DEVELOPMENT OF GENERAL COMPETENCE MASTER STUDENTS AS AN OBJECT OF SCIENTIFIC RESEARCH

Authors

  • Viktoriya H. Muromets Київський університет імені Бориса Грінченка

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2016.1.12130

Keywords:

cultural approach, training, development of expressive speech future tutors, illyustratory artists, forms of work, pedagogical conditions, active professional speech activity

Abstract

The article is devoted to the theoretical analysis of the conceptual foundations of general competences of Master students in institutions of higher education. Naholoscheno that one of the main tasks of preparing students magistracy system is improving the quality of education on the basis of innovation; determination and regulation of content of all subsystems of education, ensuring the gradual development of the common (universal) competence, competitiveness in the external labor market, creating favorable conditions for professional development, development of leadership competencies.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Viktoriya H. Muromets, Київський університет імені Бориса Грінченка

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії та історії педагогіки

References

Вельш В. Трансверсальность. Трансверсальный разум и разум вообще / Вольфганг Вельш // Культура у філософії XX століття. Матеріали IV Харківських міжнародних Сковородинівських читань (30 вересня – 1 жовтня 1997р.) – Харків: Університет внутрішніх справ, 1997. – С. 22-33.

Зимняя И. А. Ключевые компетентности как результативно-целевая основа компетентностного подхода в образовании. Авторская версия. – М.: Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2004. – 42 с.

Краевский В.В. Предметное и общепредметное в образовательных стандартах [Текст] / В.В. Краевский А.В. Хуторской. - 2003. – 10 с.

Миханова О. П. Формирование универсальных компетенций: от теории к практике / О. П. Миханова // Известия высших учебных заведений. Поволжский регион. Гуманитарные науки. – 2009. – № 4 (12). – С. 145–151.

Рашкевич Ю. М. Болонський процес та нова пардигма вищої освіти: практичний довідник / Ю. М. Рашкевич. ‒ Л., 2014. - 245 с.

Овчарук О. В. Компетентісний підхід в освіті: загальноєвропейські підходи / О.В.Овчарук // Інформаційні технології і засоби навчання. 2009. №5 (13). Режим доступу до журналу: http://www.ime.edu-ua.net/em.html

Hutmacher Walo. Key competencies for Europe: Report of the Symposium Berne, Switzerland, 27-30 March 1996 / Council for Cultural Co-operation (CDCC) // Secondary Education for Europe Strasburg. – 1997. – Р. 11.

Tuning Educational Structures in Europe. – http://www.europa.eu.int/comm/education/ policies/educ/tuninig/tuning_en.html, 25.10.2005 р.

Downloads


Abstract views: 375

Published

2016-03-11

How to Cite

[1]
V. H. Muromets, “DEVELOPMENT OF GENERAL COMPETENCE MASTER STUDENTS AS AN OBJECT OF SCIENTIFIC RESEARCH”, OD, no. 1(13), pp. 121–130, Mar. 2016.

Issue

Section

Загальний розділ