CHANGING APPROACHES TO THE STUDY OF INFORMATICS IN THE CONTENT OF TRAINING OF FUTURE ECONOMISTS
Keywords:
students' government, motivation, stimulation, self-organization of students, secondary schoolAbstract
The problem of changing approaches to the study of informatics by the economists in higher educational establishment, as one of the components of professional competitiveness of future specialists is examined. The feasibility of introduction in the curricula of a number of optional courses aimed at developing skills to work with information in the context of global trends in the information society is proved.Downloads
References
Гончарова О. М. Теоретико-методичні основи особистісно-орієнтованої системи формування інформатичних компетентностей студентів економічних спеціальностей: автореф. дис. … докт. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія і методика навчання (інформатика)» / О. М. Гончарова. — К., 2007. — 40 с.
Колот А. М., Сільченко М. В., Красюк Ю. М. Емпіричний аналіз ефективності організації процесу навчання інформатики на основі диференційованого підходу / А. М. Колот, М. В. Сільченко, Ю. М. Красюк // Економіка та підприємництво: Зб. наук. пр. молодих учених та аспірантів. ― К. : ДВНЗ КНЕУ ім. В. Гетьмана. — Випуск 18. — 2007. — С. 109—127.
Праворська Н. І. Система задач як засіб формування професійно значущих знань з інформатики студентів економічних спеціальностей: автореф. дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія і методика навчання (інформатика)» / Н. І. Праворська. — К., 2005. — 20 с.
Руденко В. Д. Шкільна інформатика: сучасні проблеми та погляд у майбутнє / В. Д. Руденко // Комп’ютер у школі та сім’ї. — 2009. — № 5. — С. 3—7.
Тришина С. В. Информационная компетентность специалиста в системе дополнительного профессионального образования [Электронный ресурс] / С. В. Тришина, А. В. Хуторской // Интернет-журнал «Эйдос». — 2004. — Режим доступу : http://www.eidos.ru/journal/2004/0622-09.htm.