THE ANALYSIS OF EDUCATIONAL EXPERTS TRAINING COURSES ON EDUCATIONAL ISSUES IN GERMAN-SPEAKING COUNTRIES OF THE EUROPEAN UNION
Keywords:
competence, professional competence of the teacher, sociocultural competence.Abstract
The articles analyses educational experts training courses on educational issues in Germany, Austria and Switzerland, in particular Master's Programmes of " Developing School and Ensuring Quality" at the Free University of Berlin, "Educational process development and schools" at the Higher Pedagogical School of Freiburg, «Research and Development of School» at the University of Tuebingen and "School Development" at The Higher Pedagogical Schools of Weingarten, Vorarlberg, Sankt-Gallen, Schaffhausen, Thurgau. The learning conditions for the courses stated above, the amount of time allocated for each course and the main aspects of educational experts training are determined.Downloads
References
Master Schulentwicklung; Studieninformation für den 5. Kurs (2014-2016) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.master-schulentwicklung.com
Офіційний сайт Вільного університету м. Берлін [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www. fu-berlin.de
Офіційний сайт Педагогічної вищої школи м. Вейнгартен [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www. ph-weingarten.de
Офіційний сайт Педагогічної вищої школи м. Санкт-Галлен [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www. phsg.ch
Офіційний сайт Педагогічної вищої школи м. Тургау [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www. phtg.ch
Офіційний сайт Педагогічної вищої школи м. Шаффгаузен [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www. phsh.ch
Офіційний сайт Педагогічної вищої школи м. Форарльберг [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www. ph-vorarlberg.de
Офіційний сайт Педагогічної вищої школи м. Фрайбург [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www. ph-freiburg.de
Офіційний сайт Тюбінгенського університету [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www. uni-tuebingen.de
Studienordnung für den weiterbildenden Masterstudiengang Schulentwicklung und Qualitätssicherung des Fachbereichs Erziehungswissenschaft und Psychologie der Freien Universität Berlin. – Amtsblatt der Freien Universität Berlin. – № 40. – 2013. – S. 878-894.