FORMATION OF ORTHOGRAPHIC SKILLS AT THE LESSON OF UKRAINIAN LANGUAGE IN PRIMARY SCHOOL

Authors

  • Olga M. Khoma Мукачівський державний університет

Keywords:

environmental education, academic and teaching staff, professional and environmental competence

Abstract

The article reviews the main approaches to the study of spelling rules. It includes requirements of the new State standard of primary education on the subject «Language and Literature» and the curriculum of Ukrainian language on creating a culture of written language. It analyzes principles of orthographic and specificity study indicates some spelling rules. The author develops methodology of doing separate exercises such as: writing-off, training dictations.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Барна В., Волощенко О., Козак О. Тестування як метод справедливого вимірювання навчальних досягнень учнів / В. Барна, О. Волощенко, О. Козак // Учитель початкової школи. – №11. – 2014. – С. 15-20

Методика викладання української мови в початкових класах / за ред. С. І. Дорошенка. ‒ К.: Вища школа, 1992. ‒ 398 с.

Методика навчання української мови у початковій школі: навчально-методичний посібник для студентів вищих навчальних закладів / За наук. ред. М. С. Вашуленка. – К.: Літера ЛТД, 2010. – 364 с.

Навчальні програми загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою 1-4 кл. – К.: Вид. дім «Основа», 2011. – 392 с.

Наумчук М. М. Уроки рідної мови в початковій школі / М. М. Наумчук. – Тернопіль: ТДПУ, 1999. – 48 с.

Плис О. Формування образного мислення у молодших школярів / О. Плис // Початкове навчання і виховання. – № 31-32, листопад, 2014.– С. 2-8

Потапенко О. І. Методика викладання української мови / О. І. Потапенко. – К.: Вища школа, 2002. – 126 с.

Downloads


Abstract views: 621

Published

2015-06-25

How to Cite

[1]
O. M. Khoma, “FORMATION OF ORTHOGRAPHIC SKILLS AT THE LESSON OF UKRAINIAN LANGUAGE IN PRIMARY SCHOOL”, OD, no. 3(11), pp. 270–279, Jun. 2015.

Issue

Section

Загальний розділ