РОЗВИТОК КОНФЛІКТОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ ВЧИТЕЛЯ В СИСТЕМІ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2020.1.4Ключові слова:
заклади загальної середньої освіти, конфліктологічна компетенція, система методичної роботи, учительАнотація
Статтю присвячено вдосконаленню конфліктологічної компетенції вчителів у системі методичної роботи закладів загальної середньої освіти. Визначено напрями розвитку конфліктологічної компетенції вчителів з урахуванням готовності педагогів до професійно-конфліктологічної діяльності: для досвідчених учителів у процесі самоосвітньої роботи; для педагогів-початківців під час упровадження спецсемінару «Основи педагогічної конфліктології». Уточнено основні критерії (мотиваційний, когнітивний, процесуально-діяльнісний) та показники (позитивне ставлення й усвідомлення доцільності набуття конфліктологічної компетенції, повнота конфліктологічних знань, сформованість конфліктологічних умінь – діагностичних, комунікативних, регулятивних, прогностичних, рефлексивних) сформованості конфліктологічної компетенції вчителя.Завантаження
Посилання
• Антонов Г. В. Педагогічні засади запобігання і розв’язання конфліктів у навчально-виховному середовищі вищого навчального закладу: автореф. дис. ... канд. педаг. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти». Харків, 2006. 20 с.
• Антонов Г. В., Іонова О. М. Управління педагогічними конфліктами: методи діагностики конфліктів. Засоби навчальної та науково-дослідної роботи : зб. наук. пр. Харків : ХДПУ імені Г.С.Сковороди, 2005. Вип. 23. С.3–13.
• Анцупов А. Я. Профилактика конфликтов в школьном коллективе. М. : Гуман. изд. центр ВЛАДОС, 2003. 208 с.
• Галузяк В. М., Холковська І. Л. Педагогічна конфліктологія : навч. пос. Вінниця : ТОВ «Нілан ЛТД», 2015. 208 с.
• Іонова О. М. Теоретико-методологічні засади дослідження проблеми конфліктів у педагогіці. Духовність особистості: методологія, теорія і практика : зб. наук. пр. Луганськ : СНУ, 2005. Вип. 2(8). С.72–85.
• Клименских М. В. Ершова И. А. Педагогические конфликты в школе : учеб. пос. Екатеринбург: Изд-во Урал. ун-та, 2015. 76 с.
• Куценко Т. В. Система методичної роботи загальноосвітніх навчальних закладів як засіб стимулювання професійної самореалізації вчителів. Педагогічні науки : зб. наук. пр. Херсон : ХДУ. 2016. Вип. LXX. Т.2. С.78–82.
• Лукашенко А. О. Педагогічні умови формування конфліктологічної компетентності вчителя загальноосвітнього навчального закладу: автореф. дис. ... канд. педаг. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти». Харків, 2006. 20 с.
References
• Antonov, G. V. (2006). Pedahohichni zasady zapobihannia i rozviazannia konfliktiv u navchalno-vyhovnomu seredovyshchi vyshchoho navchalnoho zakladu [Pedagogical Foundation of Conflict Prevention and Settling in Educational Environment of Higher Educational Establishment]: Extended abstract of Candidate’s thesis: 13.00.04. Kharkiv, 20.
• Antonov, G. V. & Ionova, O. M. (2005). Upravlinnia pedahohichnymy konfliktamy: metody diagnostyky konfliktiv [Management of pedagogical conflicts: methods of diagnosis of conflicts]. Zasoby navchalnoi ta naukovo-doslidnoi roboty, 23, 3–13.
• Antsupov, A. Ya. (2003). Profilaktika konfliktov v shkolnom kollektive [Conflict prevention in school team]. Moscow : Human. izd. tsentr VLADOS, 208.
• Galuziak V. M., Holkovska I. L. (2015). Pedahohichna konfliktolohiia [Pedagogical conflictology]. Vinnytsia : TOV “Nilan LTD”, 208.
• Ionova, O. M. (2005). Teoretyko-metodolohichni zasady doslidzhennia problemy konfliktiv u pedahohitsi [Theoretical-methodological fundamentals of studying the problem of conflicts in Pedagogy]. Duhovnist osobystosti: metodologiya, teoriia i praktyka, 2(8), 72–85.
• Klimenskih, M. V. & Yershova. I. A. (2015). Pedagogicheskiye konflikty v shkole [Pedagogical conflicts in school]. Yekaterinburg : Izd-vo Ural. un-ta, 76.
• Kutsenko, T. V. (2016). Systema metodychnoi roboty zahalnoosvitnih navchalnyh zakladiv iak zasib stymuliuvannia profesiynoi samorealizatsii vchyteliv [The system of methodical work of secondary schools as a means of stimulating the professional realization of teachers]. Pedahohichni nauky, 70 (2), 78–82.
• Lukashenko, A. O. (2006). Pedahohichni umovy formuvannia konfliktolohichnoi kompetentnosti vchytelia zahalnoosvitnioho navchalnoho zakladu [The Pedagogical Conditions of General Educational Establishment Teacher’s Conflict Competency Formation]: Extended abstract of Candidate’s thesis: 13.00.04. Kharkiv, 20.
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Освітологічний дискурс
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.