Interactive Methods of Teaching Future Masters of Medicine in Marketing Communications
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829/2024.3.9Keywords:
interactive methodsAbstract
The formation of future masters of medicine knowledge of marketing communication in order to develop personal professionalism and implement state policy in the field of health care is carried out through the establishment of balanced communication with consumers of medical services using the marketing environment of the healthcare market. Many market participants do not realize that effective communications directed at the consumer, provider, or health care provider are as much a business resource as finance or time. Interactive learning methods are designed to form future masters of medicine not only high-quality knowledge and practical skills in marketing communication, but also the ability to quickly respond to market needs, create an original product or perform non-standard tasks in non-standard conditions as well as to form the motivation of students of medical institutions of higher education of Ukraine to study. Creative tasks and exercises (in particular, creation of advertising for a product, brand of a trademark, programs of exhibitions or sales exhibitions, creation of corporate style of health care institutions) teach how to demonstrate a product or service; how to convince consumers to buy exactly such a product or exactly such a service; with the help of which levers healthcare institutions can create, use and promote the image of healthcare institutions, trademarks, brands, etc. It is necessary to learn how to rationally implement marketing communications in health care institutions, and interactive methods are focused specifically on the creation and promotion of one's own professional products, we consider them the most effective in the modern conditions of training future masters of medicine.Downloads
References
Балашов К. Ставлення громадян України до каналів комунікації про здоров’я: з 2012 по 2020 р. / К. Балашов // Україна. Здоров’я нації. – 2021. – Т. 1 (2). – С. 5–13. DOI 10.24144/2077-6594.2.1.2021.235352.
Ефективні комунікації закладів охорони здоров’я / В. Біруля, М. Дадінова, З. Казанжи, Г. Почтаренко, М. Решетняк, К. Щавинська. Головна редакторка: Ганна Почтаренко // URL : https://moz.gov.ua/uploads/ckeditor/Comms_textbook__final_web.pdf
Кабінет Міністрів України. Режим доступу : www.kmu.gov.ua.
Котлер Ф., Келлер К. Маркетинг менеджмент: экспресс-курс. 3-е изд. Пер. с англ. // СПб.: Питер. 2010. 480 с.
Міхалко M. 21 спосіб мислити креативно. Харків: Книжковий клуб «Клуб сімейного дозвілля», 2019. 400 с.
Національна стратегія побудови нової системи охорони здоров’я в Україні на період 2015-2025 роки [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://healthsag.org.ua
НУОЗ України імені П. Л. Шупика. (2021). Місія ВООЗ в Україні: результати, оцінки та перспективи. – Режим доступу : https://nuozu.edu.ua/n/m/8513-misiia-vooz-v-ukraini-rezultaty-otsinky-ta-рerspektyvy.
Стандарт вищої освіти зі спеціальності 222 «Медицина» галузі знань 22 «Охорона здоров’я» для другого (магістерського) рівня вищої освіти. (2021). – Режим доступу : https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzenistandarty/2021/11/09/222-Medytsyna.mahistr.09.11.pdf.
Як побудувати ефективні комунікації закладу охорони здоров’я: методичні рекомендації за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку // Режим доступу : https://moz.gov.ua/uploads/ckeditor/Комунікації/nadclasterni%200507.pdf
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Educological discourse
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.