Використання засобів ІКТ у вивченні англійської мови як фахової

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829/2025.2.4

Ключові слова:

засоби ІКТ, професійна підготовка, фахова англійська мова, функції ІКТ

Анотація

Стаття присвячена аналізу використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у процесі вивчення англійської мови як фахової. Методом дослідження є обґрунтування необхідності інтеграції ІКТ в освітній процес для розвитку ключових компетентностей студентів, таких як комунікативна, граматична, лексична та фонетична для фахового володіння англійською мовою. У статті розглядається значення ІКТ як інструментів, що забезпечують доступ до широкого спектра навчальних ресурсів і сприяють створенню інтерактивного середовища для покращення мовних навичок студентів. Особливий акцент робиться на використанні комп’ютерних програм, мобільних додатків, онлайн-курсів і платформ, що дозволяє студентам практикувати мовні компетентності в реальному часі та забезпечує доступ до актуальних матеріалів. Дослідження базується на комбінованому підході, який включає теоретичний аналіз, огляд наукових праць, а також практичні приклади використання ІКТ в освітньому процесі. Автор підкреслює переваги використання ІКТ у навчанні, серед яких доступність інформації, інтерактивність навчальних матеріалів, а також можливість отримати зворотний зв’язок у реальному часі, що сприяє більшій ефективності у процесі вивчення англійської мови. Серед головних результатів дослідження — підвищення мотивації студентів до вивчення англійської мови, розширення їхнього кругозору за допомогою інтерактивних ігор, вікторин, а також міжнародної навчальної платформи. Програми та додатки, такі як Duolingo, Grammarly, HelloTalk, стали класичними інструментами вивчення мови, які дозволяють не тільки вивчити нову лексику та граматику, а й удосконалювати вимову та впроваджувати теорію в реальне спілкування. Також у статті розглядається роль ІКТ у розвитку комунікативних, лексичних, граматичних і соціальних компетентностей майбутніх перекладачів. Використання ІКТ забезпечує значні переваги, зокрема в організації зворотного зв’язку та самоконтролю освітнього процесу. Система ІКТ може бути використана для створення індивідуальних завдань та адаптації навчального матеріалу під конкретні потреби студентів, що робить навчання більш персоналізованим. На прикладі таких інструментів, як комп’ютерні програми для вивчення мови (Duolingo, Memrise, Babbel), соціальні мережі та платформи для відеоконференцій (Zoom, Skype), описано методи, які можуть допомогти у формуванні вміння студентів використовувати англійську мову в професійному контексті. Також досліджено використання сучасних технологій, таких як чат-боти, штучний інтелект, для генерації мовних завдань і підтримки реального діалогу, а також можливості інтеграції мобільних додатків для самостійного вивчення. Підсумовуючи, стаття демонструє, як засоби ІКТ можуть бути ефективно використані в освітньому процесі для вивчення англійської мови майбутніми перекладачами, спираючись на розвиток всіх іншомовних компетентностей майбутніх фахівців.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Bakhov, I. S. (2019). Subtytruvannia v perekladi yak instrument formuvannia profesiinoi identychnosti perekladachiv v umovakh hlobalizatsii [Subtitling as an Instrument of Forming Translators’ Professional Identity]. International Humanitarian University Herald. Philology, 2019, № 38, 30–35 [in Ukrainian]. http://vestnik-philology.mgu.od.ua/archive/v38/part_1/32.pdf.

Bashmanivska, L., Bashmanivska, I., Kucheruk, O.,Yurchuk, O., & Bashmanivskyi, V. (2024). Vykorystannia zasobiv IKT dlia rozvytku navychok audiiuvannia zdobuvachiv vyshchoi osvity [The Utilization of Information and Communication Technology (ICT) Tools for the Development of Listening Skills in theProcess of Foreign Language Education]. Information Technologies and Learning Tools, 2024,Vol. 101, № 3, 28–41 [in Ukrainian]. DOI: 10.33407/itlt.v101i3.5580

Boichuk, A., & Oleksyshyna, L. (2021). Transkreatsiia yak novyi pidkhid do perekladu reklamnykh tekstiv i slohaniv [Transcreation as a New Approach to Translation of Advertising Texts and Slogans]. Scientific Bulletin of the Yuriy Fedkovych Chernivtsi National University. Series “Germanic Philology”, 2021, 18–24 [in Ukrainian].

Bozhok, O. S., & Surmach, O. Ya. (2017). Pedahohichni umovy formuvannia konkurentospromozhnoi osobystosti maibutnoho vchytelia inozemnoi movy na osnovi kompetentnisnoho pidkhodu [Pedagogical conditions for the formation of a competitive personality of a future foreign language teacher based on a competency-based approach]. Psychological and pedagogical problems of a rural school: collection of scientific works of the Pavlo Tychyna Uman State Pedagogical University, 2017, Vypusk 57, 148 p. [in Ukrainian].

Buinytska, O. P. (2009). Informatsiini tekhnolohii ta tekhnichni zasoby navchannia: navchalno-metod.posib. dlia samostiinoho vyvchennia kursu. Kamianets-Podilskyi: Buinytskyi, 2009. 100 p. [in Ukrainian]. ISBN 978-611-01-0338-1

Carambas, J. R. & Espique, F. P. (2023). Lived Experiences of Teachers and Students in Distance Education: Shift from traditional to online learning. Educational Technology Quarterly Educational Technology Quarterly, 2023, (4), 422–435 [in English]. https://doi.org/10.55056/etq.606.

Drozdova, V. V., & Rudnitska, K. V. (2021). Struktura profesiinoi inshomovnoi kompetentnosti maibutnioho fakhivtsia [The Structure of the Professional Foreign Language Competency of a Future Specialist]. Scientific Bulletin of Uzhgorod University, 2021, 2(49), 51–57 [in Ukrainian]. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2021.49.51-56.

Drozdova, V., Rudnitska, K., & Roskvas, I. (2023). Innovatsiini tekhnolohii vykladannia inozemnykh mov v umovakh zrostaiuchoho vplyvu tekhnolohii shtuchnoho intelektu na osvitni protsesy [Innovative technologies for teaching foreign languages under the conditions of the growing impact of artificial intelligence technologies on educational processes]. Academic Visions, 2023, 26, 1–16 [in Ukrainian]. https://doi.org/10.52058/2786-6165-2024-5(23)-216-231

Hrushko, A. (2018). Naikrashchi metodyky vyvchennia anhliiskoi movy [The Best Methods of Learning English]. [in Ukrainian]. https://buki.com.ua/news/naykrashchi-metodyky-vyvchennya-anhliyskoyi-movy/

Huang X., Zou D., Cheng, G. & Xie, H. (2021). A Systematic Review of AR and VR. Enhanced Language Learning Sustainability, 13(9) [in English]. https://doi.org/10.3390/su13094639

Khoroshailo, O. S., & Kocherhina, S. S. (2023). Vykorystannia shtuchnoho intelektu dlia pidvyshchennia yakosti vykladannia inozemnykh mov u vyshchomu zakladiv osvity [Use of Artificial intelligence to improve the quality of teaching foreign languages in a higher educational institution]. Naukowyi Chasopys, Series “Pedagogical Sciences: Reality and Perspectives”, 2023, № 93, pp. 123–127 [in Ukrainian]. https://doi.org/10.31392/NPUnc.series5.2023.93.25.

Kohut, T. (2022). Znachennia inozemnykh mov u pidhotovtsi fakhovoho molodshoho bakalavra v umovakh siohodennia. Aktualni рroblemy ta stratehii rozvytku pidpryiemnytstva [The Importance of Foreign Languages in the Training of a Professional Junior Bachelor in Today’s Conditions. Current Problems and Strategies for the Development of Entrepreneurship] Academic Visions, 2022, pp. 23–24 [in Ukrainian]. https://content.eschools.info/tkhtt/library/Zbirnyk_IV_Vseukrainskoi_naukovopraktychnoi_internet.

Prytychenko, H. (2021). Suchasni tendentsii u perekladoznavstvi ta yikh vplyv na robotu perekladacha [Сurrent Trends in Translation Studies and Their Impact on Translator’s Work]. Young Scientist, 2021, 12(100), pp. 222–225 [in Ukrainian]. https://doi.org/10.32839/2304-5809/2021-12-100-45

Serman, L. V., & Nych, O. B. (2021). Zaprovadzhennia tsyfrovykh tekhnolohii v metodyku vyvchennia anhliiskoi movy [Introduction of digital technologies in English Language Methodology]. Educational Discourse: collection of scientific papers, 30(1), 2021, 35–45 [in Ukrainian]. https://doi.org/10.33930/ed.2019.5007.30(1)-4.

Tarnopolskyi, O. B, & Kabanova, M. R. (2019). Metodyka vykladannia inozemnykh mov ta yikh aspektiv u vyshchii shkoli: pidruchnyk. Dnipro: Universytet imeni Alfreda Nobelia, 256 p. [in Ukrainian]. http://dx.doi.org/10.32342/2522-4115-2018-16-42

Tsvierkun, Yu. (2021). Tendentsii perekladatskoi haluzi u 2021 rotsi. [in Ukrainian]. https://profpereklad.ua/ru/tendenciiperevodcheskoj-otrasli-v-2021-godu/.

Palamar, S., Brovko, K., & Semerikov, S. (2023). Enhancing Foreign Language Learning in Ukraine: Immersive Technologies as Catalysts for Cognitive Interest and Achievement. Information Technology and Implementation (IT&I-2023), November 20–21, 2023, 69–81 [in English].

Downloads


Переглядів анотації: 107

Опубліковано

2025-07-22

Як цитувати

[1]
Н. Дячок, «Використання засобів ІКТ у вивченні англійської мови як фахової», OD, вип. 49, вип. 2, с. 35–45, Лип 2025.

Номер

Розділ

Цифровізація освіти