988 (data zvernennya: 15.12.2021). (ukr)
Uruskyi А. V. (2016) Metodyka realizaciyi indyvidualnogo pidxodu do navchannya starshoklasnykiv za texnologichnym profilem [Methodology of individual approach implementation to teaching senior pupils of technological specialty]: avtoref. dys. ... kand. ped. nauk : 13.00.02 / Nacz. ped. un-t im. M. P. Dragomanova. Kyiv. 20 p. (ukr)
Tsidylo I. M. (2006) Dydaktychni umovy indyvidualizaciyi trudovogo navchannya uchniv 8–9 klasiv zasobamy informacijnyx texnologij [Didactic conditions of individualization of working education of the pupils of the 8th–9th forms by means of information technologies]: avtoref. dys... kand. ped. nauk: 13.00.02 / Nacz. ped. un-t im. M. P. Dragomanova. Kyiv. 20 p. (ukr)
Cheremisina T. O. (2013). Metodyka indyvidualizovanoho navchannya maybutnikh vchyteliv tekhnolohiy konstruyuvannyu shveynykh vyrobiv [Method of individualized training of future teachers of technology for designing sewing products: author's summary of thesis]: Extended abstract of candidate’s: 13.00.02 «Teoriya ta metodyka navchannya tekhnolohiy». Kharkiv (ukr)
Yusupova M. F. (2002) Zastosuvania novykh informaciinykh texnologii v hrafichnii pidgotovtsi studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv: avtoref. dys. ... kand. ped. nauk: 13.00.02. [Application of new information technologies in the graphic training of students of higher educational institutions: author's ref. dis. ... cand. ped. science: 13.00.02]. Kyiv. (ukr)
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Освітологічний дискурс

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.