ЕФЕКТИВНІСТЬ ЕЛЕКТРОННИХ ОСВІТНІХ РЕСУРСІВ ДЛЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ (НА ПРИКЛАДІ LMS MOODLE ТА MICROSOFT TEAMS)
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2021.411Ключові слова:
дистанційне навчання, доступність навчання, заклади вищої освіти, Microsoft Teams, Moodle, студенти з особливими освітніми потребамиАнотація
У статті розглянуто шляхи розширення доступності вищої освіти для студентів з особливими освітніми потребами. Впровадження європейських принципів та стандартів в освітянській сфері є важливим кроком до реалізації моделі інклюзивного навчання в нашій державі. Наголошено на важливості дистанційного навчання як однієї з доступних форм навчання студентів з інвалідністю у закладах вищої освіти України. Проведено моніторинг студентів з інвалідністю щодо визначення їх потреб в процесі здобуття вищої освіти. Визначено основні труднощі, які долають студенти з різними нозологіями в процесі навчання у закладах вищої освіти. Одним із напрямків удосконалення підготовки студентів з інвалідністю в сучасному закладі вищої освіти є упровадження дистанційної форми навчання з використанням освітніх електронних сервісів, зокрема платформ Moodle та Microsoft Teams. Описано основні особливості і переваги дистанційного курсу «Психологія здоров’я та здорового способу життя», створеного в системі Moodle, недоліком якого є відсутність особистого спілкування з членами групи, що є дуже важливим під час навчання студентів з вадами здоров’я. Розглянуто відмінності і переваги сервісу Microsoft Teams над платформою Moodle. Microsoft Teams пропонує технології для чіткого передавання звуку і відео, засоби обміну даними й організації окремих сеансів для спільного й індивідуалізованого навчання, які спрощують процес засвоєння навчального матеріалу. Представлено процес організації дистанційного курсу «Психологія здоров’я та здорового способу життя» для проведення занять зі студентами з інвалідністю на платформі Microsoft Teams та наголошено на доцільності впровадження його у закладі вищої освіти.
Завантаження
Посилання
Вовк О.Б. Системи електронного навчання – нові форми сучасної освіти. Математичні машини і системи. 2015. № 3. с.79–86.
Биков В. Ю. Моделі організаційних систем відкритої освіти. К. : Атіка, 2009. 684 с.
Панченко Л.Ф. Інформаційно-освітнє середовище сучасного університету: монографія / Л.Ф. Панченко; Держ. Заклад. «Луган. Нац. Ун-т імені Тараса Шевченка». Луганськ : Вид-во ДЗ «ЛНУ імені Тараса Шевченка», 2010. 280с.
Горбатюк Р.М., Тулашвілі Ю.Й., «Мобільне навчання як нова технологія вищої освіти». Науковий вісник Ужгородського університету: Серія: Педагогіка. Соціальна робота. 2013. Вип.27, С.31–34.
Кондракова Э.В. «Социально-экономические аспекты дистанционного обучения студентов-инвалидов». Сибирский педагогический журнал. 2016. №3. С. 99–104.
Насырова Р.Р. «Дистанционное обучение инвалидов стирает границы и барьеры». Научный альманах. 2016. №2-2(16). С.183– 187.
Павленко О.М., Шаров С.В., Москальова Л.Ю., Шарова Т.М., Коваленко А.С. Реалізація дистанційної форми навчання засобами платформи Moodle у процесі підготовки майбутніх філологів. Інженерні та освітні технології. 2019. Т. 7. No3, С.106–121.
Arrigo M. E-learning Accessibility for blind students. Recent research Developments in Learning Technologies. 2005. pp.1–5.
Ben Brahim H., Ben Jemaa A., Jemni M., Laabidi M. Towards the design of Personalised accessible e-learning environments. The 13th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, Beijing, China, July 15–18, 2013.
Klomp R. A literature review of the accessibility of e-learning for students with disabilities. Unpublished manuscript. Retrieved December 17, 2004.
Vovk, O. E-learning systems - new forms of modern education. Mathematical Machines and Systems. № 3, pp.79–86, 2015. (in Ukrainian).
By`kov, V. Yu. Modeliorganizacijny`xsy`stemvidkry`toyiosvity` [Models of Organizational Systems of Open Education]. Kyiv: AtikaPubl, 2009. 684 p. (in Ukrainian).
Panchenko, L.F. (2010). Informacijno-osvitnye seredovy`shhe suchasnogo universy`tetu: monografiya [Informational and educational environment of a modern university: monograph]. Lugansk.
Horbatiuk, R., Tulashvili, Yu. (2013). Mobile learning as a new technology of higher education. Scientific Bulletin of Uzhgorod University: Series: Pedagogy. Social work. Vol.27. pp.31–34. (in Ukrainian).
Kondrakova, E. (2016). Socio-economic aspects of distance learning for students with disabilities. Siberian Pedagogical Journal, №3, pp.99–104, (in Russian)
Nasyrova, R. (2016). Distance learning for people with disabilities erases borders and barriers. Scientific Almanac. №2-2(16), pp.183–187, (in Russian).
Pavlenko, О., Sharov, S., Moskalova, L., Sharova, Т., Kovalenko, А. (2019). Implementation of distance learning by means of the Moodle platform in the process of training future philologists. Engineering and educational technologies. Vol. 7. No3. pp.106–121. (in Ukrainian).
Arrigo, M. (2005). E-learning Accessibility for blind students. Recent research Developments in Learning Technologies. pp.1–5.
Ben Brahim, H., Ben Jemaa, A., Jemni, M., Laabidi, M. (2013). Towards the design of Personalised accessible e-learning environments. The 13th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, Beijing, China, July 15-18.
Klomp, R. (2004). A literature review of the accessibility of e-learning for students with disabilities. Unpublished manuscript. Retrieved December 17, 2004.
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Освітологічний дискурс
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.