Методичні аспекти дисципліни «Перша іноземна мова» для бакалаврів за спеціальністю «Історія та археологія»
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2023.18Ключові слова:
компетентнісно орієнтоване навчання, навчання іноземних мов, історичне мислення, методичний підхід, мультимодальністьАнотація
Метою даного дослідження є методологічне обґрунтування специфічних видів іншомовної комунікативної компетентності студентів нефілологічного факультету, що вивчають дисципліну «Перша іноземна мова (англійська)» за освітньою програмою першого (бакалаврського) рівня спеціальності 0.32 Історія та археологія. Запропонована методологічна та концептуальна основа, викладена в дослідженні, спрямована на конкретне практичне застосування викладачами іноземних мов університетів на нефілологічних факультетах, розробниками навчальних програм, професіоналами, дослідниками чи практиками у галузі викладання іноземних мов. Авторська методологія, заснована на дидактичних і методичних засадах компетентнісно орієнтованого навчання іноземних мов, практично представлена в дослідженні як досвід викладацько-студентської співпраці, цілеспрямованого зміцнення когнітивних компетентностей засобами мозкового штурму, інтелектуального спілкування та розвитку дослідницьких навичок через розробку та впровадження формувального електронного навчально-методичного комплексу з дисципліни. Загальні історичні дослідження передусім зосереджені на концепції історичного мислення, що предметно специфікує такі ключові дослідницькі питання академічного історичного дискурсу, як історичне значення, першоджерельні свідчення, безперервність і зміна, причина і наслідок, історична перспектива, етичний вимір. Фундаментальні смислотворчі аспекти історичних розвідок теоретично та емпірично обґрунтовують культурну зумовленість історичних знань, динамізм та відкритість для полеміки. У рамках концептуально-методологічної моделі це питання викликає значний науковий інтерес як з огляду дослідження професійних когнітивних компетентностей з історії та археології, так і щодо компетентністно орієнтованого навчання іноземних мов, усного та письмового дискурсу для спеціальних цілей. Прагматична компетенція охоплює дискурсивні стратегії організації та структурування загального та професійного або спеціалізованого дискурсу з точки зору його когерентності, когезії, тематичної організації, обґрунтованості, а також функціонально діяльнісно-набуті знання через реалізацію загально комунікативних або професійно комунікативних компетентностей. З точки зору вивчення іноземних мов мультимодальний підхід чітко окреслюється як перспективна для подальших досліджень складова компетентнісно орієнтованого навчання іноземних мов на нелінгвістичних спеціальностях.
Завантаження
Посилання
Redko, V.H. (Ed.). (2020). Dydaktychni ta metodychni zasady kompetentisno
oriientovanoho navchannia inozemnykh mov: navch.-metod. posibnyk [Didactic and methodical principles of competency-based teaching of foreign languages]. «KONVI PRINT» (ukr).
Osvitno-profesiina prohrama 032.00.02 Istoriia ta arkheolohiia pershoho
(bakalavrskoho) rivnia za haluzziu znan 03 Humanitarni nauky spetsialnistiu 032 «Istoriia ta arkheolohiia» (nova redaktsiia) (2022) [Educational and Professional Program 032.00.02 History and archeology of the first (bachelor's) level in the field of knowledge 03 Humanities with a specialty 032 «History and Archeology» (new edition)] : approved by the decision of the Academic Council of Borys Grinchenko Kyiv University September 21, 2022, № 9. Retrivied from: https://kubg.edu.ua/images/stories/Departaments/vstupnikam/iff/2022/032_OPP_bak_nova.red_22.pdf (ukr.)
Banegas, D. L., & del Pozo Beamud, M. (2022). Content and language integrated learning:
A duoethnographic study about CLIL preservice teacher education in Argentina and Spain. RELC Journal, 53(1), 151–164. https://doi.org/10.1177/0033688220930442 (eng).
Biletska, O., Kuchai, T., Kravtsova, T., Bidyuk, N., Tretko, V., & Kuchai, O. (2021). The
Use of the Activity Approach in Teaching Foreign Languages in Higher Education Institutions. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala, 13(2), 243-267. https://doi.org/10.18662/rrem/13.2/420 (eng).
Cao, C. D., Phan, L. T., & Nguyen, T. T. (2022). A Study on the Competency-Based
Education of Lecturers in Universities of Technology and Education. International Journal of Education and Practice, 10(3), 267–276. https://doi.org/10.18488/61.v10i3.3117 (eng).
Carr, G., Loucks, D.P., & Blöschl, G. (2018). Gaining insight into interdisciplinary research
and education programmes: A framework for evaluation. Research Policy, 47 (1), 35-48. https://doi.org/10.1016/j.respol.2017.09.010 (eng.).
Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching,
Assessment (CEFR) (2001). http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/source/ Framework_EN.pdf (eng).
Holubnycha, L., Shchokina, T., Soroka, N., & Besarab, T. (2022). Development of
Competency-Based Approach to Education. Educational Challenges. 27(2), 54-65. https://doi.org/10.34142/2709-7986.2022.27.2.04 (eng).
Pak, A., Kozlova,T., Kovalova, K., Tkachenko, L., & Harmash, O. (2022). Methodological
principles in the field of philology of modern European methods of teaching a foreign language. Amazonia Investiga, 11(55), 201-208. https://doi.org/10.34069/AI/2022.55.07.21 (eng).
Pop, M.-C., Mazilescu, C.-A. (2012). Competence-Based Curricular Design for Foreign
Language Teaching in the Romanian Technical Universities. Procedia – Social and Behavioral Sciences. 46, 4200-4204. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.06.226 (eng).
Seixas, P. (2017). A model of historical thinking. Educational Philosophy and Theory,
(6), 593–605. https://doi.org/10.1080/00131857.2015.1101363 (eng).
Shkarban, I. V. (2022). History focused study of the First Foreign Language
(methodological aspect). Proceedings of the 5th Kyiv and Bialystok International conference in Theoretical and Applied Linguistics: Abstracts of Papers. Kyiv Borys Grinchenko University, Faculty of Romance and Germanic Philology. 25-26. https://sites.google.com/kubg.edu.ua/conference-2022/registration-and-abstracts (eng).
Thorp, R., Persson, A. (2020) On historical thinking and the history educational challenge.
Educational Philosophy and Theory, 52:8, 891-901. https://doi.org/10.1080/00131857.2020.1712550 (eng).
Uztosun, M. S. (2021). Foreign language speaking competence and self‐regulated speaking
motivation. Foreign Language Annals, 54(2), 410–428. https://doi.org/10.1111/flan.12559 (eng).
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Освітологічний дискурс

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.