МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ ДO НАВЧАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2020.1.9Ключові слова:
іноземний студент-медик, підхід до навчання, професійно-комунікативна компетентність, українська мова як іноземнаАнотація
У статті описано методологічні підходи до навчання української мови як іноземної студентів медичних закладів вищої освіти, зокрема розкрито зміст і особливості системного, комунікативно-діяльнісного, особистісно зорієнтованого, професійно зорієнтованого, соціокультурного, словоцентричного, контекстного, компетентнісного підходів. Зазначено, що виокремлення представлених підходів до навчання української мови як іноземної здійснено відповідно до мети та завдань навчальної дисципліни, а також із врахуванням кінцевого результату професійної підготовки іноземних випускників українських медичних закладів вищої освіти – сформованої професійно-комунікативної компетентності майбутніх фахівців.Завантаження
Посилання
• Бакум З. Українська мова як іноземна: лінгводидактичні проблеми. Філологічні студії. Науковий вісник Криворізького державного педагогічного університету. 2010. Вип. 5. С. 226–232.
• Бакум З., Караман С. Навчання лексики в курсі української мови як іноземної Філологічні студії: Науковий вісник Криворізького державного педагогічного університету. Кривий Ріг. 2011. С. 690–694.
• Вербицкий А.А. Контекстно-компетентностный подход к модернизации образования. Высшее образование в России. 2010. № 5. С. 32–37.
• Горошкіна О. Реалізація соціокультурного аспекту навчання української мови як іноземної. Studia Ukrainica Posnaniensia. Instytut Filologii Rosyjskiej i Ukraińskiej UAM. Vol. V. Poznań. 2017. С. 37–44.
• Греб М. Теоретико-методичні засади навчання лексикології та фразеології майбутніх учителів початкових класів: дис. ... доктора пед. наук: 13.00.02. Бердянськ, 2017. 502 с.
• Кучеренко І. А. Теоретичні і методичні засади сучасного уроку української мови в основній школі: дис. ... д-ра пед. наук: 13.00.02. Херсон, 2015. 560 с.
• Пентилюк М. Розвиток української лінгводидактики в контексті державного стандарту базової і повної освіти в Україні. Вісник Львівського університету. Серія філол. 2010. Вип. 50. С.123–130.
• Попович А. Методична система навчання стилістики майбутніх учителів української мови і літератури: дис. ... доктора пед. наук : 13.00.02. Кам’янець-Подільський, 2018. 678 с.
• Рагріна Ж. Підготовка майбутніх іноземних спеціалістів-медиків до професійного спілкування: дис. …канд. пед. наук: 13.00.04. Запоріжжя. 2017. 298 с.
References
• Bakum, Z. (2010). Ukrayinsʹka mova yak inozemna: linhvodydaktychni problemy [Ukrainian language as a foreign language: linguo-didactic problems.]. Filolohichni studiyi. Naukovyy visnyk Kryvorizʹkoho svoho pedahohichnoho universytetu [Philological studios. Scientific Bulletin of Krivoy Rog State Pedagogical University]. Vyp. 5, 226–232
• Bakum, Z., Karaman, S. (2011). Navchannya leksykiv na kursi ukrayinsʹkoyi movy yak inozemnoyi [Teaching vocabulary in the course of Ukrainian as a foreign language] Filolohichni studiyi: Naukovyy visnyk Kryvorizʹkoho inshoho pedahohichnoho universytetu [Philological studies: Scientific Bulletin of Krivoy Rog State Pedagogical University]. Kryvyy Rih, 690–694.
• Verbitskiy, A. A. (2010). Kontekstno-kompetentnostnyy podkhod k modernizatsii obrazovaniya [Context-competency-based approach to modernization of education]. Vyssheye obrazovaniye v Rossii [Higher education in Russia], 5, 32– 37
• Horoshkina, O. (2017). Realizatsiya sotsiokulʹturnoho aspektu navchannya ukrayinsʹkoyi movy yak inozemnoyi. [Implementation of the social and cultural aspects of learning Ukrainian language]. Studia Ukrainica Posnaniensia. Instytut Filologii Rosyjskiej i Ukraińskiej UAM. Vol. V. Poznań, 37–44.
• Hreb, M. (2017). Teoretyko-metodychni zasady navchannya leksykolohiyi ta frazeolohiyi maybutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv [Theoretical and methodological foundations of teaching lexicology and phraseology of future pr. school teachers]: Doctor’s thesis: 13.00.02. Berdyansʹk. 502.
• Kucherenko, I. A. (2015). Teoretychni i metodychni zasady suchasnoho uroku ukrayinsʹkoyi movy v osnovniy shkoli [Theoretical and methodological foundations of the modern lesson of the Ukrainian language in primary school]. Doctor’s thesis: 13.00.02. Kherson. 560.
• Pentylyuk, M. (2010). Rozvytok ukrayinsʹkoyi linhvodydaktyky v konteksti derzhavnoho standartu bazovoyi i povnoyi osvity v Ukrayini [Development of Ukrainian linguistics didactics in the context of the state standard of basic and complete education in Ukraine]. Visnyk Lʹvivsʹkoho universytetu. Seriya filologija [Bulletin of the University of Lviv. The series is philological]. Vyp. 50, 123–130.
• Popovych, A. (2018). Metodychna systema navchannya stylistyky maybutnikh uchyteliv ukrayinsʹkoyi movy i literatury [Methodical system of teaching the style of future teachers of Ukrainian language and literature]. Doctor’s thesis: 13.00.02. Kamʺyanetsʹ-Podilʹsʹkyy. 678.
• Rahrina, ZH. (2017). Pidhotovka maybutnikh inozemnykh spetsialistiv-medykiv do profesiynoho spilkuvannya [Preparation of future foreign medical specialists for professional communication]. Candidate’s thesis: 13.00.04. Zaporizhzhya. 298.
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Освітологічний дискурс
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.