Використання медіаосвітніх технологій для підвищення інформаційної компетентності в процесі навчання майбутніх вчителів математики

Автор(и)

  • Олена Бурцева кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри математики і фізики, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького, Запоріжжя, Україна https://orcid.org/0000-0001-9644-2839

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2023.14

Ключові слова:

інформаційна компетентність, медіазасіб, медіаосвіта, медіаосвітні технології, навчальна інфографіка, навчання майбутніх вчителів математики, онлайн-сервіси, освітній процес, процес підготовки учителів математики

Анотація

У статті описано досвід впровадження медіаосвітніх технологій у процесі навчання майбутніх вчителів математики. Сучасна ситуація в освіті диктує нові вимоги до підготовки студентів закладів вищої освіти, які полягають у тому, що здобуття тільки спеціальних знань не достатньо для того, аби бути конкурентоспроможним випускником. Необхідно розвивати такі здібності особистості, які найбільшою мірою розкриватимуть її індивідуальність і творчий потенціал. Удосконалити навчальний процес може модернізація системи освіти та поява інноваційних технологій навчання. Застосування медіаосвітніх технологій у процесі навчання майбутніх вчителів математики покращує індивідуальне навчання учнів, їхню мотивацію, творчі способи створення медіазасобів, підвищує інформаційну компетентність взагалі. Сучасний освітній простір неможливо уявити без застосування інтернет-технологій, де електронні освітні ресурси допомагають формувати в учнів необхідні якості в інформаційно-освітньому середовищі. Тому як ніколи актуальним є використання медіаосвітніх технологій для підвищення інформаційної компетентності в процесі підготовки майбутніх учителів в освітній діяльності закладу вищої освіти. Це означає, що педагоги зовсім по-іншому підходять до передачі знань. Використовуючи електронні освітні ресурси нового покоління та технологічні прийоми медіаосвіти, вони зможуть будувати курси в активному, інтерактивному режимі, у дистанційному навчанні, синхронному, асинхронному і, як диктує сьогодення, під час воєнних дій в Україні теж. У зв’язку з цим необхідно не тільки сформувати сучасну й добре організовану систему теоретичних знань і вмінь у вчителів, а й підготувати останніх до їх ефективного використання у педагогічній діяльності та подолати труднощі, що виникають при їх використанні. За результатами отриманих емпіричних даних доведено ефективність застосування медіаосвітніх технологій у дистанційному навчанні під час підготовки майбутніх вчителів математики.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Areshonkov V. Iu. (2020) Visnyk NAPN Ukrainy 2(2) s. 1-5. URL https://visnyk.naps.gov.ua/index.php/journal/article/view/106

Balovsiak N.Kh. (2006) [Struktura ta zmist informatsiinoi kompetentnosti maibutnoho spetsialista] Naukovyi chasopys NPU imeni M.P. Drahomanova Seriia № 2. Kompiuterno-oriientovani systemy navchannia ( K.: NPU im. M.P. Drahomanova). № 4 (11). S. 3-

Burtseva O. H. (2021) Mediaosvitni tekhnolohii v profesiinii diialnosti vchytelia matematyky: navch.-prakt. posibn. 2-e vyd., pererobl. ta dopov. Melitopol. 134 s.

Burtseva O.H. (2021) Formuvannia informatsiinoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv matematyky zasobamy mediaosvitnikh tekhnolohii: avtoref. dys. ... kand. ped. nauk : 13.00.04 «Teoriia i metodyka profesiinoi osvity». Melitopol. 22 s

Ivanov V. ., Volosheniuk O. V. (2012) Mediaosvita ta mediahramotnist: pidruchnyk. (Kyiv: Tsentr vilnoi presy). 352 s.

Kolesnikova I.V. (2014) [Shliakhy rozvytku mediakultury vchyteliv u zakladakh pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity] Andrahohichnyi visnyk. Vyp. 5. S. 202–206

Kucherak I. V. (2020) [Tsyfrovizatsiia ta yii vplyv na osvitnii prostir u konteksti formuvannia kliuchovykh kompetentnostei] Innovatsiina pedahohika. Vyp. 22. T. 2. S. 91–94

Troian S. O., Tkachuk A. V. (2014) Mediaosvita. Osnovy mediahramotnosti: navchalno-metodychnyi posibnyk dlia kursu «Osnovy media hramotnosti». Uman. 128 s.

Bold Idea Learning Outcomes for 21st Century Skill Development. 2000. Retrieved from URL https://boldidea.org/learning-outcomes-for-21st-century-skills (last accessed: 14.10.2022)

Osadchyi V. V. (2020) Use of AR/VR Technologies in the Development of Future Specialists' Stress Resistance: Experience of STEAM-Laboratory and Laboratory of Psychophysiological Research Cooperation / Viacheslav Osadchyi, Hanna Varina, Evgeniy Prokofiev, Iryna Serdiuk, Svetlana Shevchenko // CEUR Workshop Proceedings. - Vol. 2732. P. 634-649.

Siemieniecki B. (2012) Pedagogika medialna w myśli teoretycznej Wacława Strykowskiego MEDIA — EDUKACJA — KULTURA: W stronę edukacji medialnej. № 3. S. 25– 59

Downloads


Переглядів анотації: 208

Опубліковано

2023-03-31

Як цитувати

[1]
О. Бурцева, «Використання медіаосвітніх технологій для підвищення інформаційної компетентності в процесі навчання майбутніх вчителів математики», OD, вип. 1(40), с. 59–75, Бер 2023.

Номер

Розділ

Інформатизація освіти