ДО ПИТАННЯ ОСВІТИ В УМОВАХ КОСМОПОЛІТИЗМУ. Р. ТАГОР І ГЛОБАЛІЗОВАНЕ «Я»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2020.1.1

Ключові слова:

глобалізація, космополітизм, патріотизм, критичне мислення, всесвітня освіта, освітня та міжкультурна солідарність

Анотація

Явище глобалізації призводить до різноманітних дискусій, створює напругу в суспільстві, викликає дилеми, протилежне бачення самого питання. У запропонованій статті подана спроба апроксимувати явище глобалізації, простежене за різними сучасними тенденціями; результати спостережень та отримані показники викладені описовими, оцінними і регулюючими судженнями.
Крім того, представлені різні філософські погляди в діалозі питань із космополітизму та патріотизму, на яких сфокусовані філософи та футурологи.
Порушені питання глобалізації у статті розглянуто разом з баченнями Р. Тагора і його позиції щодо космополітизму та всесвітньої освіти, де робиться акцент на розвитку критичного мислення і конструктивного діалогу. Дебати щодо глобалізації в освітньому просторі викликають побоювання та протиріччя, хоча й виникла невідкладна потреба в швидкій адаптації до соціального і культурологічного різноманіття навколишнього середовища.
Поява поняття міжкультурної освіти є наслідком процесів глобалізації. Автор статті зазначає, що міжкультурна освіта означає протистояння через повсякденну педагогічну практику в будь-якій формі дискримінації, будь то соціальна, культурна, гендерна, мовна чи релігійна. Таким чином процес інтеграції є неможливим без створення динамічного процесу взаємодії, взаємного визнання та співпраці між людьми з різних етнічних груп. Необхідно переосмислити свою прихильність до культури в рамках універсального горизонту та задуматися над потенціалом та важливістю співіснування культурних та загальнолюдських ідеалів для сучасної освіти.
Оминання, невирішення вищезгаданих питань – це невирішення потреби та невиконання освітньої політики, яка має бути ґрунтовною з позицій освіти співчуття, солідарності та міжкультурної поваги. У роботі проповідуються зобов’язання перед культурою та міжкультурною освітою в межах універсального горизонту.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Georgios Pappas, Грецький відкритий університет, Греція

PhD з філологічних наук, тьютор кафедри романських мов та цивілізаційних досліджень

Посилання

• Aronson, A. (1962). Tagore’s educational ideals. International Review of Education, 7 (4), 385–393.

• Bauman, Z. (1998). On Globalization: Or Globalization for Some, Localization for Some Others. Thesis Eleven, 54, 37–50.

• Bhattacharya, 2009. Colonialism, Nationalism and Cosmopolitanism of Rabindranath Tagore. Ανακτήθηκε Φεβρουάριος 15, 2010, απόhttp://www.allacademic.com/one/www/research/index.php?cmd=www_search& offset=0&limit=5&multi_search_search_mode=publication&multi_search_publication_fulltext_mod=fulltext&textfield_submit=true&search_module=multi_search&search=Search&search_field=title_idx&fulltext_search=%3Cb%3EPost-Colonialism%2C+Nationalism+and+Cosmopolitanism+of+Rabindranath+Tagor e%3C%2Fb%3E&PHPSESSID=fbe750a64507a3b486d4e1503f768023

• Γεώργας, Δ. (1995). Κοινωνική Ψυχολογία. Στάσεις – αντίληψη του προσώπου – στερεότυπα – επιθετικότητα – δυαδικές σχέσεις και επικοινωνία. Τόμος Α΄, έκδοση δ΄. Αθήνα.

• Campbell, A. (2000). Cultural identity as a social construct. Intercultural Education, 11 (1), 31-39.

• Dicken, P. (1998). Global Shift. London: Paul Chapman.

• Habermas, J. (1998). Learning by Disaster? A Diagnostic Look Back on the Short 20th Century. Constellations, 5 (3), 307-320.

• Handy, C. (1995). The Empty Raincoat; Making Sense of the Future. London: Arrow Business Books.

• Held, D. & Mc Grew, A. (2004). Παγκοσμιοποίηση – Αντι-παγκοσμιοποίηση. (Κ. Κιτίδη, μετάφρ.). Αθήνα: Θεωρία – Ιδέες. Πολύτροπον. (Πρωτότυπη έκδοση 2002).

• Hirst, P. (1997). The global economy. Myths and realities. International affairs, 73 (3).

• Hoogvelt, A. (2001). Globalization and the Postcolonial World. Basingstoke: Palgrave.

• Ζεμπύλας, Μ., Πέτρου, Α., Παπαστεφάνου, Μ. (2008). Εκπαιδευτική Πολιτική και Αναλυτικά Προγράμματα. Τ. Α΄, Λευκωσία: ΑΠΚΥ.

• Jones, R.J.B. (1995). Globalization and Interdependence in the International Political Economy. London: Printer.

• Νικολάου, Γ. (2003). Οι γνώσεις, οι αξίες και οι δεξιότητες στη διαπολιτισμική εκπαίδευση. Στο: Ε. Κουτσαβάνου, Γ. Βαγιανός, Α. Παπαϊωάννου, Ι.Β.

• Γαληνέας, Β.Π. Παπαδοπούλου, Μ.Α. Παπά (Επιμ), Γνώσεις, αξίες και δεξιότητες στη σύγχρονη εκπαίδευση (σσ. 138-148). Αθήνα: Α.Ε. Παπάς, πρόεδρος ΕΛΛ.Ι.Ε.Π.ΕΚ. – Εκπαιδευτήρια «Ο ΠΛΑΤΩΝ».

• Nussbaum, M. (1999). Υπέρ Πατρίδος. Πατριωτισμός ή Κοσμοπολιτισμός; ( Α. Τσοτσορού και Ε. Μύστακας, μετάφρ.). Αθήνα: Εκδόσεις Scripta.

• Nussbaum, M. (2000). Symposium on Cosmopolitanism. Duties of Justice, Duties of Material Aid: Cicero’s Problematic Legacy. The Journal of Political Philosophy, 8 (2), 176-206.

• Nussbaum, M. (2006). Educational and Democratic Citizenship: Capabilities and Quality Education. Journal of Human Development, 7 (3), 385-395.

• Παπάνης, Α. (2009). Η σημασία της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης στην Ευρώπη.

• Ανακτήθηκε Φεβρουάριος 20, 2010, από http://alexandrospapanis.blogspot.com/2009/11/blog-post.html Papastephanou, Μ. (2005). Globalization, Globalism and Cosmopolitanism as an Educational Ideal. Educational Philosophy and Theory 37 (4), 533–551.

• Ray, S. (2000). En – Gendering India – Woman and Nation in Colonial and Postcolonial Narratives. Durham and London: Duke University Press.

• Rugman, A. (2001). The End of Globalization. New York: Random House.

• Tan, K – C. (2004). Justice without Borders: Cosmopolitanism, Nationalism and Patriotism. UK: Cambridge University Press.

Downloads


Переглядів анотації: 295

Опубліковано

2020-03-17

Як цитувати

[1]
G. Pappas, «ДО ПИТАННЯ ОСВІТИ В УМОВАХ КОСМОПОЛІТИЗМУ. Р. ТАГОР І ГЛОБАЛІЗОВАНЕ ‘Я’», OD, вип. 1 (28), с. 1–14, Бер 2020.

Номер

Розділ

Історія та філософія освіти