SOCIAL AND PEDAGOGICAL ENVIRONMENT TRAINING AND PROFESSIONAL STUDIES AS A FACTOR OF FORMATION OF INNOVATIVE POTENTIAL FUTURE SOCIAL WORKERS

Authors

  • Irina B. Savelchuk Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, Інститут соціальної роботи та управління

Keywords:

pedagogical experiment, organizational and pedagogical conditions, administrative culture of future economists

Abstract

The article deals with the creation, content and use of social and educational environment of educational and professional studies of higher education institutions which train social workers. Characterized on the basic principles of the establishment and operation of student teaching and professional studies. Reveals the influence of environment on the formation of innovative potential students through the processes of self-regulation, self-realization, self-presentation, self-actualization contributing to its development and activation.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Irina B. Savelchuk, Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, Інститут соціальної роботи та управління

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії та технології соціальної роботи

References

Бондаревская Е.В. Теория и практика личностно-ориентированного образования. - Ростов н/Д, 2000. – 207 с.

Бригаднова A. Ю. Технология формирования готовности к самопрезентации в процессе практического обучения // Вестник РМАТ. - 2012. - №2-3 (5-6). URL: http://cyberleninka.ru/article/n/tehnologiya-formirovaniya-gotovnosti-k-samoprezentatsii-v-protsesse-prakticheskogo-obucheniya/

Казанцева Е. В. Формирование навыков само- презентации как профессионально необходимых качеств будущих педагогов-психологов // Концепт. – 2013. – Спецвыпуск № 05. – ART 13551. – 0,3 п. л.– URL: http://e-koncept.ru/2013/13551.htm. – Гос. рег. Эл № ФС 77-49965. – ISSN 2304-120X.

Капустюк О. М. Самопрезентація як засіб створенняпозитивного іміджу особистості: Дис… канд. психол. наук: 19.00.05 соціальна психологія, психологія соціальної роботи / О.М.Капустюк. – К., 2007. – 225 с.

Карасева с. А. Модель процесса формирования готовности студентов к самопрезентационной деятельности // Вестник Адыгейского государственного университета. Серия 3: Педагогика и психология. - 2013. - №3 (123). URL: http://cyberleninka.ru/article/n/model-protsessa-formirovaniya-gotovnosti-studentov-k-samoprezentatsionnoy-deyatelnosti

Корчакова Н.В. Використання самопрезентації у навчально-виховному процесі // Наук. записки Національного університету “Острозька академія”. - Серія Психологія і педагогіка. - Вип. 3. - Остріг , 2002. - С. 454-462.

Личностный потенциал: структура и диагностика: коллективная монография / Науч. ред. Д.А.Леонтьев. – М.:Смысл, 2011. – 677 с.

Леонтьев Д.А. Самоактуализация как движущая сила личностного развития: историко-критический анализ / Д. А. Леонтьев // Современная психология мотивации / под ред. Д. А. Леонтьева. – М.: Смысл, 2002. – 345 с.

Пикулёва О. А. Психология самопрезентации личности : монография / О. А. Пикулёва . - М. : ИНФРА-М, серия «Научная мысль». – 2013. – 320 с.

Рибалко Л. С. Методолого-теоретичні засади професійно-педагогічної самореалізації майбутнього вчителя (акмеологічний аспект) : монографія / Л. С. Рибалко. - Запоріжжя : ЗДМУ, 2007. - 443 с.

Сериков В.В. Образование и личность. Теория и практика проектирования педагогических систем. М., 1999. - 272 с.

Сперанська-Скарга М.А. Самопрезентація як соціально-педагогічний феномен // Електронне наукове фахове видання: Науковий вісник Донбасу.-№ 2 (14).-2011// http://nvd.luguniv.edu.ua/archiv/NN14/11smaysf.pdf

Downloads


Abstract views: 364

Published

2015-02-19

How to Cite

[1]
I. B. Savelchuk, “SOCIAL AND PEDAGOGICAL ENVIRONMENT TRAINING AND PROFESSIONAL STUDIES AS A FACTOR OF FORMATION OF INNOVATIVE POTENTIAL FUTURE SOCIAL WORKERS”, OD, no. 1 (9), pp. 204–214, Feb. 2015.

Issue

Section

Загальний розділ