ДО ПИТАННЯ ОСВІТИ В УМОВАХ КОСМОПОЛІТИЗМУ. Р. ТАГОР І ГЛОБАЛІЗОВАНЕ «Я»
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2020.1.1Ключові слова:
глобалізація, космополітизм, патріотизм, критичне мислення, всесвітня освіта, освітня та міжкультурна солідарністьАнотація
Явище глобалізації призводить до різноманітних дискусій, створює напругу в суспільстві, викликає дилеми, протилежне бачення самого питання. У запропонованій статті подана спроба апроксимувати явище глобалізації, простежене за різними сучасними тенденціями; результати спостережень та отримані показники викладені описовими, оцінними і регулюючими судженнями.
Крім того, представлені різні філософські погляди в діалозі питань із космополітизму та патріотизму, на яких сфокусовані філософи та футурологи.
Порушені питання глобалізації у статті розглянуто разом з баченнями Р. Тагора і його позиції щодо космополітизму та всесвітньої освіти, де робиться акцент на розвитку критичного мислення і конструктивного діалогу. Дебати щодо глобалізації в освітньому просторі викликають побоювання та протиріччя, хоча й виникла невідкладна потреба в швидкій адаптації до соціального і культурологічного різноманіття навколишнього середовища.
Поява поняття міжкультурної освіти є наслідком процесів глобалізації. Автор статті зазначає, що міжкультурна освіта означає протистояння через повсякденну педагогічну практику в будь-якій формі дискримінації, будь то соціальна, культурна, гендерна, мовна чи релігійна. Таким чином процес інтеграції є неможливим без створення динамічного процесу взаємодії, взаємного визнання та співпраці між людьми з різних етнічних груп. Необхідно переосмислити свою прихильність до культури в рамках універсального горизонту та задуматися над потенціалом та важливістю співіснування культурних та загальнолюдських ідеалів для сучасної освіти.
Оминання, невирішення вищезгаданих питань – це невирішення потреби та невиконання освітньої політики, яка має бути ґрунтовною з позицій освіти співчуття, солідарності та міжкультурної поваги. У роботі проповідуються зобов’язання перед культурою та міжкультурною освітою в межах універсального горизонту.
Завантаження
Посилання
• Aronson, A. (1962). Tagore’s educational ideals. International Review of Education, 7 (4), 385–393.
• Bauman, Z. (1998). On Globalization: Or Globalization for Some, Localization for Some Others. Thesis Eleven, 54, 37–50.
• Bhattacharya, 2009. Colonialism, Nationalism and Cosmopolitanism of Rabindranath Tagore. Ανακτήθηκε Φεβρουάριος 15, 2010, απόhttp://www.allacademic.com/one/www/research/index.php?cmd=www_search& offset=0&limit=5&multi_search_search_mode=publication&multi_search_publication_fulltext_mod=fulltext&textfield_submit=true&search_module=multi_search&search=Search&search_field=title_idx&fulltext_search=%3Cb%3EPost-Colonialism%2C+Nationalism+and+Cosmopolitanism+of+Rabindranath+Tagor e%3C%2Fb%3E&PHPSESSID=fbe750a64507a3b486d4e1503f768023
• Γεώργας, Δ. (1995). Κοινωνική Ψυχολογία. Στάσεις – αντίληψη του προσώπου – στερεότυπα – επιθετικότητα – δυαδικές σχέσεις και επικοινωνία. Τόμος Α΄, έκδοση δ΄. Αθήνα.
• Campbell, A. (2000). Cultural identity as a social construct. Intercultural Education, 11 (1), 31-39.
• Dicken, P. (1998). Global Shift. London: Paul Chapman.
• Habermas, J. (1998). Learning by Disaster? A Diagnostic Look Back on the Short 20th Century. Constellations, 5 (3), 307-320.
• Handy, C. (1995). The Empty Raincoat; Making Sense of the Future. London: Arrow Business Books.
• Held, D. & Mc Grew, A. (2004). Παγκοσμιοποίηση – Αντι-παγκοσμιοποίηση. (Κ. Κιτίδη, μετάφρ.). Αθήνα: Θεωρία – Ιδέες. Πολύτροπον. (Πρωτότυπη έκδοση 2002).
• Hirst, P. (1997). The global economy. Myths and realities. International affairs, 73 (3).
• Hoogvelt, A. (2001). Globalization and the Postcolonial World. Basingstoke: Palgrave.
• Ζεμπύλας, Μ., Πέτρου, Α., Παπαστεφάνου, Μ. (2008). Εκπαιδευτική Πολιτική και Αναλυτικά Προγράμματα. Τ. Α΄, Λευκωσία: ΑΠΚΥ.
• Jones, R.J.B. (1995). Globalization and Interdependence in the International Political Economy. London: Printer.
• Νικολάου, Γ. (2003). Οι γνώσεις, οι αξίες και οι δεξιότητες στη διαπολιτισμική εκπαίδευση. Στο: Ε. Κουτσαβάνου, Γ. Βαγιανός, Α. Παπαϊωάννου, Ι.Β.
• Γαληνέας, Β.Π. Παπαδοπούλου, Μ.Α. Παπά (Επιμ), Γνώσεις, αξίες και δεξιότητες στη σύγχρονη εκπαίδευση (σσ. 138-148). Αθήνα: Α.Ε. Παπάς, πρόεδρος ΕΛΛ.Ι.Ε.Π.ΕΚ. – Εκπαιδευτήρια «Ο ΠΛΑΤΩΝ».
• Nussbaum, M. (1999). Υπέρ Πατρίδος. Πατριωτισμός ή Κοσμοπολιτισμός; ( Α. Τσοτσορού και Ε. Μύστακας, μετάφρ.). Αθήνα: Εκδόσεις Scripta.
• Nussbaum, M. (2000). Symposium on Cosmopolitanism. Duties of Justice, Duties of Material Aid: Cicero’s Problematic Legacy. The Journal of Political Philosophy, 8 (2), 176-206.
• Nussbaum, M. (2006). Educational and Democratic Citizenship: Capabilities and Quality Education. Journal of Human Development, 7 (3), 385-395.
• Παπάνης, Α. (2009). Η σημασία της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης στην Ευρώπη.
• Ανακτήθηκε Φεβρουάριος 20, 2010, από http://alexandrospapanis.blogspot.com/2009/11/blog-post.html Papastephanou, Μ. (2005). Globalization, Globalism and Cosmopolitanism as an Educational Ideal. Educational Philosophy and Theory 37 (4), 533–551.
• Ray, S. (2000). En – Gendering India – Woman and Nation in Colonial and Postcolonial Narratives. Durham and London: Duke University Press.
• Rugman, A. (2001). The End of Globalization. New York: Random House.
• Tan, K – C. (2004). Justice without Borders: Cosmopolitanism, Nationalism and Patriotism. UK: Cambridge University Press.
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Освітологічний дискурс
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.