PRINCIPAL STATUSES ABOUT ORGANIZATION OF FOLK STUDENT INSTRUMENTAL ENSEMBLE IN UNIVERSITIES
Abstract
Principal statuses about organization of folk student instrumental ensemble in universities have been explained in the article. The contest of collective interaction activity in the professional preparing of music teachers-to be has been opened too. The necessity of keeping of general and music pedagogy in educational process has been grounded. There has been shown the structural components of course and normative requirements to student’s knowledge and skills during the study of subject “Ensemble class”. There has been stressed, that keeping these principles of ensemble organization by manager would have a good influence on qualitative index of students’ professional ability.
Downloads
References
Ансамблевий клас. Робоча програма навчальної дисципліни для студентів ОКР «Бакалавр» за напрямом підготовки 6.020204 «Музичне мистецтво» / Укл. М.О. Малахова – К.: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2013. – 21 с.
Ансамблевий клас. Робоча програма навчальної дисципліни для студентів ОКР «Спеціаліст» спеціальності 7.02020401 «Музичне мистецтво» / Укл. М.О. Малахова – К.: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2013. – 15 с.
Коджаспирова Г. Словарь по педагогике / Г.М. Коджаспирова, А.Ю. Коджаспиров – М.: ИКЦ «МарТ»; Ростов н/Д: Издательский центр «МарТ», 2005. – 448 с.
Олексюк О. Музична педагогіка: навч. посіб. / О. М. Олексюк. – КНУКіМ, 2006. – 188 с.
Пляченко Т. Підготовка майбутнього вчителя музики до роботи з учнівськими оркестрами та інструментальними ансамблями: [монографія] / Т. М. Пляченко. – Кіровоград : «Імекс-ЛТД», 2010. – 428 с.