ПРОФЕСІЙНІ РОЛІ ВИКЛАДАЧА ВИЩОЇ ШКОЛИ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ

Svitlana Gvozdii, Olga Ustianska

Анотація


У статті розглядаються особливості професійних ролей викладача вищої школи у підготовці майбутніх фахівців (на прикладі вчителя біології та здоров’я людини). Наведено особливості індивідуальної роботи викладача-тьютора зі студентом; функції викладача-модератора та викладача-фасілітатора у груповій роботі; робота із майбутніми фахівцями викладача-куратора у позааудиторний час. Запропоновано види тьюторства та структурні елементи тьюторського супроводу, модерації, фасілітації, функції куратора. Зазначені дані опитування щодо ефективності застосування викладачем нових професійних ролей серед майбутніх фахівців. 

Ключові слова


куратор; майбутній учитель біології та здоров’я людини; модератор; роль викладача; суб’єкт-суб’єктна взаємодія; тьютор; фасілітатор

Повний текст:

PDF

Посилання


Васильева Л. М. Педагогические условия повышения квалификации кураторов студенческой группы в колледже: автореф. дис….канд. пед.наук. Ставрополь, 2004. 23 с.

Гибадуллина Ю. М., Доронина Н. А., Ниязова А. А. Трансформация ролей педагога в условиях формального, неформального и информального образования Современные проблемы науки и образования. 2013. № 6. URL: https://www.science-education.ru/ru/article/view?id=11224 (дата звернення 01.12.2018).

Дрыгина О. А. Способы взаимодействия субъектов педагогического процесса. Социосфера. Педагогика и наука. 2014. № 4. С. 85–88.

Іваницька О. С. Еразмус + координатор як тьютор та ментор в умовах зростання академічної мобільності у ЗВО України. Science Rise: Pedagogical Education. 2018. № 5 (25). С. 14–18. DOI: https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.134545

Кононенко О. І. Довідник куратора. Одеса: Удача, 2013. 55 с.

Малихін О. В., Павленко І. Г., Лаврентьєва О. О., Матукова Г. І. Методика викладання у вищій школі : навчальний посібник . Сімферополь : Дайфі, 2011. 270 с.

Нагорна Н. В., Дану А. А. Основні вимоги до сучасного вчителя біології. Науковий часопис НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 16. Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики: зб. наук. пр. 2017. Вип. 28. С. 151–155.

Настенко Л. Тьюторство як прогресивна технологія індивідуалізації освіти у вищій школі. Гуманітарна освіта в технічних вищих навчальних закладах. 2010. С. 259–269.

Основы деятельности тьютора в системе дистанционного образования: Специализированный учебный курс / Щенников С. А., Теслинов А. Г., Чернявская А. Г. и др. Москва: ООО «Дрофа», 2006. 591 с.

Петрусевич А. А., Лоренц В. В. Организация педагогического сопровождения в работе учителя-тьютора, учителя-фасилитатора, учителя-модератора. Практика современного образования: Учебное пособие. Омск, 2012. URL: http://svyatik.org/svarka-77309.html (дата обращения 01.12.2018).

Романова С. Роль куратора академічної групи у виховному процесі у вищих технічних закладах освіти. Рідна школа. 2005. № 6. С. 36–39.

Стрига Е. В. Ролі викладача вищого навчального закладу. Наука і освіта. 2013. № 5. С. 48–50.

Черкасова И. И. Технологии сопровождения и поддержки деятельности студента в контексте изменения педагогического мышления преподавателя. Вестник Челябинского государственного педагогического университета. 2013. № 3. С. 171–181.

Huh J., Marmor R., Jiang X. Lessons Learned for Online Health Community Moderator Roles: A Mixed-Methods Study of Moderators Resigning From WebMD Communities. Journal of medical Internet research. 2016. № 18 (9). P. 247. DOI: 10.2196/jmir.6331

Lepper M. R, Woolverton M. The wisdom of practice: lessons learned from the study of highly effective tutors. Aronson J. (Ed.). Improving Academic Achievement. New York: Academic, 2002. P. 135–158.

Lessard S., Bareil C., Lalonde L., Duhamel F., Hudon E., Goudreau J., Lévesque L. External facilitators and interprofessional facilitation teams: a qualitative study of their roles in supporting practice change. Implementation Science. 2016. № 11. P. 97. DOI: 10.1186/s13012-016-0458-7

Wood W. B., Tanner K. D. The Role of the Lecturer as Tutor: Doing What Effective Tutors Do in a Large Lecture Class. CBE – Life Sciences Education. 2012. № 11 (1). P. 3–9. DOI: 10.1187/cbe.11-12-0110

References

Vasil'eva, L. M. (2004). Pedagogicheskie uslovija povyshenija kvalifikacii kuratorov studencheskoj gruppy v kolledzhe[Pedagogical conditions of advanced training of curators of the student group in college]: Candidates thesis. Stavropol', Russia (rus).

Gibadullina, Ju. M., Doronina, N. A., Nijazova, A. A. (2013). Transformacija rolej pedagoga v uslovijah formal'nogo, neformal'nogo i informal'nogo obrazovanija [Transformation of teacher's roles in terms of formal, non-formal and informal education] Sovremennye problemy nauki i obrazovanija. URL: https://www.science-education.ru/ru/article/view?id=11224 (rus).

Drygina, O. A. (2014). Sposoby vzaimodejstvija sub"ektov pedagogicheskogo processa.[Ways of interaction of subjects of the pedagogical process] Sociosfera. Pedagogika i nauka, 4, 85–88 (rus).

Ivanycjka, O. S. (2018). Erazmus + koordynator jak tjjutor ta mentor v umovakh zrostannja akademichnoji mobiljnosti u ZVO Ukrajiny[Erasmus + coordinator as a tutor and mentor in the conditions of increasing academic mobility in the ZOO of Ukraine]. Science Rise: Pedagogical Education, 5 (25), 14–18. DOI: https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.134545 (ukr).

Kononenko, O. I. (2013). Dovidnyk kuratora[Curator's Guide]. Odesa, Ukraine: Udacha (ukr).

Malykhin, O. V., Pavlenko, I. Gh., Lavrentjjeva, O. O., Matukova, Gh. I. (2011). Metodyka vykladannja u vyshhij shkoli [Teaching method in high school:] : navchaljnyj posibnyk. Simferopolj, Ukraine: Dajfi (ukr).

Naghorna, N. V., Danu, A. A. (2017). Osnovni vymoghy do suchasnogho vchytelja biologhiji [Basic requirements for a modern biology teacher]. Naukovyj chasopys NPU im. M. P. Draghomanova. Serija 16. Tvorcha osobystistj uchytelja: problemy teoriji i praktyky: zb. nauk. pr., 28, 151–155 (ukr).

Nastenko, L. (2010). Tjjutorstvo jak proghresyvna tekhnologhija indyvidualizaciji osvity u vyshhij shkoli.[ Teutorstvo as a progressive technology of individualization of education in higher education] Ghumanitarna osvita v tekhnichnykh vyshhykh navchaljnykh zakladakh, 259–269 (ukr).

Shhennikov, S. A., Teslinov, A. G., Chernjavskaja, A. G., Benkovskij, M. Ya., Verbickij, A. A., Gavrilova, E. L. … Sergeeva, T. A. (2006). Osnovy dejatel'nosti t'jutora v sisteme distancionnogo obrazovanija [Fundamentals of tutor activity in the system of distance education]: Specializirovannyj uchebnyj kurs. Moscow, Russia: OOO «Drofa» (rus).

Petrusevich, A. A., Lorenc, V. V. (2012). Organizacija pedagogicheskogo soprovozhdenija v rabote uchitelja-t'jutora, uchitelja-fasilitatora, uchitelja-moderatora. [Organization of pedagogical support in the work of teacher-tutor, teacher-facilitator, teacher-moderator] Praktika sovremennogo obrazovanija: Uchebnoe posobie. Omsk, Russia. URL: http://svyatik.org/svarka-77309.html (rus).

Romanova, S. (2005). Rolj kuratora akademichnoji ghrupy u vykhovnomu procesi u vyshhykh tekhnichnykh zakladakh osvity.[ The role of the curator of an academic group in the educational process in higher technical educational institutions.] Ridna shkola, 6, 36–39 (ukr).

Strygha, E. V. (2013). Roli vykladacha vyshhogho navchaljnogho zakladu.[ Roles of a teacher of higher education] Nauka i osvita, 5, 48–50 (ukr).

Cherkasova, I. I. (2013). Tehnologii soprovozhdenija i podderzhki dejatel'nosti studenta v kontekste izmenenija pedagogicheskogo myshlenija prepodavatelja.[ Technology support and support for student activities in the context of changes in the teacher's pedagogical thinking] Vestnik Cheljabinskogo gosudarstvennogo pedagogicheskogo universiteta, 3, 171–181 (rus).

Huh, J., Marmor, R., Jiang, X. (2016). Lessons Learned for Online Health Community Moderator Roles: A Mixed-Methods Study of Moderators Resigning From WebMD Communities. Journal of medical Internet research, 18 (9), 247. DOI: 10.2196/jmir.6331 (eng).

Lepper, M. R., Woolverton, M. (2002). The wisdom of practice: lessons learned from the study of highly effective tutors. In: Aronson J. (Ed.). Improving Academic Achievement (pp. 135–158). New York, USA: Academic (eng).

Lessard, S., Bareil, C., Lalonde, L., Duhamel, F., Hudon, E., Goudreau, J., Lévesque, L. (2016). External facilitators and interprofessional facilitation teams: a qualitative study of their roles in supporting practice change. Implementation Science, 11, 97. DOI: 10.1186/s13012-016-0458-7 (eng).

Wood, W. B., Tanner, K. D. (2012). The Role of the Lecturer as Tutor: Doing What Effective Tutors Do in a Large Lecture Class. CBE – Life Sciences Education, 11 (1), 3–9. DOI: 10.1187/cbe.11-12-0110




DOI: https://doi.org/10.28925/2312-5829.2019.1-2.141160

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.