COMPARATIVE ANALYSIS OF THE PROFESSIONAL TRAINING OF SPECIALISTS OF ECONOMIC FIELD OF UKRAINE AND POLAND

Authors

  • Alla Zagorodnya

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2017.3-4.2859

Keywords:

comparative analysis, Poland, professional training, Ukraine, specialists of the economic branch

Abstract

In the study reveals the essential characteristics of professional training of specialists in the economic branch. The general and distinctive features of professional training of future specialists of the economic branch in higher educational institutions of Ukraine and Poland are determined. The general and special educational tasks are determined in accordance with the master's level, which are characteristic for both countries. Features of the content of the educational and professional program of training of the second educational level «Master» in higher educational institutions of Ukraine and Poland are revealed. The most common methods that are used in Ukraine and Poland for professional training of future specialists are described. The trends characteristic for professional Polish education are determined. Information is provided on the network of higher economic educational institutions, which now operate on the territory of the Republic of Poland and Ukraine (colleges, universities or academies, classical universities. A list of the main professional competences of a future specialist in the economic branch presented. The importance significance of the introduction of the European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) commented. Common and distinctive features of activity Ukrainian and Polish modern labor and education markets characterized.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Артюшина М. Психолого-педагогічні засади підготовки студентів економічної спеціальності до інноваційної діяльності: дисертація на здоб. докт. пед. наук : 13.00.04 / М. Артюшина. – К., 2011. – 534 с.

Кириченко І. Битва за професіоналізм [Електронний ресурс] / І. Кириченко // Дзеркало тижня. – 2012. - № 33– Режим доступу: http://dt.ua/SOCIETY/bitva_za_profesionalizm-109104.html

Костенко Р. Підготовка майбутніх економістів у вищих навчальних закладах до роботи на валютному ринку на основі комп’ютерних технологій дисерт. на здоб. докт. пед. наук : 13.00.04 / Р. Костенко. – О., 2015. – 598 с.

Кошелєва Н. Педагогічні основи інноваційної фахової підготовки майбутніх економістів у ВНЗ : монографія / Н. Кошелєва; Укр. Інж.-пед. академія. – Артемівськ: ННППІ УІПА, 2014. – 134 с.

Кубанов Р. Вимоги до професійної підготовки фахівців економічних спеціальностей та їх реалізація в освітньому процесі вищого навчального закладу [Текст] / Р. Кубанов // Науковий Вісник МДПУ. Педагогіка. 2014. № 2 (13). С. 294-301., DOI: 10.7905/нвмдпу.vli12.934

Downloads


Abstract views: 333

Published

2017-12-14

How to Cite

[1]
A. Zagorodnya, “COMPARATIVE ANALYSIS OF THE PROFESSIONAL TRAINING OF SPECIALISTS OF ECONOMIC FIELD OF UKRAINE AND POLAND”, OD, pp. 285–295, Dec. 2017.

Issue

Section

Internationalization of Education