FORMATION SPEAKING SKILLS OF PRESCHOOL CHILDREN ON LESSONS FROM FOREIGN LANGUAGE
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2019.1-2.6071Keywords:
speaking, children of preschool age, preschool education, foreign language, skills, foreign language communicationAbstract
The article deals with issues concerning the general characteristics of the features and ways of optimizing the process of forming the preschool children’s speaking skills at the foreign language lessons; the stages, exercises and tasks of forming the speaking skills are substantiated. education of in a foreign language learning by preschool children is not compulsory, so it isn’t provided by programs of the Basic component of preschool education in Ukraine and refers to the variable component. But, on the basis of a theoretical analysis of the works by foreign and Ukrainian scientists it has been proved that the studying of foreign languages at early age is aimed at preschool children’s speech development of in the most favorable period for them. The theoretical and methodical bases of preschool children’s speaking skill formation are examined. The emphasis is on the main methodological stages of the foreign language learning process. The essence of the concept "method", which means the means to achieve any goal and the solution of a specific task is considered. The author of the article defines the types of exercises and tasks, characterizes their functions for preschool children’s speaking skills teaching foreign language communication. The importance of using the native language in classes has been proved, since gaming activities are organized, the tasks, ways of their performance are explained in the native language.
It is determined that the main purpose of preschool education in foreign languages is to formulate children’s idea of a foreign language as a means of communication, as well as the development of elementary skills of foreign communication. The basic tendencies of teaching preschoolers as well as speaking skill forming are presented.
Downloads
References
Глушок Л. М. Особливості вивчення іноземної мови дітьми дошкільного віку в процесі становлення особистості / Л. Глушок // Педагогічний дискурс – 2011. – № 9. – 69-71 с.
Дитина: Освітня програма для дітей від двох до семи років/ наук. кер. Проекту В. О. Огнев’юк; авт..кол.: Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч. Н. І. Богданець-Білоскаленко [та ін.]; Мін.осв. і науки України. Київ.ун-т ім. Б. Грінченка. – К.: Київ. Ун-т ім.. Б.Грінченка, 2016. – 304 с.
Лобода О. В. Методика навчання англійської мови дітей дошкільного віку: навч.- метод. посіб. / О. В. Лобода. – К.: Київ. Ун-т ім.. Б. Грінченка, 2013. – 100 с.
Котенко О. В. Методика навчання іноземних мов у початковій школі: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. /О. В. Котенко, А. В. Соломаха [та ін.].-К.: Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2013.- 356 с.
Кошарна Н. В. До проблеми мовної освіти в Україні в контексті підготовкивчителя іноземної мови / Н. В. Кошарна / Вісник психології і педагогіки. 2013. №13.
Чернякова О. Вивчення англійської мови через гру / О. Чернякова // Початкова школа. – К., 2002. – № 4. – 279 с.
Шкваріна Т. М. Англійська мова для дітей дошкільного віку: книга для
вчителя / Т. М. Шкваріна. – К.: Шк.світ, 2009. – 160 с.
Шкваріна Т. М. Методика навчання іноземної мови дошкільників: навч.
посіб. – К.: «Освіта України», 2007. – 300 с
References
Glushok L. M. (2011) Osoblyvosti vyvchennia inozemnoi movy ditmy
doshkilnoho viku v protsesi stanovlennia osobystosti [Peculiarities of Foreign Language Mastering by Children of Preschool Age in the Process of Personality Formation]. Pedagogical discourse, 9, 69-71. (ukr)
Dytyna: Osvitnia prohrama dlia ditei vid dvokh do semy rokiv/ nauk. ker. Proektu Ohneviuk V. O. (2016) [Child: Educational program for children fromtwo to seven years. manager The project V. O. Ognevyuk; Authors: G. V. Belenka, O. L. Bohinich, N. I. Bogdanets-Biloskalenko]; Ministry of Education and Science of Ukraine; Boris Grinchenko Kyiv University, 304. (ukr)
Loboda O. V. (2013) Metodyka navchannia anhliiskoi movy ditei doshkilnoho viku [Methodology of teaching English for preschool children: teaching method]. Manual Kyiv: Kyiv. Untitled B. B. Grinchenko, 100 (ukr)
Kotenko O. V. (2013) Methodology of teaching foreign languages at elementary school: teaching. manual for studio higher tutor shut off / O V. Kotenko, A. V. Solomakh [and others.] .- Kyiv: Kyiv. Un-t them. B. Grinchenko,. - 356 p. (ukr)
Kosharna N. V. (2013) Do problemy movnoi osvity v Ukraini v konteksti
pidhotovky vchytelia inozemnoi movy [To the problems of language education in Ukraine in the context of preparation foreign language teacher] Visnyk psykholohii i pedahohiky, 13. (ukr)
Chernyakova O. (2002) Vyvchennia anhliiskoi movy cherez hru [Learning english language through the game]. Primary school, 4, 279. (ukr)
Shkvarina T. M. (2009) Anhliiska mova dlia ditei doshkilnoho viku: knyha dlia vchytelia [English for preschool children: a book for a teacher]. School World,160. (ukr)
Shkvarina T. M. (2007) Metodyka navchannia inozemnoi movy doshkilnykiv: navchalnyi posibnyk [Methodology of teaching a foreign language for preschool children: Teaching. Manual]. Education of Ukraine, 200, 300. (ukr)
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Educological discourse
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.