ФОРМИ І МЕТОДИ ВЗАЄМОДІЇ ШКОЛИ ТА ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ У ПРОЦЕСІ ГРОМАДЯНСЬКОГО ВИХОВАННЯ ШКОЛЯРІВ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2020.1.3Ключові слова:
взаємодія, громадянське виховання, напрями, органи місцевого самоврядування, форми і методи, школа, школяріАнотація
Статтю присвячено висвітленню форм і методів взаємодії школи та органів місцевого самоврядування у здійсненні громадянського виховання учнів. Основними формами та методами цієї взаємодії є: підтримка діяльності громадсько-активних шкіл, забезпечення реалізації проектів і програм з громадянського виховання, підтримка діяльності регіональних молодіжних шкільних організацій, проведення акцій із громадянського виховання школярів, організація та сприяння роботі музеїв, проведення дитячих фестивалів, обласних конкурсів, присвячених різних освітнім і культурним питанням, учнівських олімпіад з предметів, змагань, турнірів, свят, ігор, зустрічей, екскурсій, виставок, семінарів-практикумів із громадянського виховання молоді, виготовлення й поширення інформаційних матеріалів про рідний край.Завантаження
Посилання
• Антонюк О. Менеджмент в освітянській сфері: концептуальні засади. Персонал. 2006. № 10. С. 58-67. URL: http://personal.in.ua/article.php?ida=381 (дата звернення: 23.11.2019)
• Бех І., Чорна К. Програма українського патріотичного виховання дітей та учнівської молоді. Гірська школа Українських Карпат. 2015. № 12–13. С. 26–37.
• Вербицька П. В. Теоретико-методичні основи громадянського виховання учнівської молоді у загальноосвітніх навчальних закладах : автореф. дис. ... докт. пед. наук : спец. 13.00.07 "Теорія і методика виховання". Київ, 2010. 40 с.
• Волкова Н. В. Місцеве самоврядування як суб’єкт управління освітою: кластерний підхід. Дніпропетровськ : Дніпроп. держ. фін. акад., 2014. 204 с.
• Галицька І. Ц. Інноваційні технології громадянського виховання. Виховна робота в школі. 2005. №5(6). С. 2–19.
• Гурковський В. І. Актуальні проблеми державного управління наукою та освітою в контексті глобальної інтелектуалізації. Наукові записки Інституту законодавства ВРУ. 2010. № 3. С. 167–171.
• Звіздай О. В. Нормативно-правові засади розвитку місцевого самоврядування в Україні. Актуальні проблеми державного управління. 2015. № 1(47). С. 242–249.
• Звіт Асоціації органів місцевого самоврядування Харківської області про проведену у 2014 році роботу. URL: https://drive.google.com/file/d/1oAspLKmnLDT7XcoBWD5L6LwXbZXqa7cU/vie w (дата звернення: 01.11.2019).
• Звіт Виконавчої дирекції Асоціації органів місцевого самоврядування Харківської області про проведену роботу у 2016 році. URL: https://drive.google.com/file/d/1VvW_hS3bzoUPDtcdCi-7EcwwZI_FGX3s/view (дата звернення: 01.11.2019).
• Звіт Виконавчої дирекції Асоціації органів місцевого самоврядування Харківської області про проведену у 2012 році роботу. URL: https://drive.google.com/file/d/1NOfHEy7xVj_k2dYZ4lEwRQp5iTQH1ZBl/view (дата звернення: 01.11.2019).
• Звіт Правління Асоціації органів місцевого самоврядування Харківської області про проведену роботу у 2015 році. URL: https://drive.google.com/file/d/1w282eft4iUEKcwybg-2ItBQdvaMqdFVq/view (дата звернення: 01.11.2019).
• Звіт Правління та виконавчих структур Асоціації органів місцевого самоврядування Харківської області про проведену роботу у 2017 році. URL: https://drive.google.com/file/d/1POxRFWQGOx70bzRQ59Fr7EesCfyNDpIY/view (дата звернення: 01.11.2019).
• Звіт Правління та Виконавчої дирекції про проведену роботу Асоціацією органів місцевого самоврядування Харківської області у 2018 р. URL: https://drive.google.com/file/d/1BLa2pjqwvR2CYudYZrKVUcKmLQGHRm1o/vie w (дата звернення: 01.11.2019).
• Жадько О. А. Взаємодія школи і органів місцевого самоврядування в процесі громадянського виховання учнівської молоді. 2016. URL : https://virtkafedra.ucoz.ua/el_gurnal/pages/vyp7/konf3/Gadko.pdf (дата звернення: 30.12.2019).
• Королюк С. Роль громадсько-активної школи у розвитку громадянського суспільства. Актуальні проблеми громадянської освіти: український та зарубіжний досвід: матеріали І науково-практичної конференції (Острог, 19 червня 2013 р.). Острог : ГО «Центр демократичного лідерства, Національний університет «Острозька академія», 2013. С. 95–97
• Онаць О. М. Управління громадсько-активною школою як відкритою соціально-педагогічною системою. Партнерська взаємодія школи та сім’ї як фактор оновлення сучасної освіти / ред. колегія: Н. А. Побірченко, Т. Є. Гура, В. Я. Ястребова та ін. Запоріжжя: СТАТУС, 2018. URL : http://lib.iitta.gov.ua/710553/1/Dniprorudne_Onats_Stattya_%281%29.pdf (дата звернення: 30.12.2019).
• Перелік заходів і завдань Комплексної програми розвитку освіти в місті Марганці на 2018-2022 роки. Марганець, 2017. 17 с.
• План основних заходів Харківської обласної ради та її виконавчого апарату з 28 жовтня по 03 листопада 2019 р. URL: http://www.oblrada.kharkov.ua/ua/press-center/anonsy/anonsy-all/22800-plan- osnovnikh-zakhodiv-kharkivskoji-oblasnoji-radi-ta-jiji-vikonavchogo-aparatu-z-28-zhovtnya-po-03-listopada-2019-roku (дата звернення: 01.11.2019).
• План проведення навчальних заходів для керівників, працівників виконавчих апаратів та виконкомів місцевих рад області на 2019 р. URL: https://drive.google.com/file/d/1FT4xfIRCgozGdqJpt6UwDdOId5502WpT/view (дата звернення: 01.11.2019).
• Попович Л. М. Громадсько-активна школа – модель нової української школи.
• Strategy of Quality in Industry and Education : Proceedings of the 8th International Conference (Varna, June 5-8, 2017). Varna, 2017. P. 346 –350.
• Програма заходу "Педагогічні ідеї в дії: впровадження проекту "Розвиток громадянських компетентностей в Україні". Марганець, 2019. 2 с.
• Співпраця школи, влади та громади – шлях до розбудови громадянського суспільства : (не)конференція (Івано-Франківськ, 5 грудня 2017 р). URL : https://doccu.in.ua/rozbudovuiemo-hromadianske-suspilst/ (дата звернення: 30.12.2019).
References
• Antoniuk, О. (2006). Menedzhment v osviyanskyi sferi: kontseptualni zasady [Management in educational sphere: conceptual foundations]. Personal, 10, 58– 67. http://personal.in.ua/article.php?ida=381
• Bekh, I. & Chorna, К. (2015). Programa ukrainskoho patriotychnoho vyhovannia ditei ta ucnivskoi molodi [Program of Ukrainian patriotic education of children and student youth]. Mountain school of the Ukrainian Carpathians, 12–13, 26–37.
• Verbytska, P. (2010). Teoretyko-metodychni osnovy hromadianskoho vyhovannia uchnivskoi molodi u zahalnoosvitnih navchalnyh zakladah [Theoretical and methodological fundamentals of school youth civic upbringing in the secondary schools] : Extended abstract of Doctor’s thesis: 13.00.07. Kyiv, 40.
• Volkova, N. (2014). Mistseve samovriaduvannia iak subiekt upravlinnia osvitoiu: klasternyi pidhid [Local self-government as a subject of education management: cluster approach]. Dnipropetrovsk : Dnipropetrovsk State Financial Academy, 204.
• Galytska, I. (2005). Innivatsiyni tehnolohii hromadianskoho vyhovannia [Innovative technologies of civic education]. Educational work at school, 5(6), 2–19.
• Gurkovskyi, V. Aktualni problemy derzhavnoho upravlinnia naukoiu ta osvitoiu v konteksti hlobalnoi intelektualizatsii [Actual problems of state management of science and education in the context of global intellectualization]. The Scientific Papers of the Legislation Institute of the Verkhovna Rada of Ukraine, 3, 167– 171.
• Zvizdai, О. (2015). Normatyvno-pravovi zasady rozvytku mistsevoho samovriaduvannia v Ukraini [Legal principles of development of local government in Ukraine]. Actual problems of state management, 1(47), 242–249.
• Zvit Asotsiatsii organiv mistsevoho samovriaduvannia Kharkivskoi oblasti pro provedenu u 2014 rotsi robotu [Report of the Association of local government about the work done in Kharkiv Region in 2014]. https://drive.google.com/file/d/1oAspLKmnLDT7XcoBWD5L6LwXbZXqa7cU/view
• Zvit Vykonavchoi dyrektsii Asotsiatsii organiv mistsevoho samovriaduvannia Kharkivskoi oblasti pro provedenu robotu u 2016 rotsi [Report of Executive Directorate of the Association of local government about the work done in Kharkiv Region in 2016]. https://drive.google.com/file/d/1VvW_hS3bzoUPDtcdCi-7EcwwZI_FGX3s/view
• Zvit Vykonavchoi dyrektsii Asotsiatsii organiv mistsevoho samovriaduvannia Kharkivskoi oblasti pro provedenu u 2012 rotsi robotu [Report of Executive Directorate of the Association of local government about the work done in Kharkiv Region in 2012]. https://drive.google.com/file/d/1NOfHEy7xVj_k2dYZ4lEwRQp5iTQH1ZBl/view
• Zvit Pravlinnia Asotsiatsii organiv mistsevoho samovriaduvannia Kharkivskoi oblasti pro provedenu robotu u 2015 rotsi [Report of Board of the Association of local government about the work done in Kharkiv Region in 2015]. https://drive.google.com/file/d/1w282eft4iUEKcwybg-2ItBQdvaMqdFVq/view
• Zvit Pravlinnia ta vykonavchyh struktur Asotsiatsii organiv mistsevoho samovriaduvannia Kharkivskoi oblasti pro provedenu robotu u 2017 rotsi [Report of Board and Executive structures of the Association of local government about the work done in Kharkiv Region in 2017]. https://drive.google.com/file/d/1POxRFWQGOx70bzRQ59Fr7EesCfyNDpIY/view
• Zvit Pravlinnia ta vykonavchoi dyrektsii Asotsiatsii organiv mistsevoho samovriaduvannia Kharkivskoi oblasti u 2018 rotsi [Report of Board and Executive Directorate of the Association of local government in Kharkiv Region in 2018]. https://drive.google.com/file/d/1BLa2pjqwvR2CYudYZrKVUcKmLQGHRm1o/view
• Zhadko, О. (2016). Vzaiemodiia shkoly i organiv mistsevoho samovriaduvannia v protsesi hromadianskoho vyhovannia uchnivskoi molodi [Interaction of school and local self-government in the process of civic education of studying youth]. https://virtkafedra.ucoz.ua/el_gurnal/pages/vyp7/konf3/Gadko.pdf
• Koroliuk, S. (2013). Rol hromadiansko-aktyvnoi shkoly u rozvytku hromadianskoho suspilstva [Role of socially active school in development of civil society]. Actual problems of civic education: Ukrainian and foreign experience: Proceedings of the 1st scientific-practical conference (Ostroh, June 19, 2013). Ostroh : GO "Tsentr democratychnoho liderstva", The National University of Ostroh Academy, 95–97.
• Onats, О. (2018). Upravlinnia hromadsko-aktyvnoiu shkoloiu iak vidkrytoiu systemoiu [Management of socially active school as an open social-pedagogical system]. In N. Pobirchenko, T. Gura, V. Yastrebova (Eds.). Partner interaction of school and family as a factor of renovation of modern education. Zaporizhzhia: STATUS. http://lib.iitta.gov.ua/710553/1/Dniprorudne_Onats_Stattya_%281%29.pdf
• Perelik zahodiv i zavdan Kompleksnoi programy rozvytku osvity v misti Margantsi na 2018-2022 roky [List of activities and tasks of the Complex program of development of education in Marganets for 2018-2022]. Marganets, 2017, 17
• Plan osnovnyh zahodiv Harkivskoi oblasti ta ii vykonavchoho aparatu z 28 zhovtnia po 3 lystopada 2019 r. [Plan of main activities of Kharkiv Regional Council and its executive office from October 28 till November 3, 2019]. http://www.oblrada.kharkov.ua/ua/press-center/anonsy/anonsy-all/22800-plan-osnovnikh-zakhodiv-kharkivskoji-oblasnoji-radi-ta-jiji-vikonavchogo-aparatu-z-28-zhovtnya-po-03-listopada-2019-roku (ukr).
• Plan provedennia navchalnyh zahodiv dlia kerivnykiv, pratsivnykiv vykonavchyh aparativ ta vykonkomiv mistsevyh rad oblasti na 2019 r. [Plan of training activities for heads, staff of executive office and executive committees of local councils of the region for 2019]. https://drive.google.com/file/d/1FT4xfIRCgozGdqJpt6UwDdOId5502WpT/view
• Popovych, L. (2017). Hromadsko-aktyvna shkola – model novoi ukrainskoi shkoly [Socially active school is a model of a new Ukrainian school]. Strategy of Quality in Industry and Education : Proceedings of the 8th International Conference (Varna, June 5-8, 2017). Varna, 346–350.
• Programa zahodu "Pedahohichni idei v dii: vprovadzhennia proektu "Rozvytok hromadianskyh kompetentnostei v Ukraini" [The program of event "Pedagogical ideas in action: implementation of the project "Development of Citizenship Competences in Ukraine"]. Marganets, 2019, 2.
• Spivpratsia shkoly, vlady ta hromady – shliah do rozbudovy hromadianskoho suspilstva : (Ne)Konferentsiia (Ivano-Frankivsk, 5 hrudnia 2017 r.) [Interaction of school, authority and community is a way to build civil society : (Non)Conference (Ivano-Frankivsk, December 5, 2017). https://doccu.in.ua/rozbudovuiemo-hromadianske-suspilst/
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Освітологічний дискурс
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.