Особливості адаптування навчальних завдань з української мови для учнів середнього шкільного віку з порушенням мовлення
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2023.414Ключові слова:
адаптування навчальних матеріалів, діти з порушенням мовлення, адаптування, українська мов, учні середнього шкільного віку, порушення мовленняАнотація
Стаття присвячена проблемам адаптування навчальних матеріалів з української мови для дітей середнього шкільного віку з порушенням мовлення. Адаптування навчальних матеріалів є досить важливим завданням як для асистентів вчителя, так і для самого вчителя, дитини. Діти, які перебувають на інклюзивному навчанні та мають порушення мовлення, зіштовхуються з такими ж потребами, як і інші учні. Відтак, опанування українською мовою на належному рівні буде слугувати успішному навчанню і життю дитини. Діти з особливими освітніми потребами є досить вразливими і правильне адаптування завдань та правильність викладання української мови для таких дітей може дати гарний результат для подальшого успішного навчання.
Завантаження
Посилання
Asystent uchytelia v inkliuzyvnomu klasi: navchalno-metodychnyi posibnyk [Teacher's assistant in an inclusive class: educational and methodological manua]l / N. M. Diatlenko, N. Z. Sofii, O. V. Martynchuk, Yu. M. Naida, edited by M. F. Voitsekhivskyi. Kyiv: Pleiady Publishing House LLC. 2015. 172 p. (ukr)
Haiash, O. V. (2021). Sutnist protsesiv adaptatsii ta modyfikatsii dlia efektyvnosti navchannia uchniv z osoblyvymy osvitnimy potrebamy [The essence of adaptation and modification processes for the effectiveness of teaching students with special educational needs]. Innovations of partnership interaction of education, economy and social protection in conditions of inclusion and pragmatic rehabilitation of society. Materials of the V International Scientific and Practical Conference, Kamianets-Podilskyi, May 27-28, 2021. P.172-174. (ukr)
Zakon Ukrainy «Pro Osvitu» [Law of Ukraine «On Education»]. № 2145-VIII dated September 5. 2017. Access mode: https://zakon.rada.gov.ua/laws/card/2145-19 (ukr).
Konventsiia pro Prava Dytyny [Convention on the Rights of the Child 20.09.1989]. Access mode: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_021#Text (ukr).
Resursnyi Tsentr Pidtrynky Inkliuzyvnoi Osvity. Instutyt Pisliadyplomnoi Osvity Kyivskogo Universytety imeni Borysa Grinchenka [Resource Сenter for Support of Inclusive Education. Institute of Postgraduate Education of Borys Grinchenko Kyiv University]. Access mode: https://rcpio.ippo.kubg.edu.ua/?page_id=83 (ukr).
Kolupaieva, A.A. (2012) Profesiine Spivrobitnytstvo v Inkliuzyvnomu Navchalnomu Zakladi [Professional cooperation in an inclusive educational institution]. Educational and methodological manual. Kyiv. A.S.K. Publishing Group. 197 p. (ukr).
Lapin, A.V. (2015) Organizatsiino-pedagogichni Umovy Diialnosti Asustenta Vchytelia v Inkliuzyvnomu Navchalnomu Zakladi [Organizational and pedagogical conditions of activity of a teacher's assistant in an inclusive educational institution]. Kyiv. 46 p. (ukr).
Malikova, O. Modyfikatsiia ta Adaptatsiia Navchalnykh Program dlia Ditei z OOP [Modification and adaptation of educational programs for children with SEN]. [Electronic resource]. Access mode: https://briolight.com/modifikatsiya-ta-adaptatsiya-navchalnih-program dlya-ditej-z-oop (ukr).
Stepanova-Kamysh, A. (2020) Navchannia Ditei z OOP: Adaptatsiia ta Modyfikatsiia Navchalnykh Program [Education of children with SEN: adaptation and modification of educational programs]. Access mode: https://nus.org.ua/articles/navchannya-ditej-z-oop adaptatsiya-ta-modyfikatsiya-navchalnyh-program/ (ukr).
Naida, Y. M., Taranchenko, O. M. (2012) Dyferentsiiovane Vykladannia v Inkliuzyvnomu Navchalnomy Zakladi [Differentiated teaching in an inclusive educational institution]. Educational and methodological manual. Kyiv: A.S.K. Publishing Group. 186 p. (ukr).
Skrypnyk, T., Maksymchuk, M., Martynchuk, O., Suprun, H., Pavliuk, R. (2021) Increasing the Competence of Teachers in the Formation of Socio-Emotional Skills of Inclusive Classes Pupils.
The New Educational Review. 65 (3). 224-235. DOI: 10.15804/tner.2021.65.3.18 (eng).
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Освітологічний дискурс
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.