FORMATION OF COGNITIVE COMPONENT OF PREPAREDNESS OF FUTURE INFORMATICS TEACHERS FOR MONITORING EDUCATIONAL ACHIEVEMENTS OF PUPILS IN PROFILE SCHOOL

Authors

  • Natalia P. Mazur Київський університет імені Бориса Грінченка

Keywords:

expert, expert of education, expertise, examination of education

Abstract

In this article three components and degrees of the preparedness of future informatics teachers for monitoring students’ educational achievements are mentioned. Besides, it was characterized the organization and pedagogical conditions of effective formation the given preparedness. It was described the content of the experimental research of formation of the cognitive component of the preparedness for realizing the monitoring activity by future informatics teachers in the profile school and the received results were introduced. In the final part it was indicated the directions which require further research.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Natalia P. Mazur, Київський університет імені Бориса Грінченка

старший викладач кафедри інформаційних технологій та математичних дисциплін Інституту суспільства

References

Великий тлумачний словник сучасної української мови (з дод. і допов.) / Уклад. і гол. ред. В.Т. Бусел. – К.; Ірпінь: ВТФ «Перун», 2005. – 1728 с.

Гладких В.Г., Емец М.С. Формирование профессионально педагогической готовности бакалавра технологического образования как научная проблема // Вестник Оренбургского государственного университета. – 2011. – №2 (121). – С. 133-139

Гласс Дж., Стэнли Дж. Статистические методы в педагогике и психологии. – М.: Прогресс, 1976. – 494 с.

Дурай-Новаковская М. Основы и закономерности процесса формирования профессиональной готовности к педагогической деятельности. Автореферат дисс. … докт. пед. наук. М., 1983. – 41 с.

Downloads


Abstract views: 284

Published

2014-06-03

How to Cite

[1]
N. P. Mazur, “FORMATION OF COGNITIVE COMPONENT OF PREPAREDNESS OF FUTURE INFORMATICS TEACHERS FOR MONITORING EDUCATIONAL ACHIEVEMENTS OF PUPILS IN PROFILE SCHOOL”, OD, no. 2 (6), pp. 128–140, Jun. 2014.

Issue

Section

Загальний розділ