СТРАТЕГІЯ ПОВЕДІНКИ ПЕДАГОГІВ У СИТУАЦІЇ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ УМОВ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2020.1.5Ключові слова:
невизначеність, післядипломна педагогічна освіта, педагог, професійний розвиток, умовиАнотація
У статті доведено, що існуючі тенденції реформування післядипломної педагогічної освіти дозволяють стверджувати, що невизначеність в отриманні педагогами результатів підвищення кваліфікації виступає головною умовою виникнення ризиків професійного розвитку. Схарактеризовано розуміння професійного розвитку в умовах оновлення парадигми освіти. Пропоновано результати експериментального дослідження, мета якого полягала у визначенні особистісних властивостей педагогів, що зумовлюють результативність прийняття рішення у ситуації невизначеності умов професійного розвитку.
Встановлено, що сучасна післядипломна педагогічна освіта має різноманітні форми як формальної, так і неформальної та інформальної освіти дорослих. Узагальнені результати проведеного дослідження характеризують у цілому свідомий вибір педагогами стратегії поведінки щодо прийняття рішення в ситуації невизначеності умов професійного розвитку.
Завантаження
Посилання
• Войцехівський М. Ф., Івашньова С.В. Професійна діяльність педагога: проблеми і шляхи їх вирішення. Засоби навчальної та науково-дослідної роботи. 2016. Вип. 46. С. 28–39.
• Волярська О. Напрями вдосконалення професійного розвитку педагогів у системі післядипломної педагогічної освіти. Естетика і етика педагогічної дії, 2016. Вип. 14. С. 143–152.
• Калініна Л. М. Стратегічне управління освітньою організацією : навчальний посібник. Ніжин : НДУ імені Миколи Гоголя, 2013. 104 с.
• Освітологія: хрестоматія: навч. посібник для студентів вищих навчальних закладів. Київ: ВП «Едельвейс», 2013. 744 с.
• Черненко Н. М. Підготовка майбутніх менеджерів освіти до ухвалення управлінських рішень в умовах невизначеності. Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. Педагогічні науки, 2018. № 4. С. 86–89.
References
• Vojcexivs`ky`j, M. F. & Ivashn`ova S. V. (2016). Profesijna diyal`nist` pedagoga: problemy` i shlyaxy` yix vy`rishennya [Professional activity of teacher : problems and ways of their decision]. Zasoby` navchal`noyi ta naukovo-doslidnoyi roboty`. 46, 28–39.
• Volyars`ka, O. (2016). Napryamy` vdoskonalennya profesijnogo rozvy`tku pedagogiv u sy`stemi pislyady`plomnoyi pedagogichnoyi osvity`[ Directions of perfection of professional development of teachers are in the system of postgraduate pedagogical education]. Estety`ka i ety`ka pedagogichnoyi diyi, 14, 143–152.
• Kalinina, L. M. & Kovalenko, Ye. I. (2013). Strategichne upravlinnya osvitn`oyu organizaciyeyu [A strategic management educational organization : trains aid.]: navchal`ny`j posibny`k. Nizhy`n : NDU imeni My`koly` Gogolya, 104.
• Osvitolohiia [Educology] (2013). V. O. Ohneviuk, S. O. Sysoieva (Ed.). Kyiv : VP «Edelveis», 744.
• Chernenko, N. M. (2018). Pidgotovka majbutnix menedzheriv osvity` do uxvalennya upravlins`ky`x rishen` v umovax nevy`znachenosti [Preparation of future managers of education is to the acceptance of administrative decisions in the conditions of vagueness]. Naukovy`j visny`k Pivdennoukrayins`kogo nacional`nogo pedagogichnogo universy`tetu im. K. D. Ushy`ns`kogo. Pedagogichni nauky`, 4, 86–89
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Освітологічний дискурс
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.