ORGANIZATIONAL AND METHODOLOGICAL PRINCIPLES OF DEVELOPMENT OF MOTIVATION OF PERSONNEL OF BUSINESS INSTITUTIONS TO CAREER GROWTH
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2022.210Keywords:
career growth, motivation system, organizational and methodological principles of staff motivation development, motivational process of staff development of business institutionsAbstract
The article considers the organizational and methodological principles of developing the motivation of business staff to career growth. The basic principles of the importance of the system of motivational measures are explained, which explain the importance of stimulating the employees of the institution to professional development and training. The essence, purpose, peculiarities of the organization of the researched institution, methodical principles of work due to the collection of information about the results of the Department of Adult Education and Innovative Development and its interpretation are presented. Based on the results of research, conclusions are outlined about the main factors that stimulate the development of professional education of employees and motivate them to develop. The system of staff motivation in business institutions is presented, which is designed to increase the level of efficiency and ensure a high level of efficiency of the enterprise. The scientific work also contains ways to improve the system of staff motivation for career growth, through which the organization will be able to motivate employees to professional development and the desire for self-education.
Downloads
References
Авшенюк Н. М. Стандартизація професійної підготовки вчителів у Англії й Уельсі (кінець XX - початок XXI ст.) : Автореферат дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України. К., 2015. 346с.
Красношапка В. В. Управління людськими ресурсами: курс лекцій. К.: НТУУ «КПІ», 2014. 119 с.
Макклелланд Д. Мотивація людини. 2007. 672 с.
Маслоу А. Мотивація і особистість. 3-є вид., 2008. С. 352.
Семикіна М.В. Мотивація конкурентоспроможної праці: теорія і практика регулювання. Кіровоград: ПіК, 2013. 426 с.
Сігаєва Л.В. Неперервна освіта для ціложиттєвого розвитку особистості людини: історико-педагогічний аспект. Неперервна професійна освіта: Теорія і практика. 2018. 213с.
Сластенін В.А. Педагогіка: Навчальний посібник для студентів вищих педагогічних навчальних закладів. М.: Академія, 2012. 576 с.
Управління розвитком персоналу: Навч. посібник / Т. П. Збрицька, Г. О. 406 с.
Фалмер Р.М. Енциклопедія сучасного керування. Т21. К.: 2018. 216 с.
Херцберг Ф., Моснер Б., Блох Снидерман Б. Мотивація до роботи і розвитку: Пер. с англ. М.: Вершина, 2007. 240 с.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Educological discourse
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.