INTERDISCIPLINARY APPROACH IN METHODOLOGY OF SPORT DISCIPLINES TEACHING TO THE FUTURE P.E. SPECIALISTS

Authors

  • Petrо B. Dzhurynskyі ДЗ "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського"

Keywords:

intercultural learning, intercultural education, intercultural competence, international youth meetings (formal and informal)

Abstract

The aim of the research was to determine the peculiarities of teaching methods of sports disciplіnes in future PE specialists’ training concerning the interdisciplinary integration. On ascertaining stage of the experiment, the ratio of the experimental group students with the knowledge of educational material on professional sports disciplines and practical training cycle in both the control and the experimental group was characterized as low. The results of the final cut-off figures have found out that the future PE teachers’ training in the interdisciplinary integration of sports disciplines has optimized the educational process. In the experimental group, the index of learning and indicators of motivation to use interdisciplinary integration of sports disciplines have significantly improved in contrast to the control group.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Petrо B. Dzhurynskyі, ДЗ "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського"

Зав. кафедри теорії і методики фізичної культури та спортивних дисциплін

References

Демінська Л. О. Міждисциплінарні зв’язки у процесі професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04 / Л. О. Демінська. – Донецьк, 2004. – 245 с.

Іванова Л. І. Сучасні підходи до професійної підготовки майбутнього вчителя фізичної культури / Л. І. Іванова // Педагогічний процес: теорія і практика : зб. наук. пр. – К. : Міленіум, 2006. – Вип. 1. – С. 63–73.

Наталов Г. Г. Предметная интеграция теоретических основ физической культуры, спорта и физического воспитания: дисс. в виде научного доклада … д-ра пед. наук / Г. Г. Наталов. – Краснодар, 1998. – 105 с.

Петунин О. В. Теоретические основы подготовки студентов к профессиональной деятельности учителя физической культуры : автореф. дисс. … д-ра пед. наук: 13.00.04 / О. В. Петунин. – СПб., 1996. – 48 с.

Симонов В. П. Стиль взаимодействия субъектов управления и его диаг¬ностика / В.П. Симонов // Стандарты и качество. - 1994. - №8. - С. 57 - 61.

Сущенко Л. П. Професійна підготовка майбутніх фахівців фізичного виховання та спорту (теоретико-методологічний аспект) : [монографія] / Л. П. Сущенко. – Запоріжжя : Запорізький державний університет, 2003. – 442 с.

Тимошенко О. В. Оптимізація професійної підготовки вчителів фізичної культури / О. В. Тимошенко, Л. П. Сущенко // Реалізація здорового способу життя – сучасні підходи / За ред. М. Лук’янченка, Ю. Шкребтія, Е. Боляха, А. Матвєєва. – Дрогобич : КОЛО, 2005. – С. 103–112.

Филанковский В. В. Теория и практика формирования профессиональной готовности учителя физической культуры: дисс. … д-ра пед. наук: 13.00.01, 13.00.04 / В. В. Филанковский. – Ставрополь, 2000. – 456 с.

Цьось А. В. Дифференцированный подход в процессе профессиональной подготовки учителя физической культуры : дис. … канд. пед. наук : 13.00.01 / А. В. Цьось. – Киев, 1994. – 179 с.

Downloads


Abstract views: 437

Published

2015-02-19

How to Cite

[1]
Dzhurynskyі P. B., “INTERDISCIPLINARY APPROACH IN METHODOLOGY OF SPORT DISCIPLINES TEACHING TO THE FUTURE P.E. SPECIALISTS”, OD, no. 1 (9), pp. 84–94, Feb. 2015.

Issue

Section

Загальний розділ