ГЕЙМІФІКАЦІЯ В ПІДГОТОВЦІ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ

Автор(и)

  • Марина Васильєва Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, пров. Фанінський, б. 3-В, 61166, м. Харків, Україна https://orcid.org/0000-0002-2765-1220
  • Інна Романова Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, пров. Фанінський, б. 3-В, 61166, м. Харків, Україна https://orcid.org/0000-0002-5318-8970
  • Ірина Шеплякова Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, пров. Фанінський, б. 3-В, 61166, м. Харків, Україна https://orcid.org/0000-0002-1098-3480

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2020.4.7

Ключові слова:

гейміфікація, заклад вищої освіти, компоненти, підготовка, соціальний працівник

Анотація

У статті проаналізовано зміст поняття «гейміфікація»; визначено напрями її застосування в освіті; охарактеризовано досвід використання концепції гейміфікації у широкому сенсі у виховній соціально-педагогічній діяльності; з’ясовано мету й результати використання гейміфікації в закладах вищої освіти; визначено елементи з ігор, які набули розповсюдження в гейміфікації; розкрито її основні компоненти. Охарактеризовано зміни в ігровій діяльності, зумовлені віком людини, що мають враховуватися під час проєктування освітнього середовища з використанням гейміфікації. Проаналізовано досвід використання гейміфікації в підготовці соціальних працівників (Університет Конкордія (Портленд, США) і Центр прикладних соціальних досліджень Мельбурнського королівського технологічного університету (Австралія)). Визначено найбільш поширені практики застосування гейміфікації: онлайн-курси (МООК) соціального напряму, тренінги, платформи підтримки гейміфікації; 3D віртуальне середовище. З’ясовано, що в підготовці фахівців соціальної галузі гейміфікація ще не набула широкого розповсюдження. Визначено, що результати емпіричних досліджень ефективності впливу гейміфікації навчального середовища на якість підготовки фахівців соціальної галузі є різними й виявляють ускладнення технічного, психологічного й педагогічного характеру. Охарактеризовано чинники, що обмежують запровадження гейміфікації в навчальному процесі. Враховуючи особливості гейміфікації, узагальнено можливості застосування гейміфікації в підготовці соціальних працівників у закладах вищої освіти. Визначено, що вибір видів і способів реалізації ігрових елементів має визначатися викладачем залежно від загальних цілей дисципліни, забезпечуючи реалізацію освітньої програми, і відповідати Стандарту підготовки фахівця соціальної галузі. Проте, збільшення попиту на дистанційні послуги в навчанні буде розширювати пошуки шляхів використання гейміфікації в підготовці соціальних працівників.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Марина Васильєва, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, пров. Фанінський, б. 3-В, 61166, м. Харків, Україна

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри соціальної роботи і соціальної педагогіки

Інна Романова, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, пров. Фанінський, б. 3-В, 61166, м. Харків, Україна

доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри соціальної роботи і соціальної педагогіки

Ірина Шеплякова, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, пров. Фанінський, б. 3-В, 61166, м. Харків, Україна

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної роботи і соціальної педагогіки

Downloads


Переглядів анотації: 2351

Опубліковано

2020-11-29

Як цитувати

[1]
М. Васильєва, І. Романова, і І. Шеплякова, «ГЕЙМІФІКАЦІЯ В ПІДГОТОВЦІ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ», OD, вип. 31, вип. 4, с. 97–114, Лис 2020.

Номер

Розділ

Соціокультурологічні засади сучасної освіти