EXPERIMENTAL MODEL OF FORMING OF PROFESSIONAL SELF OF FUTURE PHYSICAL EDUCATION TEACHERS

Authors

  • Alexander Yu. Teslenkov Аспірант кафедри педагогіки ПНПУ ім. К.Д.Ушинського, м.Одеса

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2016.1.20816

Keywords:

future psychologists, technology of estetotherapy, healthsafety technology, readiness activities, professional activities

Abstract

Тhe article is devoted to the essence of the experimental model of professional self-organization of future teachers of physical education. which formed the basis of a formative experiment on the preparation of students for these activities. The author defines the pedagogical conditions, components, criteria and stages of formation of professional self-organization of future teachers of physical education, namely: adaptive-orientation, information processing, productively creative. The basis of the construction of the experimental model is based on a synergistic approach that allows to consider the student as an open self-organizing system that strives for self-development.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Alexander Yu. Teslenkov, Аспірант кафедри педагогіки ПНПУ ім. К.Д.Ушинського, м.Одеса

Аспірант кафедри педагогіки ПНПУ ім. К.Д.Ушинського м.Одеса

References

Вишнякова С.М. Профессиональное образование: Словарь. Ключевые понятия, термины, актуальная лексика — М.: НМЦ СПО, 1999. — 538 с.

Гребенюк О.С., Рожков М.И. Терминологический словарь. Педагогические технологии, 1999 г.

Коджаспирова Г.М., Коджаспирова А.Ю. Словарь по педагогике — Москва: ИКЦ «МарТ»; Ростов н/Д: Издательский центр «МарТ»,2005.—448с.

Курлянд З. Н. Професійна усталеність вчителя – основа його педагогічної майстерності : навч. посіб. / З. Н. Курлянд. – Одеса, 1995. – 160 с.

Downloads


Abstract views: 384

Published

2016-03-11

How to Cite

[1]
A. Y. Teslenkov, “EXPERIMENTAL MODEL OF FORMING OF PROFESSIONAL SELF OF FUTURE PHYSICAL EDUCATION TEACHERS”, OD, no. 1(13), pp. 208–216, Mar. 2016.

Issue

Section

Загальний розділ