ВИКОРИСТАННЯ ВІРТУАЛЬНИХ ТРЕНАЖЕРІВ PhET–INTERACTIVE SIMULATION ПРИ ВИКЛАДАННІ ЗАГАЛЬНОЇ ХІМІЇ ФАРМАЦЕВТАМ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2020.3.12Ключові слова:
симулятори, загальна хімія, віртуальні тренажери, PhET–Interactive Simulation, успішністьАнотація
На основі практичного досвіду розглянуто проблеми і перспективи використання віртуальних тренажерів–симуляторів для підвищення інтерактивності навчальних матеріалів при викладанні загальної хімії у закладах вищої освіти. Розроблено інструкції та студентами–фармацевтами апробовано виконання віртуальних практичних робіт із застосуванням симуляцій PhET–Interactive Simulation. Сформульовано переваги та недоліки використання в освітньому процесі віртуальних практичних робіт з хімії на тренажерах PhET. Встановлено, що відбувається активізація навчальної діяльності і виконання завдань на симуляторі сприяє підвищенню якісного показника успішності, зростає пізнавальний інтерес до реального експерименту, розвиваються дослідницькі компетенції у студентів. Студенти набувають навички встановлювати причинно-наслідкові зв’язки та зв’язку матеріалу, який вивчається із повсякденним життям і власним досвідом. Симуляції PhET – це метод інтерактивного навчання, який можна ефективно впроваджувати у різні заняття (лекції, семінари, практичні заняття) та використовувати із різною метою (пояснення нового матеріалу, відпрацювання навичок та набуття вмінь, перевірка гіпотез та прогнозів, рефлексія, формування дослідницької компетенції). Тренажери PhET–Interactive Simulation надають студентам можливість для самостійного опрацювання нового матеріалу, розвитку навичок планувати експеримент, висувати гіпотези, робити передбачення та прогнози, а також теоретично підготуватись до виконання реального експерименту під час роботи у хімічній лабораторії. Недоліками використання PhET симуляторів у навчальному процесі є необхідність наявності комп’ютерів або смартфонів, а також доступу до мережі Інтернет. Крім того, моделювання на симуляторах не може сформувати у студентів навичок роботи з реальним лабораторним обладнанням та устаткуванням.
Завантаження
Посилання
• Domingues, L., Rocha, I., Dourado, F., Alves, M., Ferreira, E. (2010) Virtual laboratories in (bio)chemical engineering education. Education for Chemical Engineers, 5, 22–27. DOI:10.1016/j.ece.2010.02.001
• Martin-Villalba, C., Urquia, A., Dormido, S. (2012) Development of virtual-labs for education in chemical process control using Modelica. Computers and Chemical Engineering, 39, 170–178. DOI:10.1016/j.compchemeng.2011.10.010
• URL: http://modelscience.com/products.html Model ChemLab (Дата звернення: 22.03.2020)
• URL: https://learning.ua Найбільша освітня онлайн платформа (Дата звернення: 22.03.2020)
• URL: https://phet.colorado.edu Interactive Simulations for Science and Math (Дата звернення: 22.03.2020)
• Платонов, К. (1961) Психологические вопросы теории тренажеров. Вопросы психологии, 4, 77–86.
• Aldahmash, A., Abraham, M. (2009) Kinetic versus Static Visuals for Facilitating College Students' Understanding of Organic Reaction Mechanisms in Chemistry. Journal of Chemical Education, 86, 442–1446. DOI:10.1021/ed086p1442
• Kelly, R., Akaygun, S. (2016) Insights into How Students Learn the Difference between a Weak Acid and a Strong Acid from Cartoon Tutorials Employing Visualizations. Journal of Chemical Education, 93, (6), 1010–1019. DOI:10.1021/acs.jchemed.6b00034
• Sanger, M., Campbell, E., Felker, J., Spencer, C. (2007) "Concept Learning versus Problem Solving": Does Particle Motion Have an Effect? Journal of Chemical Education, 84, 875–879. DOI:https://doi.org/10.1021/ed084p875
• Kelly, R., Jones, L. (2008) Investigating Students' Ability to Transfer Ideas Learned from Molecular Animations of the Dissolution Process. Journal of Chemical Education, 2, 303–309. DOI:https://doi.org/10.1021/ed085p303
• Kozma, R. (2003) The material features of multiple representations and their cognitive and social affordances for science understanding. Learning and Instruction, 13, 205–226. DOI:https://doi.org/10.1016/S0959-4752(02)00021-X
• Schank, P., Kozma, R. (2002) Learning Chemistry Through the Use of a Representation-Based Knowledge Building Environment. J. Com. Math. Sci. Teach., 21, 253–279.
• Chi, M., Feltovich, P., Glaser, R. (1981) Categorization and Representation of Physics Problems by Experts and Novices. Cognitive Science, 5, 121–152. DOI: https://doi.org/10.1207/s15516709cog0502_2
• Lancaster, K., Moore, E., Parson, R. (2013) Insights from Using PhET’s Design Principles for Interactive Chemistry Simulations. Pedagogic Roles of Animations and Simulations in Chemistry Courses. ACS Symposium Series. American Chemical Society: Washington, DC, 97–126. DOI:10.1021/bk-2013-1142.ch005
• Kohl, P., Finkelstein, N. (2006) Effect of instructional environment on physics students’ representational skills. Physical Review Special Topics - Physics Education Research, 2, 010102. DOI:10.1103/PhysRevSTPER.2.010102
• Kelly, R., Jones, L. (2007) Exploring How Different Features of Animations of Sodium Chloride Dissolution Affect Students’ Explanations. Journal of Science Education and Technology, 16, 413–429. DOI:10.1007/s10956-007-9065-3
References
• Domingues, L., Rocha, I., Dourado, F., Alves, M., Ferreira, E. (2010) Virtual laboratories in (bio)chemical engineering education. Education for Chemical Engineers, 5, 22–27. DOI:10.1016/j.ece.2010.02.001
• Martin-Villalba, C., Urquia, A., Dormido, S. (2012) Development of virtual-labs for education in chemical process control using Modelica. Computers and Chemical Engineering, 39, 170–178. DOI:10.1016/j.compchemeng.2011.10.010
• URL: http://modelscience.com/products.html Model ChemLab (Accessed: 22- Mar- 2020)
• URL: https://learning.ua Najbiljsha osvitnja onlajn platforma [Online education platform] (Accessed: 22- Mar- 2020)
• URL: https://phet.colorado.edu Interactive Simulations for Science and Math (Accessed: 22- Mar- 2020)
• Platonov, K. (1961) Psykhologhycheskye voprosy teoryy trenazherov [Psychological issues of the theory of simulators]. Voprosy psykhologhyy, 4, 77–86.
• Aldahmash, A., Abraham, M. (2009) Kinetic versus Static Visuals for Facilitating College Students' Understanding of Organic Reaction Mechanisms in Chemistry. Journal of Chemical Education, 86, 442–1446. DOI:10.1021/ed086p1442
• Kelly, R., Akaygun, S. (2016) Insights into How Students Learn the Difference between a Weak Acid and a Strong Acid from Cartoon Tutorials Employing Visualizations. Journal of Chemical Education, 93, (6), 1010–1019. DOI:10.1021/acs.jchemed.6b00034
• Sanger, M., Campbell, E., Felker, J., Spencer, C. (2007) "Concept Learning versus Problem Solving": Does Particle Motion Have an Effect? Journal of Chemical Education, 84, 875–879. DOI:https://doi.org/10.1021/ed084p875
• Kelly, R., Jones, L. (2008) Investigating Students' Ability to Transfer Ideas Learned from Molecular Animations of the Dissolution Process. Journal of Chemical Education, 2, 303–309. DOI:https://doi.org/10.1021/ed085p303
• Kozma, R. (2003) The material features of multiple representations and their cognitive and social affordances for science understanding. Learning and Instruction, 13, 205–226. DOI:https://doi.org/10.1016/S0959-4752(02)00021-X
• Schank, P., Kozma, R. (2002) Learning Chemistry Through the Use of a Representation-Based Knowledge Building Environment. J. Com. Math. Sci. Teach., 21, 253–279.
• Chi, M., Feltovich, P., Glaser, R. (1981) Categorization and Representation of Physics Problems by Experts and Novices. Cognitive Science, 5, 121–152. DOI: https://doi.org/10.1207/s15516709cog0502_2
• Lancaster, K., Moore, E., Parson, R. (2013) Insights from Using PhET’s Design Principles for Interactive Chemistry Simulations. Pedagogic Roles of Animations and Simulations in Chemistry Courses. ACS Symposium Series. American Chemical Society: Washington, DC, 97–126. DOI:10.1021/bk-2013-1142.ch005
• Kohl, P., Finkelstein, N. (2006) Effect of instructional environment on physics students’ representational skills. Physical Review Special Topics - Physics Education Research, 2, 010102. DOI:10.1103/PhysRevSTPER.2.010102
• Kelly, R., Jones, L. (2007) Exploring How Different Features of Animations of Sodium Chloride Dissolution Affect Students’ Explanations. Journal of Science Education and Technology, 16, 413–429. DOI:10.1007/s10956-007-9065-3
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Освітологічний дискурс
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.