«ОСНОВИ АКАДЕМІЧНОГО ПИСЬМА» В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ: МІЖДИСЦИПЛІНАРНЕ СПРЯМУВАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2021.1.6Ключові слова:
академічна грамотність, академічна культура, кодекс честі, заклад вищої освіти, міждисциплінарний підхід, основи академічного письмаАнотація
Стаття присвячена проблемі викладання навчальної дисципліни «Основи академічного письма» в закладах вищої освіти. Автор репрезентує власний досвід роботи над курсом зі студентами різних спеціальностей, пропонує основні етапи навчання та орієнтовні завдання. Навчальна дисципліна «Основи академічного письма» покликана формувати у студентів академічну культуру, академічну грамотність, практичні навички усної й писемної мови, необхідні для успішного навчання та здобуття майбутньої професії, розвивати критичне мислення. Здобувачі освіти мають навчитися створювати фахові та ділові тексти, застосовуючи творчий підхід, користуватися бібліотечними каталогами, веб-сайтами бібліотек, давати критичну оцінку інформації. Заохочується як індивідуальна, так і командна робота, зокрема у створенні мікропроєктів як форми підсумкового контролю.
Міждисциплінарне спрямування курсу зумовлене його змістом та структурними елементами: мовленнєві питання тісно переплітаються з фаховими, формуючи вміння професійно висловлюватися, створювати спеціальні тексти. Використання інтегрованих видів діяльності дозволяє комплексно розвивати різноманітні вміння та навички майбутніх фахівців: вивчення освітніх та спеціальних термінів, обговорення принципів академічної доброчесності та суміжних понять (академічна культура, академічна етика, академічне письмо тощо), робота з текстами різних видів та стилів, розвиток культури мовлення, написання резюме, мотиваційних листів, анотацій, тез, есе та інших документів, важливих для реалізації академічної мобільності здобувачів освіти та їхньої успішної участі в грантовій діяльності. Підсумкова робота у формі презентації кодексу честі академічної групи для викладача є гарним зворотним зв’язком про здобуті знання, вміння й навички. Застосування міждисциплінарного підходу, залучення студентів до командної роботи дають позитивні результати та сприяють формуванню сучасного фахівця з розвинутими комунікативними компетентностями.
Завантаження
Посилання
• Bailey Stephen, 2018. Academic writing. A Handbook for International Students. 344 p. Publisher: Routledge.
• Dorothy E Zemach, Lisa A Rumisek, 2017. Academic writing: from paragraph to essay. Oxford, U.K.: Macmillan Education.
• Karen P. Macbeth, 2010. Deliberate false provisions: The use and usefulness of models in learning academic writing. Journal of Second Language Writing. 33–48.
• Michelle Vyncke, 2012. The concept and practice of critical thinking in academic writing: an investigation of international students’ perceptions and writing experiences. MA in English Language Teaching and Applied Linguistics. Supervisor: Dr Ursula Wingate King’s College London.
• Антуан де Сент-Екзюпері. Маленький принц. URL : https://xn--80aaukc.xn--j1amh/malenkij_princ.html.
• Дзіман Г. М. Навчання студентів-магістрів технічних спеціальностей академічного письма англійською мовою. Педагогічні науки : теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал. Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2014. № 5 (39). С. 105–113.
• Козолуп М., Комар Р. Навчання академічного письма у вищій школі : теоретико-методологічні засади. Актуальні питання гуманітарних наук. Том 2, № 29 (2020). С. 220–225, doi: https://doi.org/10.24919/2308-4863.2/29.209471
• Костик Є. Формування навичок іншомовного академічного письма у студентів-магістрів економічного профілю. Теоретична і дидактична філологія. Серія : Педагогіка : зб. наук. праць. Переяслав-Хмельницький, 2019. Вип. 30. С. 78–86.
• Серебрянська І. М. Словник-довідник лексики сфери освіти : національно-європейська ідентичність : навчальний посібник. Суми : СумДУ, 2018. 340 с.
• Шліхта Н., Шліхта І. Основи академічного письма : методичні рекомендації та програма курсу. Київ, 2016. 61 с.
• Bailey, Stephen, 2018. Academic writing. A Handbook for International Students. 344 p. Publisher: Routledge.
• Dorothy E Zemach, Lisa A Rumisek, 2017. Academic writing: from paragraph to essay. Oxford, U.K.: Macmillan Education.
• Karen, P. Macbeth, 2010. Deliberate false provisions: The use and usefulness of models in learning academic writing. Journal of Second Language Writing. 33–48.
• Michelle, Vyncke, 2012. The concept and practice of critical thinking in academic writing: an investigation of international students’ perceptions and writing experiences. MA in English Language Teaching and Applied Linguistics. Supervisor: Dr Ursula Wingate King’s College London.
• Antuan de Sent-Ekziuperi. Malenkyi prynts [The Little Prince]. Retrieved from: https://xn--80aaukc.xn--j1amh/malenkij_princ.html (ukr).
• Dziman, H. M. (2014). Navchannia studentiv-mahistriv tekhnichnykh spetsialnostei akademichnoho pysma anhliiskoiu movoiu [Teaching master students of technical specialties of academic writing in English]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii: naukovyi zhurnal. Sumy: SumDPU imeni A. S. Makarenka, 5 (39), 105–113.
• Kozolup, M., Komar, R. (2020). Navchannia akademichnoho pysma u vyshchii shkoli: teoretyko-metodolohichni zasady [Teaching academic writing in high school: theoretical and methodological principles]. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk. Tom 2, 29, 220–225, doi: https://doi.org/10.24919/2308-4863.2/29.209471.
• Kostyk, Ye. (2019). Formuvannia navychok inshomovnoho akademichnoho pysma u studentiv-mahistriv ekonomichnoho profiliu [Formation of foreign language skills in academic writing master students in economics]. Teoretychna i dydaktychna filolohiia. Seriia: Pedahohika: zb. nauk. prats. Pereiaslav-Khmelnytskyi. Vyp. 30, 78–86.
• Serebrianska, I. M. (2018). Slovnyk-dovidnyk leksyky sfery osvity: natsionalno-yevropeiska identychnist: navchalnyi posibnyk [Reference book of the vocabulary in education: national-European identity: textbook]. Sumy: SumDU, 340 (ukr.).
• Shlikhta, N., Shlikhta, I. (2016). Osnovy akademichnoho pysma: metod. rekomendatsii ta prohrama kursu [Fundamentals of academic writing: guidelines and course program]. Kyiv, 61 (ukr.).
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Освітологічний дискурс
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.